Gå til innhold

AMD eller P4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vel vel.. nå kommer vel den evige Intel vs. AMD kampen om igjen en gang til :razz:

ver så snill ikke spørr om sånt, det blir bare bråk uansett!!

Har AMD selv men ville nok satt en knapp på Intel, men så spørs det jo oxo på hvor feit lommebok du har og hvor villig du er til å overklokke!

 

THE BATTLE GOES ON!

Lenke til kommentar

hvet ikke om jeg er enig der . en p4 nortwood kan lett?? klokkes opp til 2,4 g

kan en xp 1800 takle det, eller kan noen amd matche dette. har selv amd er veldi fornøyd men som de fleste er ikke noe bra nokk. begyner å sikkle etter å pasere 2 g..

 

håper noen tar over og fyller ut med litt mer info/fakta.

 

lykke til

 

ps amd er jo ***** bilig er ikke i tvil hva jeg skal bruke for å bygge bili...

Lenke til kommentar

Dette må bli en totalvurdering etter min mening basert på pris, ytelse, stabilitet, støy og varme. Hvem som knuser hvem burde være uvesentlig, men ....

 

Har selv hatt Intel i alle mine maskiner, men skal nå straks oppgradere til AMD for å teste ut det. Må jo prøve noe nytt :lol:

Lenke til kommentar

Skulle jeg kjøpt PC hadde jeg kanskje endt opp med et Pentium IV system! Det er mer fristende enn noen gang. Northwood cpu'ene er sinnsyke overklokkere. Nei, de er ikke så veeldig dyre lenger. Samtidig har det kommet mangen GODE hovedkort til P4. Kjøper du Intel, slipper du mye trøbbel. Jeg vil si det ER mer trøbbel med AMD maskiner. For det ER det. Og jeg er ingen Intel elsker ellernoe, sitter med AMD selv..

 

Personlig syns jeg pro-amd folk bør klare å innrømme at P4 er i ilden. Aldri vært så populært før! P4'en yter ikke like mye per MHz som AMD XP.. men når man sitter med 2500 av dem.. Samtidig er det verdt å tenke på at P4 prosessorene kommer Boxed. Slipper å investere i dyr monster kjøler, eller kanskje vannkjøling. P4 1,6 @ 2,4GHz "skal" jo for eksempel gå med boxed! Det syns jeg er villt.

 

Jeg hadde tenkt til å kjøpe ny AMD maskin for noen måneder siden (endte med at jeg kjøpte brukt AMD) På lista hadde jeg satt opp Alpha PAL8045 for god kjøling. Den koster 700,-kr! I dag; XP1800+ og PAL8045 = 2100,-kr (må tenke på porto fra microplex fordi det er der dem har PAL8045)

 

- Hadde nok valgt INTEL

Lenke til kommentar

vel, etterhvert har jeg begynt å få litt sansen for intel igjen.. en kjapp tur innom komplett viser at prisforskjellen ikke er så voldsom som folk skal ha det til..

 

1.6ghz nw + billig ddr abit-hk ~2800,- inkl. frakt.

XP1800 + billig ddr asus-hk ~2300,- inkl. frakt.

 

altså 500kr ekstra.. og hvis nw overklokker så lett til 2.4ghz som alle skal ha det til, så er det ikke umulig at min XP1600@abit kr7a blir byttet ut snart..

Lenke til kommentar

Spørs hva han bruker PC-en til. Merker at P4 1800 MHz er mye, mye raskere på championship Manager 3 2001/2001 en AMD XP 1600. Skal du klokke og vil ha et lavt støyniva burde du gå for pentium 4 (1800 MHz @ 2400 MHz med orginal vifte). Har du litt dårlig råd så burde du kjøpe AMD. Vis du kjøper Intel så ikke ha hovedkort med RAMBUS, da kan du glømme og klokke.

 

 

Skulle gjærne ha byttet mitt MSI KT266 PRO med AMD XP1600+ med et ABIT SD7-533 (SiS 645) med en Intel Pentium 4 "Northwood" 1.6 GHz :smile:

Lenke til kommentar

Du trenger ikke kjøling til 1000 kr for å få AMD til å fungere.. det er bare bull..

 

Greit at du kan klokke P4 NW bra med boxed vifta.. (ca 33% - det er bra med standard vifte/kjøling).. Da blir den varm.. heller ikke så sikker på at den blir stabil. Men du får den lett til å kjøre på 2,2 GHz (Stabilt) :smile:

 

AMD trenger ikke så bra vifte - selv om den blir varm med en dårlig en.. den kjører stabilt (vifte til ca 150 kr holder)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...