datafeilen Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Har bestemt meg for å bygge en HTPC og har surfet rundt på nettet så øya er tørka inn. Det første STORE problemet er å finne et egnet kabinett,strømforsyning og tilhørende vifte..poenget mitt er først og fremst at ferdig montert skal det være fullstending 100% støyfritt. I alle fall skal det ikke støye mer enn DVD spilleren i stua.. Utseende teller jo litt..men er ikke så gira på LCD display m.m..jeg ser dem ikke uansett der jeg sitter i godstolen..MEN kabinettet BØR ha et ganske så stilrent utseende.. Kabinettet bør ikke koste mer enn 3000,- Det bør også være så standard pc som det kan være..her skal det være rom for utskiftinger... Så..vet noen om et kabinett som kunne passe? Har vurdert : http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=NC2145 men det med en stille vifte til dette kan bli et problem.. Microplex har også en side hvor en kan "høre" viftestøyen.. og absolutt ALLE viftene som passer til dette kabinettet støyer..i mine ører..for mye..eneste vifte blant alle hos microplex som tilsynelatende støyet akseptabelt var et som ikke passet i dette kabinettet.. Lenke til kommentar
stidz Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 (endret) alt passer. bare og modde litt det men hva med dette kabinettet Endret 7. mai 2004 av stidz Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 (endret) http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=KANAMHT200S bra utsjånad Støyen er avhengig av kor kraftig Hardware du skal ha inni. Amd XP-M 2400 og en stille kjøler, støydempings matter, og en 120 eller 80mm vifte på 5v bør verte bra Du kan vurdere ekstern PSU (vifte fri) finnes på www.linitx.com Men desse er ikkje spesielt kraftige Endret 7. mai 2004 av meanbean Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Microplex har også en side hvor en kan "høre" viftestøyen..og absolutt ALLE viftene som passer til dette kabinettet støyer..i mine ører..for mye.. Ljudnivån är väl inte jämförbar mellan de olika inspelningarna? Meningen är att du ska få höra ljudbilden, inte ljudnivån. Dra ner ljudnivån så stöyer de mindre... /Olle Lenke til kommentar
crusade Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) Accent HT-x00 kabinettene er jo stilrene, samme er DIGN og D.Vine. Alle får du til under 3000,- med fjernkontroll og VFD display. Vifter og strømforsyning har Silenx.com, så godt som støyfrie(under 14db på maks).. ekstremt vanskelig å høre fra 1m avstand.. er så du lurer på om pcen er på eller ikkje. LCD er klart ikkje så praktisk fra avstand, men et VFD display vil du fint kunne sjå i både mørket og fra god avstand. Gir den rette Hi-Fi feelingen. Og kan være praktisk med litt info på det som skjer. .runar Endret 10. mai 2004 av crusade Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå