TeSp Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Jeg skulle gjærne fått bort en sperre som går på port 6112. Denne porten brukes i Warcraft 3 og må åpnes slik at jeg kan invitere friendsene mine til et spill sammen.. Jeg har Norton Anti Virus som er disablet, det samme med den intigrete windows firewallen. Men jeg har også en 3com box som fungere som en router. Det ser slik ut: ---Pappas PC ---Brors PC Bluecom Modem->3Com Router/Switch---Min PC ---3Com Wlan BOX Jeg vil ta bort denne porten på min pc.. Men hvordan? Lenke til kommentar
reminett Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Så vidt jeg vet så er det ikke noen form for firewall i Bluecoms router. Men har du en egen router (som jeg ser du har) med firewall skrudd på, så er mest sansynlig denne porten lukket by default, så du må åpne den. Det kan du gjøre i det web baserte grensesnittet til 3com routeren din. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Gå inn på 3com routeren.Trykk her Brukernavn er admin og passord admin. (litt usikker på den, sjekk manualen). Gå inn på virtual server, der kan du åpne porter. Skriv inn hvilken port du vil åpne og velg den lokale ipadressen til din pc. 192.168.1xxx. Trykk apply settings and exit. Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 Så vidt jeg vet så er det ikke noen form for firewall i Bluecoms router.Men har du en egen router (som jeg ser du har) med firewall skrudd på, så er mest sansynlig denne porten lukket by default, så du må åpne den. Det kan du gjøre i det web baserte grensesnittet til 3com routeren din. Jeg har gått på instillingene, på roteren. Firewall -> Security og krysset av Disable firewall.... Er den ikke av da? Hvis du forteler meg hvordan jeg kan gjøre dette, hadde jeg blitt veldig glad.. Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 Gå inn på 3com routeren.Trykk her Brukernavn er admin og passord admin. (litt usikker på den, sjekk manualen). Gå inn på virtual server, der kan du åpne porter. Skriv inn hvilken port du vil åpne og velg den lokale ipadressen til din pc. 192.168.1xxx. Trykk apply settings and exit. Tusen takk det fungerte utmerket! Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Generellt sett så er det trygt å la porter over 1023 stå åpne? (ettersom ingen viktige systemprosesser lytter på porter over 1023? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå