ratix Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) Hei igjen, fann ut at nvidia sine opengl (glx) drivere bare acellererer glx og ikke 2d grafikk (X sin RENDER), (rett meg for feil ). ,men nå oppdaget jeg etter å lest den store README fila at den faktisk kan bruke nvidia kortet på RENDER også : ved å legge til Option "RenderAccel" etter Driver "nvidia" (i /etc/X11/XF86Config fila) Dette gikk ikke bra, jeg merket ingen forskjell, bortsett fra at det faktisk hakket litt mere :/ Noen som har fått det til å virke? Opengl apps fungerer kjempebra men jeg har problemer med å kjøre vmware eller å bruke X generellt når det gjelder hastighet, skulle gjerne fått det til å virke Endret 6. mai 2004 av RatiX Lenke til kommentar
bkak Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Section "Device" Identifier "Card0" Driver "nvidia" EndSection Det er min. Hvis jeg kjører software vil f.eks. xchat hakke med gjennomsiktig bakgurnn (god måte å teste), men med den der på vil det gå smooth. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 (endret) ... jeg har den, men bare kortet tar _bare_ glx jobben, ikke selve X Den eneste forskjell som jeg merker med nv og nvidia er at jeg ikke kan bruke opengl edit: er det ett programm jeg mangler? Endret 7. mai 2004 av RatiX Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Nå bruker ikke jeg NVIDIA-grafikkort (men de er ikke usannsynlig at det neste blir et mht. gode linuxdrivere), men jeg ville sjekket loggen til XFree86 (/var/log/XFree86.0.log). Se etter linjer som begynner på (WW) og (EE). Evt. kan du kjøre ned til en lavere runlevel hvis skript ikke spesifiserer at x skal starte automatisk. Da starter du x med startx --logverbose 5. Dette gjør øker output'en til loggene til det maksimale. I tillegg ville jeg sjekket under nvidia-seksjonen (hvor alle "options" til driveren står) om du har en linjene: Option "NoAccel" "FALSE" Option "NoRendelAccel" "FALSE" Jeg har plukket ut disse fra en gammel debian-boks med Geforce 2 GTS, men driverne (hvis versjon jeg ikke vet) er av den nyere sorten (GLX-driveren er inkl.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå