Stig 123 Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Hei jeg har en 19 toms crt sjerm kan jeg ha høyere enn 60 Hertz på den? i så fall hva er forskjellen? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Sett på 85Hz så får du mer behagelig bilde ! Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Jo høyere oppløsning du har, jo lavere hertz klarer den å kjøre. Høyreklikk på skrivebordet, gå på innstillinger, avansert. Der kan du velge hvor mye hertz du skal kjøre. Du kan også hake av for at skjermen skal skjule innstillinger som ikke skjermen din greier å kjøre. Sett den på for å unngå problemer. Det menneskelige øye oppfatter det som flimring dersom du kjører under 75 hertz. Kjører du over 75 vil du oppfatte det som mye mer behagelig å se på. Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) Kommer ann på hvilken oppløsning du kjører. Hz er betegnelsen på frekvens, svinginger per sekund. Dette sier noe om hvor mange ganger skjermbildet blir oppdatert per sekund. Når frekvensen kommer under 75Hz kan de fleste tydelig registrere "flimmer". Ved høyere frekvenser er dette vanskelig å se. Hvor vidt du velger 85 eller 100Hz har dermed ikke så veldig mye å si for de fleste. Men som nevnt over anbefales 85Hz for å få et tilnærmet flimmerfritt bilde. edit: ser Azaz kom meg i forkjøpet Endret 6. mai 2004 av erikindre Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Jeg har en 21 tommer crt skjerm, og den kjører jeg på 85 hz, så det burde gå bra. hvis ikke er det en skjerm fra steinalderen Lenke til kommentar
switch6 Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Og for vårt språks fremtid og din egen faglige; det heter skjerm. Samtidig som en hz på over 75 er ønskelig, så har både kontrast, lysstyke og valg av farger på skjermen noe å si for hvor behagelig man opplever skjermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå