simalarion Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) Helt enig, men fortsetter de i samme bane er det mulig de ikke er størst veldig lenge. En liten brann har en lei tedens til å spre seg. En ledendet bedrift burdet brukt muligheten til å selge bedre ytelser billigere en den lille motstandren sin som er på veil til å vokse, det er den tanke gangen jeg ikke fatter (at Nvidia ser ut til å gjøre omtrent det motsatte mener jeg). Endret 6. mai 2004 av simalarion Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 selv om nvidia ikke selger mest her på forumet,selger detiallefall best på verdensbasis. har tilgode og se et spill som ikke fungere med nvidia, men kan ikke si det samme om ati.. ps, intel selger mest på verdensbasis, bare for å prike litt Men hva er det egentlig så er så forferdelig med ATI sine drivere? Jeg har ikke hatt noen problemer med dem... Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 hører ikke annet enn far cry og ati nå om dagen.og hvor dårlig nvidia scorer når man spiller det i 1280x1024 1200x1600. har dere klart og finne et spill i år også,som scorer mere på ati enn nvidia. synes ikke engang far cry ser noe bedre ut enn ut 2004 i 2003 hadde mange panikk for ikke nvidia scoret like mye som ati i hl 2,da kjøpte mange seg 9600 eller 9800 fordi det var best i hl 2..! mener bare at jo ikke bare 1-2 spill som skal avgjøre hvilken grafikkort man skal kjøpe seg.. og ikke alle spiller i 1200x1600 med x8 aa/af på ! far cry er historie om noen mnd,og da kommer det andre spill ut som har like bra grafikk. selv om nvidia ikke selger mest her på forumet,selger det iallefall best på verdensbasis. har tilgode og se et spill som ikke fungere med nvidia, men kan ikke si det samme om ati.. Hæ? FarCry ser evig mye bedre ut enn UT2k4 Ingenting ser bedre ut en far cry idag...(av det jeg har hørt og sett) Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Sant det Far Cry er pent Men tror det vil komme flere titler som ser bedre ut etterhvert! Lenke til kommentar
PureTamil Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Helt enig, men fortsetter de i samme bane er det mulig de ikke er størst veldig lenge. En liten brann har en lei tedens til å spre seg. En ledendet bedrift burdet brukt muligheten til å selge bedre ytelser billigere en den lille motstandren sin som er på veil til å vokse, det er den tanke gangen jeg ikke fatter (at Nvidia ser ut til å gjøre omtrent det motsatte mener jeg). Men det er jo nVidia som er den virkelige kometen her. Mens ATi ble stiftet i 1985, ble nVidia startet opp først 8 år senere, i 1993. Hvis du videre ser på kursene på NASDAQ, hvor ATi (ATYT) har vært i 65 måneder og nVidia (NVDA) i 63, vil du se at ATi (som var et veletablert selskap da det gikk hit) har vært rimelig stabile i verdi, mens nVidia (som fikk gjennombruddet etter dette) har steget enormt. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 har tilgode og se et spill som ikke fungere med nvidia,men kan ikke si det samme om ati.. Og hvilke spill fungerer ikke på ATI da? Har enda ikke funnet noen, og det gjelder forsåvidt for NVIDIA også.. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) Men det er jo nVidia som er den virkelige kometen her. Mens ATi ble stiftet i 1985, ble nVidia startet opp først 8 år senere, i 1993. Hvis du videre ser på kursene på NASDAQ, hvor ATi (ATYT) har vært i 65 måneder og nVidia (NVDA) i 63, vil du se at ATi (som var et veletablert selskap da det gikk hit) har vært rimelig stabile i verdi, mens nVidia (som fikk gjennombruddet etter dette) har steget enormt. Det gjør jo ikke spørmålet mitt mindre intresant, gjør det vell?. Husker selv foeks Ti perioden da var det ikke snakk om noe Ati for min del. Tror at det var gull tiden for Nvidia, hvorfor ikke ta mer vare på den? (leser du første posten min får du mer helhets intrykk over poenget mitt) Endret 6. mai 2004 av simalarion Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Hvorfor krangle sånn over merker? Som regel har man gjort seg opp en mening om hva man liker best ut fra erfaringer og preferanser og så holder man seg til det. Jeg kunne f.eks. aldri tenkt meg å hatt Mercedes eller BMW, selv om jeg vet at det er veldig gode biler. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Fordi person A synes det uhyre viktig at kortet hans får 3,7 poeng mer i 3Dmark enn kortet til person B.. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 hmm nå er vi der jeg ikke ville at posten skulle havne, topicen handler om noe helt annet om hvilket kort som er best. Samme det har fått et par intressante svar uansett. Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) Jeg synes at alle tar litt for mye i nå. La oss alle vente til kortene kommer på markedet, og la oss se da. For min del kan jeg rett og slett ikke kjøpe nVidias kort, fordi jeg rett og slett ikke har PSU til det, og jeg har ingen interesse for å bytte ut PSU bare for å spille UT2004 (som forresten jeg ikke tviler på at er ganske optimalisert for nVidia) med 10 fps mer, noe jeg knapt merker Endret 6. mai 2004 av Ghost Of Death Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Denne reklameringen fra Nvidia minner egentlig litt om de siste månendene med 3dFx, hvis noen husker det. Da var det mange lignende utsagn og reklametaktikker ute å vandre Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 La oss ikke slakte Nvidia og Ati. Nvidia har enda ikke kommet med de nye driverne som er optimalisert til skjermkortet. Samt når ps3 spill kommer på markedet så tror jeg nok Nvidia har et hode lengere frem der. Ati har gode skjermkort, men synd at de ikke har laget noe "absolutt" nytt... Men pr i dag de beste skjermkortene til en spiller. La oss vente en liten mnd kanskje 2 og da se hva resultatene er Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 http://komplett.no/k/ki.asp?sku=300416&cks=PRL Wow for en pris, noen som har et bildet av det kortet? Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Bejiiiiiizeeeez (unnskyld uttrykket) Lenke til kommentar
oorzako Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 jeg synest mange burde gi en blank f*** i å syte! så lenge pc`en fungerer, og gjør jobben sin så burde vell det vær bra nok. Har selv nVidia 5900ultra. Jeg har kjøpt det p.g.a jeg alltid har gått for nvidia sine kort og de har vært pålitlige. Har ingenting imot ati sine kort, en kamerat av meg har 9800xt og det er et herlig kort, men ser at ytelsen er ganske lik så det er ofte smak og behag. som jeg sier, bare pc`en fungere slik som den skal, og har bra nok ytelse til å drive spillene på en sjebelig måte så burde dere ikke krangle over hvilket kort som er litt bedre eller hva andre velger, alle er forskjellige og slik vil det forsette å være.. Velg det du føler for selv! Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 Enda en som hopper i det å tror det er det gammle gode topicet når det ikk er det Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Enda en som hopper i det å tror det er det gammle gode topicet når det ikk er det jepp, alt for mye off-topic her Er enig med deg simalarion, nvidia har brukt alt for mye penger på å posisjonere seg, og alt for lite til å utvikle seg, og som en annen sa; ATI kontra Nvidia er som AMD kontra Intel. Men sånn er (desverre) livet, MS hadde aldri vært der dem er i dag uten å markedsføre seg, og dette er et stjerneeksempel på at det flest folk bruker ikke nødvendigvis er det beste. PS : Jeg bruker GeForce4 TI (ennå), bare så det er sagt, men regner med at det blir ATI neste gang. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 http://komplett.no/k/ki.asp?sku=300416&cks=PRL Wow for en pris, noen som har et bildet av det kortet? Dette er jo CoolFX utgaven. Altså det vannkjølte. Faktsik ganske billig i forhold til forige generasjon. Tror 5900U CoolFX lå på rundt 8500,- Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 Et godt bildet av det nye x800pro powercolor sin. På komplett selger de dette med + bag som faktisk er ei veske linken under. http://www.tul.com.tw/webmaster/product/images/196_1.gif http://www.tul.com.tw/page2/productlist.as...sn=200&temp1=80 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå