Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Callback

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenker du på da ?

I forbindelse med å ringe kundesenter o.l. ?

EDIT:

kom på det nå... Mener vel at du kan ringe en server som da leggerpå og ringer deg opp igjen.???

Endret av Wabby
Lenke til kommentar
Tenker du på da ?

I forbindelse med å ringe kundesenter o.l. ?

EDIT:

kom på det nå... Mener vel at du kan ringe en server som da leggerpå og ringer deg opp igjen.???

Ja det er det jeg mener. Gjør noen oppgaver og fikk dette spørsmålet uten at det står noe særlig i bøkene! :dontgetit:

Lenke til kommentar

Callback er en måte å instruerer Remote access server til å frakople etter Autentisering og da ringe tilbake til deg. Callback gir kostnadfordeler til deg og sikkerhetsfordeler til Deres nettverk. Ved henge straks opp og da ringe deg opp igjen, callback reduserer telefonpris. Krevd callback effektiviserer nettverkssikkerhet ved å sikre som bare brukere fra spesifikke plasseringer kommer til tjeneren.

for å lese mer om callback gå på www.microsoft.com/technet og søk på callback

Lenke til kommentar

Hadde jeg vist hva jeg var ute etter så hadde jeg funnet det på Google, men problemet mitt er at jeg ikke vet hva spørsmålet skal frem til.

("Hva slags muligheter finst det for å benytte tilbakeringing?") - Det virker som de vil at jeg skal skrive forskjellige muligheter til hvordan jeg kan benytte tilbakeringing.

Men tuuusen takk for svar, Det hjalp meg veldig. :love:

Ar`Kritz : Jeg går IKT, kanskje jeg skulle prøve det? *Spørre lærer*

Lenke til kommentar
("Hva slags muligheter finst det for å benytte tilbakeringing?") - Det virker som de vil at jeg skal skrive forskjellige muligheter til hvordan jeg kan benytte tilbakeringing.

The W2k Remote Access option allows you to set dial-in permissions for a user. These permissions are applicable for Remote Access Service (RAS) servers only.

Select W2k Remote Access from the properties list to display the following in the properties panel of the User Properties dialog.

View figure.

Select the Grant Dial-in Permission check box to allow RAS access for the user.

When the Windows 2000 RAS callback feature is enabled, the user initiates a call and connects with the RAS server. The RAS server then drops the connection and calls back immediately to the pre-assigned or the user-specified number as defined in the RAS database. Select one of the following radio buttons to set the callback option for the user:

No Callback

Indicates the callback feature is disabled. The user can dial in and is allowed immediate access to the system.

Set by Caller

Returns the call to the phone number specified by the user. This feature is most useful to users who dial in from various locations and phone numbers.

Preset to

Returns calls to the specified phone number. This option should be set for stationary remote computers, such as those in home offices.

Note:

If you select the No Callback or Set by Caller option but leave a phone number in the Preset to field, a mismatch may occur between the value stored in the Tivoli user profile and the RAS database on the Windows 2000 server. As a result, you may not be able to enter a new dial-in number from the Windows 2000 User Manager tool. To avoid this problem, use validation policy to prevent administrators or the system from entering a phone number when the Preset to option is not set.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...