Gå til innhold

Jeg vil at folk må trykke på en reklame for adgang

Anbefalte innlegg

Altså, vanskelig å beskrive det i overskriften, men skal prøve å forklare problemet så nøye som mulig:

Vi er et lite film-selskap, og har et budsjett på astronomiske 1000-2000 ( :D ) i året. For å senke kostnadene våre, så har vi skaffet oss noen sponsorer. I den sammenheng vil jeg at folk MÅ trykke på sponsorene våre for å komme inn på siden.

Altså, vi har en velkomstside, hvor man må trykke på logoen vår for å komme inn på siden. Det jeg lurer på, er om at man må trykke på banneren for å komme inn til siden vår, om dere skjønner. At det åpnes to vinduer. Ett til sponsoren - ett til siden vår.

Skjønner dere hva jeg mener? Er dette mulig? Isåfall - hvordan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

O_M_G det må være en av de mest opplagte grunner til alt+F4 jeg noen gang har vært borti :wow:

Du skal ikke lempe inn noen popups i samme slengen da?

Neidu.. Sånne "skitne triks" ville jeg holdt med LANGT unna.

Lenke til kommentar

Vel, folk trykker kanskje alt+f4, men de har ihvertfall klikka på reklamen :thumbs:

:ermm:

eventuelt så kan du bare lage en popup som kommer når man entrer sia da.

Endret av LoS
Lenke til kommentar

Håper du er klar over at det du spør etter, sannsynligvis er ulovelig? Det lar seg heller ikke gjøre uten bruk av et klientspråk ved siden av. Slike som deg er med på å undergrave affliatnettverkene. Fy!

Lenke til kommentar

Okey... har noe til deg her som kansje kan hjelpe...

<html><title>Tittel</title>

<script>

t = 5000;

function timer1(){

setTimeout('adview.submit2.disabled = false' , t)

}

function vote1(){

window.open('http://www.DINSIDE.no')

}

t = 5000;

function timer2(){

setTimeout('adview.submit5.disabled = false' , t)

}

function vote2(){

}

t = 5000;

function timer3(){

setTimeout('adview.submit5.disabled = false' , t)

}

function vote3(){

}

function vote5(){

self.location="SIDEN DU SKAL KOMME TIL!";

}

</script>

<table width=394 align="left" border=0 cellspacing=0 cellpadding=5 bordercolor=#004080>

<tr>

<td align=center colspan=2><div align="left"><font color="#000000" size="2" face="Arial, Helvetica, sans-serif"><br>

</font></div></td>

</tr>

<form name="adview">

<tr>

<td width="290" align=left><div align="left"><font color="#000000" size="2" face="Arial, Helvetica, sans-serif"><br>

</font></div></td>

<td width="84" align=center><font color="#000000" size="2" face="Arial, Helvetica, sans-serif">

<input type=button name="submit1" value=" Steg 1 " onclick="timer1();vote1()" >

</font></td>

</tr>

<tr>

<td align=left><font color="#000000" size="2" face="Arial, Helvetica, sans-serif"><br>

</font></td>

<td align=center><font color="#000000" size="2" face="Arial, Helvetica, sans-serif">

<input type=button name="submit2" value=" Steg 2 " DISABLED onClick="timer2();vote2()" >

</font></td>

</tr>

<tr>

<td align=left> <div align="left"><font color="#000000" size="2" face="Arial, Helvetica, sans-serif"><br>

</font></div></td>

<td align=center><font color="#000000" size="2" face="Arial, Helvetica, sans-serif"> 

</font></td>

</tr>

<tr>

<td align=center colspan=2><font color="#000000" size="2" face="Arial, Helvetica, sans-serif"><b><br>

<input type=button name="submit5" value="Trykk her får å gå videre" DISABLED onClick="vote5()" >

</b></font></td>

</tr>

</form>

</table>

Det er ganske mye rot og skrot på denne koden, men det er fordi det er en kode jeg brukte før for lenge siden, og jeg renska bare vekk det nødvendige!

Håper jeg har vert til hjelp! :thumbs:

Lenke til kommentar

Tror nok det er ulovlig å kreve at brukerne skal trykke på reklame.

På samme måte har ikke web sider lov til å gå ut offtentlig på sider å si at nå må brukerne trykke på reklamen så de får inn penger.

Vet ikke om akkurat det er ulovlig, men annonsører bruker ikke å tillate det. Er jo ikke det de er ute etter.

Lenke til kommentar

Står nok ikke noe i loven om å tvinge brukerene til å trykke på reklame, og det var også av den grunn jeg skrev "sannsynligvis ulovelig".

Men de aller fleste serriøse affliatenettverkene neketer brukerene til å benytte slike metoder. Om brukeren bryter disse reglene, betyr det med andre ord at han svindler affliatnettverket for penger. Svindling er i følge norsk lov ulovelig.

Lenke til kommentar

Det er vel neppe ulovlig, men et avtalebrudd på linje med at snekkeren tar ferie når han skulle snekre lekestua di.

Viktigere er det at "reklametvang" er et effektivt middel for å skremme besøkende bort fra sida. I det hele tatt syns jeg privatsider med bannere er lite tillitsvekkende.

Lenke til kommentar

Det er en vesentlig forskjell på en snekker som tar ferie, og på en som lurer fra et affliatnettverk mange tusen kroner. Når en snekker nekter å gjøre arbeidet sitt med lekestuen, fører ikke dette til noe direkte tap. Hadde han derimot skulle bygget huset ditt, og du måtte bodd på et hotell i mellomtiden, kunne du sikkert krevd erstatning for den ekstra tiden det tok å bygge huset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...