Gå til innhold

Hater ITbutikken!!!

Anbefalte innlegg

Jeg bestillte endel ting på ITbutikken for 2måneder siden(!), og har ennå ikke fått varene. :evil: Jeg hadde tenkt å avbestille, men neida det gikk ikke!! :mad:

Trykket på slett og oppdater, men ingenting skjedde!! Hva skal jeg gjøre?? Jeg vil IKKE betale varene den dagen jeg får de i posten!!!

Hvis alle gode ting er tre, hva er da dobbelt så bra......

.::ULTRANET.TK::.

[ Denne Melding var redigert av: JSS på 2002-04-06 23:36 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-06 23:38, borre skrev:

Hva med å sende en mail til de, eller ringe?

Som regel nytter det å gjøre noe selv før du henger ut en butikk/noen.

Helt enig, men mye enkeler å klage og syte, enn å gjøre noe med det :sad:

Har selv handlet hos ItButikken, bestilte en Seagate Barracuda 40 gb, fikk tilsendt en 60 gb istedet og betalte bare for 40 gb :grin: Slike butikker vil jeg ha.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-06 23:46, Pingo68 skrev:

Quote:

On 2002-04-06 23:38, borre skrev:

Hva med å sende en mail til de, eller ringe?

Som regel nytter det å gjøre noe selv før du henger ut en butikk/noen.

Helt enig, men mye enkeler å klage og syte, enn å gjøre noe med det :sad:

Har selv handlet hos ItButikken, bestilte en Seagate Barracuda 40 gb, fikk tilsendt en 60 gb istedet og betalte bare for 40 gb
:grin:
Slike butikker vil jeg ha.

Har sendt klage, men det ser ikke ut til å fungere og jeg vil IKKE betale for en vare jeg prøvde å avbetille.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-07 00:03, Pingo68 skrev:

Har du sendt mail på avbestilling, og ItButikken ikke har sendt, da trenger du ikke å bekymre deg.

Om de fortsatt sender ut bestillingen din, ja, da er det ItButikken sitt problem. Verre er det ikke.

Så hvis jeg plutselig en dag får det jeg hadde (av)bestillt, så trenger jeg ikke å betale noe?

Lenke til kommentar

Har du forsøkt å ringe support telefonen?

Hadde noen samtaler med han som satt der og da hadde jeg noe å henvise til i mailer senere.

Min erfaring med itbutikken er at de er en seriøs butikk som tar kundene seriøst. Ikke no dårlige tendenser som jeg har vært borti.

Har også returnert varer også og det gikk omtrent så raskt som det burde gå. Tok 3 uker, men kan ikke forvente at de kommer dalende ned fra himmelen heller. De må tross alt sjekke ut ting og tang først.

Lenke til kommentar

Gjør dette da:

Skriv en faks.

Send faksen til dem, der du avbestiller varen.

Drit i å hente ut pakken når den kommer.

Da har du et vedlegg du kan vise dem (sendingskvittering) hvis det blir noe bråk.

Dette er ikke noe problem vil jeg tro, de er jo proffe nok til å håndtere slikt.

M

Lenke til kommentar

ITbutikken forstår ikke, eller vil ikke rette seg etter kjøpsloven.Jeg har prøvd å få reklamasjon på en plextor cd brenner som er defekt,den er bare litt over et år gammel.De nekter å ta den i retur med det resultat at jeg nå har en ødelagt brenner som jeg ikke får reparert/byttet.

Har i tillegg brukt ganske mye tid på å prøve å få de til å forstå/ville sette seg inn i kjøpsloven (Jeg har sendt ITbutikken linker til hwno's jussguiden i tillegg til link direkte til kjøpsloven.Har hatt mail kontakt med sjefen sjøl, Peter Sunesen uten resultat.Han har rett å slett kuttet ut å maile tilbake.

Konklusjonen må da bli:Tror du at data deler er fantastiske ting som aldri går i stykker, ja da kan du trygt handle på ITbutikken.De er veldig ofte billigst(det var derfor jeg handlet der) Men hva hjelper det når det ikke finnes Service.

Mitt inntrykk er at de bare vil ordne reklamajon og garantisaker der de selv får dekket dette inn av deres leverandører. Dagens Bønn,Ikke kjøp noe fra ITbutikken la oss stå sammen for å få bort slike userøse butikker som ITbutikken.

Lenke til kommentar

Men hvis du hadde lest informasjoen på Plextors hjemmesider/informasjoen som fulgte med / info om Plextors garanti og retur-ordninger så ville du oppdage et det er det Plextor SELV som tar seg av.

1)Du ringer Plextor-Norge(elr.no) og får ref.nr ..

2) De kommer på døra og henter brenner'n

3) De ser litt på den

4) De kommer til den samme døra med en ny/fixet brenner

Les først, forstå og SÅ kan du klage

Lenke til kommentar

Kjære ufo

Når jeg kjøpte plextor brenneren hadde plextor 1 års garanti,nå har de to år,tro meg dette har jeg sjekket grundig.Plextor vil ikke ta den i retur da den ikke har garanti tid igjen (over 1 år gammel).

Og da! min kjepphøye venn, er det ITbutikken som har ansvaret.Du må ikke gjøre samme feilen som ITbutikken å blande sammen garanti og reklamasjon det er to helt forskjellige ting.

Reklamasjon er noe som er lovbestemt.Garanti er noe du får av for eksempel ITbutikken,de kan gi deg en ukes garanti de kan gi deg hundre års garanti.Men det de ikke kan er og gi deg dårligere vilkår enn det som er lovbestemt,nemlig 2 års reklamasjonsrett i tillegg har du 5 års reklamasjons rett visst varen er ment å vare vesentelig lengre enn 5 år!!

Jeg innrømmer å ikke ha noe særlig peiling på lov verket,men det har jo **** ikke ITbutikken heller

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-10 21:27, egils skrev:

Men det de ikke kan er og gi deg dårligere vilkår enn det som er lovbestemt,nemlig 2 års reklamasjonsrett i tillegg har du 5 års reklamasjons rett visst varen er ment å vare vesentelig lengre enn 5 år!!

5 års reklamasjonsrett hvis varen er ment å vare lengre enn 2 år.

Og ja, det er "irriterende" at folk ikke skjønner forskjell på reklamasjon og garanti.

SI-korrekt sig:

MSI-K7T266 Pro2-RU, XP 1600+, GeForce 2MX, 80 GB WD, 20,5 GB WD, 13 GB Fujitsu, 512 mebibyte DDR, Plextor 12/10/32, Aopen dvd, Chieftec DX-01-BLD, 100 Mbit LAN 24/7

[ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-04-10 21:33 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...