bigbom Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) Jeg har problem med å få starta maskina, får en feilmelding om cmos load. Som en en del av dette problemet, er det at klokka må stilles i bion hvergang. Dato også. Er det bios som må oppdateres? Ed det batteriet på hovedkortet som er flatt? Eller er det noe verre? Endret 6. mai 2004 av bigbom Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Du kan jo først og fremst sjekke om det sitter ordentlig på plass, men det kan være ett tegn på at det er dårlig. Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 "CMOS checksum error" er feilmeldinga jeg får. Men jeg syens at det er litt rar at batteriet blir flatt så fort. Maskina er ikke mere enn 7 måneder gammel. På den gamle targaen jeg hadde står orginal batterie i ennå. Så får bytte batteri i dag og se om ting endrer seg. Lenke til kommentar
shamanix Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Jeg får samme feilmelding hver gang jeg byttre om på harddisker og cd-romer. Aner ikke hvorfor. Noen som vet? Det har vært sånn fra første dag. Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Jeg sliter med samme problem på min laptop, men det er vist bios batteri som er gått tom, men har ikke kommet meg til å ta den ut og få den skifta. Så det skal nok bli bedre når du får skifta bios batteriet. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Jeg får samme feilmelding hver gang jeg byttre om på harddisker og cd-romer. Aner ikke hvorfor. Noen som vet? Det har vært sånn fra første dag. Kanskje BIOS ikke er innstillt til å finne harddisker automatisk ? ->bios->load optimized defaults ->problem løst for denne gang Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Nytt batteri gjorde sysen, det virker som om det hvertfall. Så får se om deg skjer igjen. Men jeg synes fortsatt at det er rart at batteriet går tomt etter noen få måneder. Lenke til kommentar
GauNodachi Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Kanskje batteriet hadde en eller annen defekt som fikk det til å gå tomt fort. Jeg har aldri måtte bytte ut bios batteri før Lenke til kommentar
glennraa Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Det er bateriet som er flatt, mest sansynelig et defekt bateri da levetiden er beregnet mye lenger en dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå