Fosco Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Er det stor forskjell på disse grafikkortene? -Med tanke på ytelse? -Utnytter f.eks Medal Of Honor noe av det nye i GeForce4? Lenke til kommentar
NeoX Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 for å si det sånn, det driter jeg i så lenge spillet går glatt meg gf3 kortet mitt :smile:går ikke noe glattere med gf4 uansett, ikke det øynene kan se vertfall, testet gf4 ti4600 hos en kamerat, ble ikke noe bedre grafikk.... Lenke til kommentar
WeeD Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Har du Gf4? Så vidt jeg vet er det ingen (veldig få) spill som støtter GF4 innstrukser. Men men.. det knuser alt av skjermkort i benchmark som 3D mark. Men det er bare at det er kjappere ikke noe mer. Det har core: 300mhz ram: 650mhz. Cpu: 1400@1530 athlon ram: 256 (twinmos) Hdd: 40gb, 30gb, 15gb Skjermkort: GF3ti200 Abit Kg7 Lenke til kommentar
PlacidDragon Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Jeg tror ikke du vil se noensomhelst forskjell i dagens spill, da det ettersom jeg vet ikke har kommet noen spill som utnytter GEForce 4 kortet ennå. Det vil selvsagt endre seg, og et GEForce 4 kort har jo mye lenger levetid enn et GEForce 3.. Men når det er sagt, spørs det om det ville tjene til noe å kjøpe et GEForce 4 i dag. Min personlige mening er at dette simpelthen er penger ut av vinduet, det er derfor jeg bestemte meg for å kjøpe et GEForce 3 Ti 200 kort. Holder i massevis til dagens spill, og når det begynner å "slite", har det vel kommet 3 nye generasjoner med skjermkort til å erstatte GEForce 4 kortet. Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Medal Of Honor bygger på q3 motoren som nesten bare bruker prosessoren og lite av skjermkortet. du vil nok ikke merke noe (stor) forskjell på dette spillet Lenke til kommentar
thoering Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 CD, Harddisk og Lagring -> GF3 vs GF4 ? Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Quote: On 2002-04-07 00:12, Caveman skrev:Medal Of Honor bygger på q3 motoren som nesten bare bruker prosessoren og lite av skjermkortet. du vil nok ikke merke noe (stor) forskjell på dette spillet Hvor har du det i fra at q3 motoren krever mere cpu en skjermkort`? jeg oppgraderte fra p3 700mhz til en amd xp 1800+ og merket liten ytelses økning, men jeg skal vedde en god slump penger på at ytelsen fyker i taket når jeg opgraderer fra min geforce2mx_400_64mb til en gainward GF4 4400 128mb DDR "golden sample" Dessuten er det en god del spill på vei som kommer til å kreve mere en det dagens "low end" kort klarer å kjøre tilfredstillenede (iaffal for de som vil ha fet grafikk og fps over 60) [ Denne Melding var redigert av: Dipso på 2002-04-07 00:31 ] Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Angrer "litt" på at jeg kjøpte geforce3. . med dagens spill funker geforce2 helt greit enda :/ og kjøpe geforce3 eller 4 til 5000,-, bare for å få høyere score i 3dmark 2001 er jo ganske bortkastet. eneste som rocker med gf3 er jo at man kan kjøre høy oppløsning med bra fps :wink: Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Men for å svare på det oprinnelige spørsmålet: Nei medal of honor benytter seg ikke av de avanserte featuresene som pixelshaders og slikt. Det som MOHAA og alle andre gamle spill vil kunne dra nytte av i geforce4 er forbedret T&L (vet ikke om MOHAA bruker T&L), LMA II (enda raskere overføring til video ram) og Accuview AA. Dette vil si at du kan kjøre en GF4 med 4X anti alising rent på høyere opløsning en hva GF3 korta kan. Når det gjelder støtte for nfiniteFX kommer nokk de første spilla med denne støtten i løpet av året, men da holder det nokk med en geforce3 for å få sett disse effektene og en GF4 vill nok kun kunne skilte med bedre FPS, uansett tror jeg det kommer til å ta en liten stund før det blir et KRAV med kort som støtter ting som pixelshaders og alt det andre nfiniteFX innebærer. (Doom3 er vel det eneste jeg har hørt om så langt som kommer til å kreve disse funksjonene.) ...Men det er jo altids kult å vise kompisene Geforce4 demoen hvor kortet rendrer en varulv med full pels i realtime helt reint :smile: ) Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Quote: On 2002-04-07 00:37, JuBi skrev:Angrer "litt" på at jeg kjøpte geforce3. . med dagens spill funker geforce2 helt greit enda :/ og kjøpe geforce3 eller 4 til 5000,-, bare for å få høyere score i 3dmark 2001 er jo ganske bortkastet. eneste som rocker med gf3 er jo at man kan kjøre høy oppløsning med bra fps :wink: 5000,- Hvor kjøper du skjermkort? el-kjøp? spaceworld? Jeg betaler ca 3700 for mitt gf4 4400. Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Koffor ikkje vente på Geforce ti4200?? Dette kortet rokker budsjett/ytelse! koster rundt 179$ (som blir ca 1800kr?) og er HAKKET bak geforce ti4400! mykje bedre enn geforce 3 ti500 til mangen tusen... Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 geforce 4 ti4200 er det samme kortet som dei andre ti korta bare at rammen er annerledes.. eg tok det opp her: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...est=1&replies=3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå