Fosco Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Har bygd meg ny maskin.. AMD athlonXP 1800+, ASUS A7V266EX motherboard og 256mb DDRAM. Maskinen starter, men den får ikke med seg skjermen! Har prøvd med annen skjerm og annet grafikkort uten hell.. Jeg tror AGP-porten er defekt. Noen andre Forslag? Lenke til kommentar
dessident Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Kanskje det er det at du må sette cpu vifta i vifte port nummer 1, ikke 2. Lenke til kommentar
asad Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 fiks jumpere...det kan funke Lenke til kommentar
Fosco Skrevet 6. april 2002 Forfatter Del Skrevet 6. april 2002 Jeg og en kamerat har bygd akkuratt samme maskin.. alle jumpere og ledninger står helt likt Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Si meg en ting? Støtter det hovedkortet XP 1800+? Ser ikke slik ut i henhold til Asus´s hjemmeside. "Socket A for AMD® Athlon XP / Athlon / Duron 550MHz ~ 1.4GHz+ CPU" Lenke til kommentar
Fosco Skrevet 6. april 2002 Forfatter Del Skrevet 6. april 2002 Virker det! vi bygde helt like maskiner jeg og en kompis.. hos han virker det helt perfekt. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Prøv en liten ting som høre helt sprøtt ut... :smile: Har et problem her hjemme, ligner litt på ditt: Prøv å restart maskina en gang vent 3-4 sekunder, prøv igjen. Gjør det samme en 5-6 ganger. Høres sikkert litt sprøtt ut, men det virker her... Forstår ikke problemet selv. :sad: Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Helt identiske maskiner? Ja, da er det bare å sette igang med feilsøking. Prøvd å bytte ut annet enn bare skjermkort? Hva med å prøve cpu og minne til din kompis? Lenke til kommentar
Knutinsen Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Jeg har samme hovedkort og samme prosessor. Funker fint! Jeg har Gainward Ti/500TV. Jeg støtter din teori om at det er noe feil med AGP-porten. Lenke til kommentar
Fosco Skrevet 6. april 2002 Forfatter Del Skrevet 6. april 2002 Eneste forskjellen er Grafikkortet og viftene.. har prøvd og bytte grafikkort, men det hjalp ikke. Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 om du tror det er noe galt med agp porten, prøv å låne et pci grafikkort av noen. da vil du vertfall finne ut om det er agp porten eller noe annet :smile: Lenke til kommentar
Fosco Skrevet 6. april 2002 Forfatter Del Skrevet 6. april 2002 Quote: On 2002-04-06 22:57, sanoj_20 skrev:Prøv en liten ting som høre helt sprøtt ut... :smile:Har et problem her hjemme, ligner litt på ditt:Prøv å restart maskina en gang vent 3-4 sekunder, prøv igjen. Gjør det samme en 5-6 ganger.Høres sikkert litt sprøtt ut, men det virker her...Forstår ikke problemet selv. :sad: prøvde dette igår.. uten hell Lenke til kommentar
Fosco Skrevet 6. april 2002 Forfatter Del Skrevet 6. april 2002 Quote: On 2002-04-06 23:04, mohuhau skrev:om du tror det er noe galt med agp porten, prøv å låne et pci grafikkort av noen. da vil du vertfall finne ut om det er agp porten eller noe annet :smile: Kjenner dessverre ingen med PCI-Grafikkort.. Lenke til kommentar
Fosco Skrevet 6. april 2002 Forfatter Del Skrevet 6. april 2002 Quote: On 2002-04-06 22:50, Pingo68 skrev:Si meg en ting? Støtter det hovedkortet XP 1800+? Ser ikke slik ut i henhold til Asus´s hjemmeside. "Socket A for AMD® Athlon XP / Athlon / Duron 550MHz ~ 1.4GHz+ CPU" Som du ser i det du skrev, det er kun duron det er begrensninger på ( 550-1.4 GHz+ ) Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Sånn å forstå :smile: Asus har allerede satt begrensningene for AMD´s all fremtidig produksjon av Duron (høyeste hastighet per i dag 1300 Mhz) Men det står jo 1,4Ghz+, slik at det skal støtte større enn 1,4 ghz. Gir meg jeg Lenke til kommentar
unwill Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Får du den normale "beep" når du starter maskinen da ? Lenke til kommentar
Toset Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Det er vel ikke noen for for LED diagnoselys på hovedkortet vel? Følger ofte med hovedkort, eller er en del av hovedkortet selv. Hvis du har dette, kan du ut i fra disse finne ut hvilken del av oppstarten som skaper problem. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 RAM'en kan også føre til at det ikke komemr bilde på skjermen. (hvertfall hos meg) sjekk at den står skikkelig i/på rett plass/at det er rett type/at den ikke er defekt Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Hvis du har prøvd å resete bios'en, kan du prøve en annerledes løsning: 1 - Ta ut batteriet 2 - Kortslutt batteri-kontaktene (på hovedkortet) Dette har virket på maskiner jeg har hatt inne på verksted jeg jobber. (Jeg har hørt denne løsningen både fra Fujitsu-Siemens & HP) Lenke til kommentar
Coq Rouge Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Jeg lurer på om jeg hadde et tilsvarende problem da jeg bygde maskina mi. Den viste bilde og alt ved første oppstart, men ved alt av rebooting viste den svart skjerm. Fant fort ut at ting fungerte igjen hvis jeg slo strømforsyningen av og på igjen. Men rebooting måtte gå via strømforsyningen. Løsningen var ganske enkelt en innstilling i Bios'en. Dette var tydligvis noe som skulle akselrere oppstarten ved rebooting for personer uten AGP kort, nemelig en innstilling om jeg i det hele tatt ville se etter kort i AGP porten ved oppstart. Denne var av en eller annen grunn satt til disabled. Men ved total nyoppstart (dvs når jeg gikk via strømforskyningen) droppet maskina den innstillingen ved oppstart i og med at du kunne ha brukt av tida til f.eks. å bytte skjermkort. Innstillingen lå på mitt Abit KT7-Raid under: Integrated Peripherals->Init Display First (er jeg temmelig sikker på at det var). Når jeg endret denne til AGP fungerte alt mer eller mindre tilfredsstillende. Coq Rouge, håper du får det til å fungere. Lite er så kjedelig som en svart skjerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå