Gå til innhold

Nye absentvoid.com!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var det jeg mistenkte. Fraværelsen av ingenting?

:yes:

Og ikkje heng deg opp i navnet.. kanskje det er meint å vere litt absurd, abstrakt... klarte å lage _den_ diskusjonen med et par venner om korvidt et fraværande ingenting faktisk var noke, eller ikkje... Sjøl meiner eg at det er et ingenting som ikkje er der - ergo må der vere noke. ;)

Lenke til kommentar
Det var det jeg mistenkte. Fraværelsen av ingenting?

:yes:

Og ikkje heng deg opp i navnet.. kanskje det er meint å vere litt absurd, abstrakt... klarte å lage _den_ diskusjonen med et par venner om korvidt et fraværande ingenting faktisk var noke, eller ikkje... Sjøl meiner eg at det er et ingenting som ikkje er der - ergo må der vere noke. ;)

Hvis det ikke er ingenting, må det jo være noe annet...

*killtask OT-mode*

Bra side, der ! Skikkelig fet meny også :) Prøv å kvitt deg med de '...' i tittelen, som sagt tidligere.

PS: innlegg nr# 900 :fun::xmas::fun:

Lenke til kommentar

Jeg velger å være ærlig: Jeg hadde faktisk forventa noe mer, Arve. ;) En mann av

ditt potensiale klarer å komme opp med noe mer "profft", samt brukervennlig enn

dette. No question about it.

Kan vel ikke si du har gjort noen store "feil" i designet ditt, men det er noen få ting

jeg ikke helt liker. Skal vi se ... først og fremst synes jeg innholdet flyter litt inn i

seg selv. Blir litt grøt på en måte. At nyhetsfeltet er så stort, kan nok være en

grunn til det. Ble faktisk litt ubehagelig å lese. :dontgetit:

Mouseover blir kanskje en smule voldsom. Å kun skifte farge på pila eller på

bakgrunnen hadde holdt i lange baner.

Du setter brukervennlighet i fokus på din nye side, ikke sant? Er det ikke dine

arbeider brukerne er interressert i, isteden for masse småchat og snikksnakk om

at "endelig er min side ferdig"? Jeg tviler på at folk vil har store problemer med å

finne fram til alle de fine arbeidene dine, men siden sida først og fremst skal

brukes til portefølje (?) hadde det vært en idè med å presentere noen få arbeider

på forsida? Eller ihvertfall gjøre det til mer enn en liten del av sida. :) Ditt eget valg

men personlig synes jeg det er mest brukervennlig mot målgruppa.

Du, Arve, har så stort potensial til å kunne lage en øyesten av en portefølje,

med mye god grafikk, fornuftig plassering og organisering av arbeider og

interressante artikler og tutorials. :) Stå på! :thumbup:

Lenke til kommentar
Du setter brukervennlighet i fokus på din nye side, ikke sant? Er det ikke dine

arbeider brukerne er interressert i, isteden for masse småchat og snikksnakk om

at "endelig er min side ferdig"? Jeg tviler på at folk vil har store problemer med å

finne fram til alle de fine arbeidene dine, men siden sida først og fremst skal

brukes til portefølje (?) hadde det vært en idè med å presentere noen få arbeider

på forsida? Eller ihvertfall gjøre det til mer enn en liten del av sida.  Ditt eget valg

men personlig synes jeg det er mest brukervennlig mot målgruppa.

Det som er der no er vel egentlig berre midlertidig mens sidene ikkje er heilt ferdige... Når alt innholdet er på plass skal eg prøve å skrive en skikkelig tekst på framsida ;)

Ang. Mouseoveren er eg faktisk 100% enig, det skal fiksast i løpet av ei lita stund :)

Bra du er ærlig ivertfall. :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg må være ærlig... Synes den gamle var bedre :) Men denne er også ekstremt bra, men jeg synes den er en av dine svakere... Headeren var ikke storslått, men duger til det den skal ;) Men jeg hadde forventa mer av deg, du har jo sinnsykt potensiale, og jeg har jo sett at dukan lage bedre ting enn dette :)

Brukervennligheten er jo veldig god da :thumbs: Lett å finne fram på siden, så her har du lykkes :)

Men hvorfor har du ikke link til pink.absentvoid.com under 'tutorials'? Dette er vel tutorials seksjonen av serveren/domenet ditt, eller hva? Det har i hvertfall jeg fått inntrykk av, men det er jo selvføllgelig du som er hjernen bak dette, og du har sikkert tenkt ut noe smart når du har lagd siden ;)

Alt i alt falt ikke selve designet i smak hos meg, men det er mulig det endrer seg etterhvert som jeg er mer inne på siden (noe jeg sikkert kommer til å være) ;) Brukervennligheten synes du har lykkes med! :thumbup: Fin side, og når det kommer content på alle sidene, ser man det fulle potensialet til den, med bilder og alt sånn :)

Lenke til kommentar

Ser det er delte meininger her jah...

Altså: alle tutorials skal leggast på "hovedsida", og subdomener skal fjernast, enkelt og greit.

Kanskje eg har potensiale til å lage bedre, men - er igrunn fornøyd sjøl, men fremdeles litt usikker, skal eg innrømme. Uansett så er vel neppe et redesign veldig utenkelig uansett, med tanke på at det er stort sett det eg liker å leike meg med foran PCen ;)

edit: mouseover fiksa! Bedre?

edit2: fiksa litt mindre skriftstørrelse og linjeavstand.. bedre?

Endret av arve87
Lenke til kommentar
Altså: alle tutorials skal leggast på "hovedsida", og subdomener skal fjernast, enkelt og greit.

Hmm ... er ikke absentVOID først og fremst til for å presentere dine arbeider? :ermm:

Blir det ikke da litt galt å dra det i retning av ei tutorial-side? Eller er jeg på jordet?

Kanskje et par tilfeldige på forsida, men er det ikke strengt tatt noe fra porteføljen

som kunne fått den plassen isteden?

EDIT: @ ny bg-color: :nei: Finne deg et pent pattern, kanskje?

Endret av Dunestar
Lenke til kommentar

Hmm, vel, du har faktisk et poeng, Dunestar - men velger å ha både tutorials og portefølje på samme side... Det er tross alt ganske mange andre som gjør det på samme måten ;)

Ang. framsideteksten: den vil vel aller helst bli en slags presenatasjon og innledning til sida, elns.. Kanskje med en liten form for side-status, og litt sånne smågreier. godt mulig det havner en link til "last work" og/eller "last tutorial" elns der også... litt usikkert enda, men det vil bli bytta ut.

edit: uansett, designet er nemoproblemo å forandre litt på når eg først har fått opp innholdet. CSS layout forever. :woot:

Endret av arve87
Lenke til kommentar

Ville absolutt ha presentasjon av _noen_ arbeider. Jeg understreker _noen_ fordi

det trengs ikke nødvendigvis mer enn ett eller to, siden det krever noe plass.

Dette med presentasjon har også noe med å gjøre at man med en gang ser

hva siden handler om. Jeg får ikke inntrykk av at denne siden tilhører et

stort designtalent som tilbyr tjenester til minipris, og artikler gratis. :)

Dette er også en del av brukervennlighet.

Lenke til kommentar

Nå stikker den svarte prikken helt til venstre ut av innholds-diven i Firefox, og de andre legger seg etter den...

Ellers en fin, oversiktlig og brukervennlig side! (men det er det sikkert ikke mye hjelp i å høre en gang til, hva?)

Edit: Eller - Ellers

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar
Ville absolutt ha presentasjon av _noen_ arbeider. Jeg understreker _noen_ fordi

det trengs ikke nødvendigvis mer enn ett eller to, siden det krever noe plass.

Dette med presentasjon har også noe med å gjøre at man med en gang ser

hva siden handler om. Jeg får ikke inntrykk av at denne siden tilhører et

stort designtalent som tilbyr tjenester til minipris, og artikler gratis. :)

Dette er også en del av brukervennlighet.

Jada, men har jo sagt at det er en mulighet til ka som kommer på framsidegreia ;)

Må berre få opp alt først ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...