eirberen Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Har problemer med litt for treg oppstart til å være et så pass dyr pc. Jeg bruker en WD Raptor disk som windows disk. Men det er ikke disken som er problemet. Problemet er at de 2 seagate diskene som er koblet til silcon image sin s-ata kontroller i raid0 tar lang tid før de svarer. Dvs. Når boot screene til win xp kommer så venter raptor disken på at seagate diskene skal svare før den så begynner å laste windows. Dette tar fra 10-20sec. Så prøvde jeg å stille i bios. Der fant jeg en funksjon der jeg kunne velge om jeg bare skulle ha s-ata enheter eller kombinert med IDE-enheter. Den stod på kombinert, men jeg valgte bare s-ata enheter. Da bootet den windows med en gang uten å vente på seagate diskene. Men det som var problemet da var at cd-romen som går på IDE-kabel var koblet ut. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Synes bare det er litt kjedelig å ha så treg oppstart til å være en så god pc. Noen som har eller har hatt det samme problemet, og kan hjelpe meg å løse dette? Mvh Meg Lenke til kommentar
Worldgamer Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Har problemer med litt for treg oppstart til å være et så pass dyr pc. Jeg bruker en WD Raptor disk som windows disk. Men det er ikke disken som er problemet. Problemet er at de 2 seagate diskene som er koblet til silcon image sin s-ata kontroller i raid0 tar lang tid før de svarer. Dvs. Når boot screene til win xp kommer så venter raptor disken på at seagate diskene skal svare før den så begynner å laste windows. Dette tar fra 10-20sec. Så prøvde jeg å stille i bios. Der fant jeg en funksjon der jeg kunne velge om jeg bare skulle ha s-ata enheter eller kombinert med IDE-enheter. Den stod på kombinert, men jeg valgte bare s-ata enheter. Da bootet den windows med en gang uten å vente på seagate diskene. Men det som var problemet da var at cd-romen som går på IDE-kabel var koblet ut. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Synes bare det er litt kjedelig å ha så treg oppstart til å være en så god pc. Noen som har eller har hatt det samme problemet, og kan hjelpe meg å løse dette? Mvh Meg Hei ! Har faktisk samme problem som deg, Men det jeg egentlig lurer på hva slags rambrikke® du bruker ? Worldgamer Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Da er det ikke bare meg nei Håper noen her på forumet kan hjelpe oss. Jeg bruker Geil Golden Dragon PC3200, men hadde andre brikker før. Og problemet va der da også.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå