Amos Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Jeg har en tekstfil over postnummer og poststed som jeg gjerne vil legge inn i en tabell i mysql. Tabellen inneholder bare postnummer og poststed. Innholdet i filen ser f.eks. slik ut: 2000,LILLESTRØM 4604,KRISTIANSAND S 5003,BERGEN 6501,KRISTIANSUND N 7033, TRONDHEIM Noen som kan forklare meg hvordan jeg skal få denne filen inn i tabellen ved hjelp av et php script? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) *Nevermind* Leste _alt_ for dårlig Endret 6. mai 2004 av SirIce Lenke til kommentar
???????? Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Er det postnummerfilen fra posten med oversikt over hele landet? I så fall finnes det allerede en tråd som tar for seg det hvis du søker. Ellers bruker du explode() og exploder på , og file() for å lese inn filen linje for linje - f.eks.: $innhold = file("filnavn.txt"); foreach($innhold as $var){ $deler = explode(",", $var); $result = mysql_query("insert into tabell (postnr, poststed)VALUES('".$deler[0]."', '".$deler[1]."')"); } NB: har ikke testet den så det kan hende du må gjøre noen endringer Lenke til kommentar
Amos Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Er det postnummerfilen fra posten med oversikt over hele landet?I så fall finnes det allerede en tråd som tar for seg det hvis du søker. Ellers bruker du explode() og exploder på , og file() for å lese inn filen linje for linje - f.eks.: $innhold = file("filnavn.txt"); foreach($innhold as $var){ $deler = explode(",", $var); $result = mysql_query("insert into tabell (postnr, poststed)VALUES('".$deler[0]."', '".$deler[1]."')"); } NB: har ikke testet den så det kan hende du må gjøre noen endringer Takk ???????? Fant innlegget du refererte til også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå