Gå til innhold

Skifte fra Soundstorm til Audigy 2?

Anbefalte innlegg

Vil jeg merke noen forandring? Vurder å gå til innkjøp av et Audigy2 ZS med breakout box pga. kjøp av nytt anlegg i nær fremtid og pga. ønsker om å produsere litt musikk. Vet at det ikke er perfekt for mekking av musikk, men er ikke akkurat pro, så orker ikke bruke så altfor mye penger på det.

Vil jeg merke noen nevneverdig forskjell etter skiftet? Spiller for det meste mp3 fra 96kb/s->1000kb/S...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kort sagt: Ja, dersom du har et musikkanlegg som kan yte kortet rettferdighet.

MP3 i 1000 kb/s bitrate? Jeg har aldri sett en MP3 enkoder som støtter høyere bitrater enn 320 kb/s. Hvilket program bruker du for å enkode med slike bitrater? Og hvilket program bruker du for å dekode disse filene? (programmer er ikke påkrevet å støtte høyere bitrater enn 320 kb/s ved dekoding).

Jeg vil dessuten påstå at 1000 kb/s bitrate er bortkastet plass: Du er ikke langt unna bitraten til ukomprimert CD-lyd, og 320 kb/s gir en lydkvalitet som er svært tett opp mot originallyden (såfremt filen er enkodet på riktig måte: En 256 kb/s MP3 låt i Joint Stereo vil under visse omstendigheter ikke låte like bra som en MP3 fil med samme bitrate enkodet i Dual Mono/Stereo). En forskningsrapport viste for en rekke år tilbake at et testpanel med 'golden ears' hadde problemer med å skille 192/256/320 kb/s MP3 enkodet musikk fra CD-originalen ved blindtester.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...