Gå til innhold

Fujitsu Siemens LB Amilo D 15"TFT

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en bærbar PC. Grunnet forvenntet gjennsyn av masse skattepenger :wink:

Uansett... Har funnet meg en pc ho Norek.no til en relativt rimlig penge. Jeg syns den ser helt grei ut, men jeg tenkte jeg skulle spørr noen av dere barbara.no guruene før jeg blåser 16000 ut vinduet.

Her er pc'en:

http://www.norek.no/k/ki.asp?action=info&p...44&GrpID=9&s=pl

Skriv gjerne ned alt dere vet av erfaringer og annen nyttig informasjon. God eller dårlig. Personlige erfaringer er det beste. Og ikke noe sånnt Siemens suuger! og slikt tull. Det vil jeg helst slippe å se :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør oppmerksom på at dette er nøyaktig samme PC som Zepto Znote 3001 (www.zepto.no), i alle fall maskinvaremessig. Det er samme fabrikk (Compal) og samme modell (N30N3). Jeg har en slik, og den er veldig fin, men du må være oppmerksom på at prosessoren som sitter i den er en ordinær skrivebordsprosessor. Dette vil si at maskinen bruker godt med strøm (batterilevetid rundt 2 timer og 23 min, i følge Barbaras test av Znote 3001) og at den har en vifte som den skrur av og på annethvert minutt for å kjøle ned prosessoren. Jeg kjenner ikke støynivået på mobile-prosessorer, men det skal være en god del høyere på disse. Selv når du bare sitter i Word og skriver vil prosessoren være så varm at viften slår seg av/på med samme intervaller. Dette gjør for min del at jeg vegrer meg for å bruke maskinen på lesesalen, som egentlig var grunnen til at jeg kjøpte den i utgangspunktet.

Ellers skal du huske på at skjermkortet bruker en porsjon av maskinens RAM for sitt minnebehov. Dette gjør at den må inn på en 100MHz buss med all sin informasjon. Jeg er usikker på hvor fort det går på vanlige skjermkort, men det kan virke som dette har litt betydning for avspilling av film osv. Selv om jeg har fått prøvd dette både på skjermen og på TV og det fungerer greit, så kan man merke hakking/flimring i scener med mye bevegelse i hele bildet.

Ellers virker dette som en veldig grei maskin til prisen. Sammenlign prisen på Amilo D med tilsvarende konfigurasjon på Zepto før du handler. De har god kampanjepris for tiden.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-08 12:06, SpACEmaN skrev:

Takker for svar..

Bestillte meg forresten en Znote 2001 med forskjellige oppgraderinger. Så ut som en bedre maskin etter å ha lest forskjellige erfaringer i forumet.

*case closed*

Jeps, men da ble det ikke 15" :smile: Og så er de vel litt dyrere, så det måtte uansett bli Znote 3001 på meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:

On 2002-04-08 13:14, larseko skrev:

Jeps, men da ble det ikke 15" :smile: Og så er de vel litt dyrere, så det måtte uansett bli Znote 3001 på meg.

*vet*

Hadde litt lyst på 15" men gikk heller for GeForce2GO...

[ Denne Melding var redigert av: SpACEmaN på 2002-04-18 14:51 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...