Gå til innhold

Hvilken telefon egner seg best for en pensjonist?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal kjøpe telefon til min far. Han ønsker en telefon med store gode taster og med kun de enkleste funksjonene. Noen tips?

Har forståelsen av at Nokia nok er de enkleste.

Nokia 3510(i) er jo ett god alt.med et stort display og store taster :thumbup:

Lenke til kommentar
GoldenShower, nei, t630 er ikke et godt valg her.

3510 er bra hvis du får tak i den, evt i, men den har noe mindre lagringsplass mener jeg å huske.

Om det er 3510 vs. 3510i det er snakk om, så kan den vanlige lagre 150 meldinger, mens i-en kan lagre 60...

Lenke til kommentar

En som bruker mobilen svært lite har vel strengt tatt ikke noe stort behov for å lagre veldig mange meldinger.. men vet ikke hva som er "kravet" her i dette tilfellet...

Edit: Mitt 555. innlegg.. :green:

Endret av jendor
Lenke til kommentar

3510 er et bedre valg en 3510i pga av skjermen og lagringsplass.

EDIT:

Altså, det jeg mente, var at en pensjonist sekkert ikke bryr seg om fargeskjerm, da er det heller bedre med en skjerm som funker bra, under alle forhold, en en simpel stn skjerm som fungerer heller dårlig under f. eks sterk belysning av solen.

Endret av Ingar
Lenke til kommentar

Et av mine tips (etter erfaring) er å sjekke om teksten kan stilles større i displayet.

Bestemoren til en venninne har en litt eldre Siemens, og fungerer ikke spesielt bra for henne, fordi hun ser dårlig og det blir vanskelig med meny-knapper som har forskjellig funksjon i hver ende (samme som noen nye Gigaset, jeg synes også det er litt knølete).

Men før du kjøper ny, sjekk om noen i familien har en mobil de skal gi bort!

Lenke til kommentar
Hei

Jeg anbefaler en 3510i,har selv en til salgs,ta kontakt,har den siste sw på den,fungerer 100%,den kan nok lagre mer enn 60mld,kommer ann på hva du vil dele minnet med

3510i har eget minne for meldinger, den deler ikke med Javaen, kontaktene og bildene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...