Arve Systad Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Så er den store dagen her! Først vil eg ha en ting klart, denne sida skal ikkje vere et hardcore designsentrum. Eg prøvde å holde en veldig rein og simpel stil, og ville ha den til å sjå litt proff ut.. Har eg lykkast? Forresten, mod_rewrite kommer når alt innhold er på plass, og litt sånn.. http://absentvoid.com <= slakt i vei. Lenke til kommentar
huf Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Smooth og fin, menyen er storslagen! Kan kanskje sette opp fonten litt i copyright feltet der, ble litt blurry her på 1024x768. Alt i alt en fin side, men ikke akkurat slik som jeg hadde forventet. Lenke til kommentar
PT Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Blir nok ikke noe slakt fra min side *pirkemode* Vet ikke helt om jeg liker ... i title, men det er da ikke så viktig. Menyen er digg, og det er vel egentlig resten av siden også Godt levert fra deg Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) (sukk)... *kaste rosa blomster på* Ren og pen.. Nice header! har egentlig veldig lite (eller ittno) konstruktivt og/eller negativt å komme med... ooh.. har èn ting da... Det kan hende at å øke mellomrommet mellom header/nav og innholdet med 4-10px hadde gjort den enda litt penere.. btw.. jeg kan helt fint markere teksten.. men det er i opera da... Endret 6. mai 2004 av cfenzo Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Ble litt tom, på en måte. Er den ikke litt liten? Greit nok at det kan være greit med litt hensyn til 640*480-folkene, men det går ikke å ha en lang tekst med endel bilder o.l. i med det lille området å boltre seg i. Lenke til kommentar
Inkognito Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) Personlig liker jeg å markere tekst mens jeg leser (bare meg? uvane? uansett...), og det funka dårlig. Får kun markert fra der jeg trykker og ut teksten. Sikkert fort gjort å fikse opp i da Vil si du klarte å oppnå målet ditt med å ha "en rein og simpel stil". Edit: Testet i IE, ja. Endret 6. mai 2004 av Inkognito Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Personlig liker jeg å markere tekst mens jeg leser (bare meg? uvane? uansett...), og det funka dårlig. Får kun markert fra der jeg trykker og ut teksten. Sikkert fort gjort å fikse opp i da Heh, jeg tenkte jeg skulle droppe å si noe, siden han alltid blir så sint når jeg sier noe om det.. Men det er pokkerns irriterende, hvorfor er det alltid bare du som får det til..? Men siden var strøken den.. Jeg føler ikke det lille ekstra, men jeg aner ikke hva det er.. Kanskje litt kraftig border rundt hele greia..? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) Ble litt tom, på en måte. Er den ikke litt liten? Greit nok at det kan være greit med litt hensyn til 640*480-folkene, men det går ikke å ha en lang tekst med endel bilder o.l. i med det lille området å boltre seg i. Skal vi vedde? Skal få pressa inn så masse bilder og tekst som eg berre orker på det området der, skal eg fortelle deg. Den utvider seg nedover Den er forøvrig 704px brei, så 640x480 vennlig er den ikkje. Edit: må sei at eg aner virkelig ikkje korfor det ikkje skal la seg gjøre å markere teksten. Skjer på "alle" pure-css baserte sidene mine omtrent trur eg... Veit det har noke med CSS layout å gjøre, men ikkje nøyaktig ka :\ Endret 6. mai 2004 av arve87 Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) Har fått det tekstmarkeringsproblemet selv, og aner ikke hvordan jeg fikset det.... arve: Ja, jeg vet at den strekker seg nedover, men hvorfor akkurat 704px? Hvorfor ikke la den være på ca. 780px, slik at den nesten fyller skjermen i 800*600? Blir litt sløsing av plassen, synes jeg. EDIT: Noe som er viktig å merke seg er at den buggen ikke skjer i firefox... EDIT: Prøv position:relative; i #main, og se om det hjelper. Endret 6. mai 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
PT Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Edit: må sei at eg aner virkelig ikkje korfor det ikkje skal la seg gjøre å markere teksten. Skjer på "alle" pure-css baserte sidene mine omtrent trur eg... Veit det har noke med CSS layout å gjøre, men ikkje nøyaktig ka :\ Går fint å markere teksten i Opera 7.50 @ windows, og i 7.23 @ Linux Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Tror det bare er IE som sliter med det. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Ser fin ut den! - VOID ble litt overkraftig for min del. - "the absence of void" ble litt for liten, og de prikkene ødelegger litt. Ville heller økt størrelsen bittelitt og dratt den litt horisontalt eller noe. - Kanskje litt mørkere outline? Var noe som skurret med den vs. resten og menyen ihvertfall... Ellers fint, og synes typografien på innholdet funket bra. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) Ser fint ut dette! Har faktisk ikke noe særlig kritisk å komme med, DIGGER det. Kanskje sette min-height på content-diven, og litt padding i toppen? Syns det ble litt trangt mellom menyen og heading. Endret 6. mai 2004 av SirIce Lenke til kommentar
rogbiff Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Du har i høyeste grad oppnådd det du ville Fargevalget var jo helt ùber. Likte dette veldig godt Arve87 Det med markeringen var rart ? Har aldri opplevd problemet med mine css layouts, og har heller ikke gjort noe for å unngå det. Kansje du har lagt inn en property i css som står for det ? Lenke til kommentar
andesh Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Utrulig fin.. Likte den. Men ble ikke hovedteksten litt for stor? Kanskje ha en alternativ stylesheet så vi kan ta ned tekstørrelsen hvis vi vil? Liker det smått, så ble litt kraftig for meg. Var vel det jeg hadde å si. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) Takk for finfin kritikk... Er klar over tekstmarkeringsproblemet, men har desverre ingen løsning på det akkurat no.. skal få studert det litt, though. Ohoy, mens eg skriver så finner eg en løsning altså.. Hjalp med position: relative; istede for position: absolute; - "the absence of void" ble litt for liten, og de prikkene ødelegger litt. Ville heller økt størrelsen bittelitt og dratt den litt horisontalt eller noe. Gjort litt med det, gav bokstavane litt meir avstand, og slightly meir størrelse. Liker det smått, så ble litt kraftig for meg. Bruker du IE? Da kan du bruke ctrl+scroll - VOID ble litt overkraftig for min del. Det skal vere slik. Det har liksom blitt "varemerket" mitt arve: Ja, jeg vet at den strekker seg nedover, men hvorfor akkurat 704px? Hvorfor ikke la den være på ca. 780px, slik at den nesten fyller skjermen i 800*600? Blir litt sløsing av plassen, synes jeg. Korfor akkurat 704? Vel, fordi eg synest den passer som 690px brei med 7px borders vel... Rett og slett fordi eg hadde lyst å ha den slik Endret 6. mai 2004 av arve87 Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Hjalp med position: relative; istede for position: absolute; Hva var det jeg sa? Lenke til kommentar
andesh Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Nope, bruker opera. Var bare en ide. Ikke alle som veit om slike funksjoner. Lenke til kommentar
Inkognito Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Bruker du IE? Da kan du bruke ctrl+scroll ctrl+scroll... nei. se der da gitt! Takk for nyttig tips Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Hva mener du med absence of void? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå