Gå til innhold

Har bygd ny maskin.. men skjermen er svart!

Anbefalte innlegg

Har bygd meg ny maskin.. AMD athlonXP 1800+, ASUS A7V266EX motherboard og 256mb DDRAM.

Maskinen starter, men den får ikke med seg skjermen!

Har prøvd med annen skjerm og annet grafikkort uten hell.. Jeg tror AGP-porten er defekt. Noen andre Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv en liten ting som høre helt sprøtt ut... :smile:

Har et problem her hjemme, ligner litt på ditt:

Prøv å restart maskina en gang vent 3-4 sekunder, prøv igjen. Gjør det samme en 5-6 ganger.

Høres sikkert litt sprøtt ut, men det virker her...

Forstår ikke problemet selv. :sad:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-06 22:57, sanoj_20 skrev:

Prøv en liten ting som høre helt sprøtt ut... :smile:

Har et problem her hjemme, ligner litt på ditt:

Prøv å restart maskina en gang vent 3-4 sekunder, prøv igjen. Gjør det samme en 5-6 ganger.

Høres sikkert litt sprøtt ut, men det virker her...

Forstår ikke problemet selv. :sad:

prøvde dette igår.. uten hell

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-06 23:04, mohuhau skrev:

om du tror det er noe galt med agp porten, prøv å låne et pci grafikkort av noen. da vil du vertfall finne ut om det er agp porten eller noe annet :smile:

Kjenner dessverre ingen med PCI-Grafikkort..

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-06 22:50, Pingo68 skrev:

Si meg en ting? Støtter det hovedkortet XP 1800+? Ser ikke slik ut i henhold til Asus´s hjemmeside.

"Socket A for AMD® Athlon XP / Athlon / Duron 550MHz ~ 1.4GHz+ CPU"

Som du ser i det du skrev, det er kun duron det er begrensninger på ( 550-1.4 GHz+ )

Lenke til kommentar

Hvis du har prøvd å resete bios'en, kan du prøve en annerledes løsning:

1 - Ta ut batteriet

2 - Kortslutt batteri-kontaktene (på hovedkortet)

Dette har virket på maskiner jeg har hatt inne på verksted jeg jobber. (Jeg har hørt denne løsningen både fra Fujitsu-Siemens & HP)

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om jeg hadde et tilsvarende problem da jeg bygde maskina mi. Den viste bilde og alt ved første oppstart, men ved alt av rebooting viste den svart skjerm. Fant fort ut at ting fungerte igjen hvis jeg slo strømforsyningen av og på igjen. Men rebooting måtte gå via strømforsyningen.

Løsningen var ganske enkelt en innstilling i Bios'en. Dette var tydligvis noe som skulle akselrere oppstarten ved rebooting for personer uten AGP kort, nemelig en innstilling om jeg i det hele tatt ville se etter kort i AGP porten ved oppstart. Denne var av en eller annen grunn satt til disabled. Men ved total nyoppstart (dvs når jeg gikk via strømforskyningen) droppet maskina den innstillingen ved oppstart i og med at du kunne ha brukt av tida til f.eks. å bytte skjermkort.

Innstillingen lå på mitt Abit KT7-Raid under: Integrated Peripherals->Init Display First (er jeg temmelig sikker på at det var). Når jeg endret denne til AGP fungerte alt mer eller mindre tilfredsstillende.

Coq Rouge, håper du får det til å fungere. Lite er så kjedelig som en svart skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...