meastp Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) Hei! Har nå fått satt opp debian unstable med xfce4. Lekte litt med xffm, som er xfce4s file manager. Der så jeg at det var en mulighet for å browse samba-shares, så jeg søkte litt på google, og fant ut at jeg måtte installere smbclient. Etter at jeg installerte det, kom jeg nesten inn på delte filer, men ikke helt. XFSAMBA> smbclient -N -L //MATS (et "innkjøring forbudtskilt")Domain=[MATS] OS=[Windows 5.1] Server=[Windows 2000 LAN Manager] (et "innkjøring forbudtskilt")Domain=[MATS] OS=[Windows 5.1] Server=[Windows 2000 LAN Manager] Sharename Type Comment ------------------------------------ E$ Disk Delt standardressurs IPC$ IPC Ekstern IPC E Disk Musikk Disk Upolad Disk ADMIN$ Disk Ekstern administrasjon (det er flere delte som er like de over ($C, E$ og F)) Server Comment ----------- ------------ Workgroup Master ------------ -------- Problemet er at det ikke vises noen shares. Det eneste som står er: ----------------------------------------------------------------------- SMB Network-----v X(Workgroup)-----v (dette er en blank linje som jeg kan merke) ------------------------------------------------------------------------------ De "innkjøring forbudtskiltene" har vel noe med saken å gjøre, tipper jeg. Noen som kan hjelpe meg? Endret 6. mai 2004 av meastp Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Men, utifra koden, får du ikke opp de delte ressursene da? Du får jo opp musikk og alt det der. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 Jeg får ikke opp noen delte ressurser, det jeg skrev er det som vises i "loggen" under.. Jeg har egentlig lyst til å avinstallere xffm og heller bruke nautilus eller rox. Jeg bruker altså Debian. Hvordan kan jeg gjøre dette? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 skjønner ikke hva du mener... du har jo sharene dine der...Musikk, Upload og C$ D$ og E$... Lenke til kommentar
meastp Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Jeg forsøkte i terminalen, og der funka det... det er nok xffm som tuller. Hadde vært fint med GUI, though.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå