Gå til innhold

rasisme og holdninger til rasister

Anbefalte innlegg

Lagde en tråd her for å ikke ødelegge siste ordet tråden som hittil 99,9% bare har vert hyggelig.

Videre, men herregud da folks! Han mente det ikke rasistisk, så nå får du slutte å overdrive.. Og HalTan, ikke kom her og si at du syns pakistanere, eller andre utlendinger lukter godt, for det gjør de ikke. Lukter relativt vondt skal jeg si deg, vaffal de jeg har vært borti. Er jeg rasist da? Nope.. Jeez.. OVERDRIVELSE av kamp mot rasisme blir bare teit!

Lukter utlendinger vondt? Mulig det men det er ikke pga rasen i seg selv. Det må isåfall være pga noe fysisk påvirkning.

Jeg har vert borti utlendinger, en fra geriljaen, han hata vold men det måtte til.

Han er en alle tiders fyr og han lukter ikke!

Det gjør heller ikke en anen kamerat av min familie som er utlending.

Er det ett faktum at utlendinger lukter? Dere som mener det, vet dere grunnen?

En korrekt og objektiv grunn ikke, noe subjektivt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kroppslukt har bl.a med mat du spiser. Det nesen oppfatter som lukt er stort sett flyktige aromater. Mange av disse følger med svetten ut gjennom huden. Forskjellige matvareslag inneholder forskjellig mengde av forskjellige aromater. Annet kosthold vil dermed gi annen kroppslukt.

Lenke til kommentar

Mange mennesker fra andre land (utlendinger) lukter anderledes grunnet inntak av mat og krydder.

På samme måte lukter vi gjerne surt fordi vi inntar store mengder ost og melk.

Hvitløk er veldig godt, men anbefales ikke hvis du skal på byn. Det samme gjelder chilinøtter.

Jeg synes denne diskusjonen er dømt til å bli latterlig, da jeg ikke finner grunnlag for at en generalisering skal føre til at moralens voktere ikke kan akseptere at forskjellige matvaner skaper forskjellig lukt.

Det var alt jeg ville si om den saken.

Lenke til kommentar
Videre, men herregud da folks! Han mente det ikke rasistisk, så nå får du slutte å overdrive.. Og HalTan, ikke kom her og si at du syns pakistanere, eller andre utlendinger lukter godt, for det gjør de ikke. Lukter relativt vondt skal jeg si deg, vaffal de jeg har vært borti. Er jeg rasist da? Nope.. Jeez.. OVERDRIVELSE av kamp mot rasisme blir bare teit!

Sendte nettopp en PM til nissen som sa dette, paster innholdet her:

Og HalTan, ikke kom her og si at du syns pakistanere, eller andre utlendinger lukter godt, for det gjør de ikke. Lukter relativt vondt skal jeg si deg, vaffal de jeg har vært borti

Flere av mine venner/klassekamerater/whatever er utlendinger, iranere, kinesere, italienere, tsjekkere osv. Ingen av de lukter noe mer eller mindre vondt enn andre. Forøvrig er 25% av elevene på skolen min utlendinger, aldri hatt noe problem med vondt lukt eller kriminalitet eller andre ting slike som deg liker å knytte til utlendinger.

personen har, men når alle pakistanere jeg har møtt lukter vondt bruker jeg den definisjonen.

Det heter å "generalisere" det. Å dømme en hel gruppe, uten å ha dømt hvert enkelt individ. Ikke bra, og absolutt ikke en saklig argumentasjon. Du driter deg ut.

Døm mennesker individuellt.

Hvis jeg sier at en svenske lukter vondt, er jeg fortsatt rasistisk da?

Hvis du sier at èn spesifikk svenske lukter vondt, er ikke det rasisme, samme gjelder om du sier at èn spesifikk pakistaner lukter vondt. Hvis du derimot sier at "svensker luykter vondt", eller "pakistanere lukter vondt" er saken en annen.

Eller hvis jeg sier til HalTan at han lukter vondt?

Da er du bare frekk og snakker piss.

Akkurat nå lukter HalTan Herbal Essences.

Det blir bare for teit

Ja, vennligst slutt å spre pisspreik.

Alvorlig talt. Du ANER ikke hva du prater om. Greit, du må si så mye du vil om de (få) pakistanerene du har møtt, men du kan ikke dømme resten ut ifra det synet. Forbanna provoserende.

Lenke til kommentar

Jeg sier det slik jeg; utlendinger som har "nylig" (menes da, foreldre som har bodd endel i hjemlandet før de flyttet hit og ikke har fått av seg diverse vaner) har flyttet til Norge har lett for å bli luktende vondt.

Det skyldes så vidt jeg vet maten de spiser og lignende.

Men liksom, Hvis foreldrene har bodd i f.eks. Pakistan (aktuelt land) til de ble 15-18 år gamle eller rundt den alderen, da har de spisevaner som det ikke er lett og legge av seg, og dette blir overførst til ungene som eter de foreldra eter. Slik blir de luktende vondt.

Men derimot i tilfeller hvor foreldrene ikke har fått utenlandske matvaner før de flyttet hit, har blitt oppvokst med "vanlig" mat, Så merker ikke vi de luktene like godt, for vi er vant til dem. nettopp fordi de spiser samme maten som oss...

Og det er faktisk slik at aromoaer osv, går ut igjennom huden via svette o.l. Og da ender det opp med at selve personen blir luktende etter min mening ille.

Håper dere skjønner hva jeg mener, og jeg vil igjen (etter misforståelser i SO) understreke at jeg ikke er rasistisk på noen som helst måte... :)

Lenke til kommentar

Blir det ikke litt håpløst å diskutere god lukt/vond lukt her, siden god lukt som regel er det vi er vant med og vond lukt det vi ikke er vant med...?

Folk som jobber i fjøs venner seg fort til lukten av møkk. Andre vil synes den er rimelig ille. Folk som jobber i kjemisk industri venner seg fort til luktene der. Andre vil synes de er helt forferdelige.

Lenke til kommentar

Jepps. "vond lukt" er 100% subjektivt.

alexf: i grunn ikke, denne tråden ble egentlig alget for å avlaste so3, der "mr. nisse" (som for øvrig ikke heter mr. nisse) kom med disse uttalelsene...

Som andre har sagt her: denne "debatten" er dømt til å bli latterlig.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Selv snakket jeg med en japaner en gang som mente at jeg og mange andre nordmenn luktet surt. Grunnet til det var vistnok at vi her på berget bøtter i oss melk og melkeprodukter over en lav sko og stiller dermed med en helt annen kroppslukt enn hva han var vant med fra japan. I følge han drakk man stort sett vann over there, og de hadde derfor en mer naturlig og ikke minst bedre kroppslukt.

Javel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...