Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen her som har bredbånd fra bkk?

Anbefalte innlegg

Sliter med å få dc++ til å fungere i active, etter å ha snakket med support hos bkk og har satt opp maskinen etter alle kunstens regler og snakket med support + x antall mailer så kommer de hjem til meg for å få åpnet porter. Etter at teknikeren hadde prøvd halvannen time gir han opp, skulle ta kontakt dagen etter. Ringte selv til bkk og forklarte problemmet igjen, han skulle ringe opp igjen. Nå må alle med bredbånd fra bkk høre: Det lot seg ikkje å få åpnet opp routeren slik at det slapp igjenomm til min maskin, så det var ikke mulig å kunne bruke dc i activ og det var det ingen av bkk sine kunder som kunne. Så til alle dere med bredbånd fra bkk: DERE KAN IKKE BRUKE DC I AKTIV :roll:

Det ble muligens litt langt dette men jeg er en smule frustrert over all dette rotet, spesiellt siden eg veit andre får det til. Håper alle som har bkk som kan bruke dc++ eller kan åpne de portene de vil om å poste her, så kan eg henvise support til innlegget så muligens de ser at det går ann. Routeren jeg har er zyxel 650-hw33.

Jonny

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har adsl fra BKK. har zyxel router, send en mail til: [email protected] og fortell hvilke porter du vil ha åpnet så ordner de det for deg. Jeg sendte en mail om kvelden, og på formiddagen dagen etterpå var det i orden. Jeg fikk også åpnet messengerportene, så nå går filsendingen der som en drøm! Tror det sto en del porter på http://www.smartehjem.no/ Lykke til! :thumbup:

Hehe ser at jeg må fjerne siggen min, den er harry og ikke oppdatert på ett år.. sorry

Endret av A.Dent
Lenke til kommentar

Bare for å gjøre det klart, dere med ADSL fra BKK kan bruke active mode, men BKK må logge seg på routeren og gjøre det, dere kan ikke gjøre det selv. Med mindre dere har passordet for å telnet'e, hvis dere har det er det bare å poste det her!!!!! :dribble:

Lenke til kommentar

Prøv å sende dem mail om å åpne porter. De gjør det for deg, som han over har skrevet. På D-Linkene bruker de også en DMZ sone. Dvs. alle portene er åpen mot en IP, i dette tilfellet mot 192.168.0.30. Men da bør du ha en software firewall.

Men jeg vet ikke om de kjører samme opplegg på ADSL abonnementet. Mail de, det er nok den beste løsningen.

Lenke til kommentar

Ganjamann har rett, du må huske å si til hvilken intern ip du vil åpne portene, eventuelt kan du åpne alle portene mot alle ip'er, men da bør du ha brannmur på datamaskinen din(det bør du vel ha uansett).

Lenke til kommentar

Kunne og tenkt meg passordet. Men som du sikkert har lest så kan eg love deg at eg har ringt og mailet men det går ikkje sier de. Men bare kom med passordet hvi det er noen som har det. Angrer på at eg ikke innstalerte progr til å overvåke taste trykkene da hadde det vært i boks da bkk var her. :D

Lenke til kommentar
Jeg har adsl fra BKK. har zyxel router, send en mail til: [email protected] og fortell hvilke porter du vil ha åpnet så ordner de det for deg.

Uhm, er det noen som vet hvorfor de gjør det slik? Jeg synes det høres i beste fall...idiotisk ut. Men det er jo opp til de om de vil levere en (i mine øyne) mindreverdig tjeneste. NGT, Tele2 og de andre gir jo gladelig ut passordet til ruterne sine, så hvorfor vil ikke BKK gjøre det?

Lenke til kommentar
Opprinnelig var det fordi at i fibernettet iallfall gikk hastigheten på IP-adressen. Man fikk passordet før. Men noen klarte å skaffe seg flere IP-er, dermed mer fart, og de sluttet med det.

Er det det de kaller kollektiv avstraffelse?

Lenke til kommentar
men da bør du ha brannmur på datamaskinen din(det bør du vel ha uansett).

Nei, ikke nødvendig å ha software firewall når du har en hardware firewall.

topic: men er det en router eller er det et modem vi snakker om her? hvis den boksen bare er router trenger du vel ikke å ha den?

Lenke til kommentar
Uhm, er det noen som vet hvorfor de gjør det slik? Jeg synes det høres i beste fall...idiotisk ut.

Tja, kunden gjør det tungvindt for seg selv ja. Det enkleste er jo bare å endre IP til 192.168.0.30 - da er alle porter åpne. Så kan du heller bruke egen ruter med brannmur, eventuelt en software løsning.

Har aldri vært noe problem her i gården.

Lenke til kommentar

OFFTOPIC:

Jeg hadde bredbånd(radio-link)fra INO.NO,men har fått brev om at bkk har "tatt over" ino nå,og at alle spørsmål osv.må rettes til bkk.

Er spent på om farten stiger,synes det er dårlig med ca.450 kb/s når jeg betaler for en 1mb opp/ned linje.(bor i Vennesla)

2 cent

Lenke til kommentar

Sliter med samme problemet. Jeg kjører: (Adsl modem ---> switch ----> Trådløst AP --->Meg) Hvordan skal jeg da få forandret min ip til 192.168.0.33 fra ADSL modemet? må jeg slutte å dele internett mellom to maskiner? kutte ut AP'n?

håper på svar ASAP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...