sanyar Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) Jeg skal ha en ny og stabil pc som skal vare en del år (den jeg har nå har jeg hatt i 5 år, men tror ikke den nye vil vare riktig så lenge). Den skal ikke klokkes. Det er også et viktig poeng at den er støysvak. Intel-cpu er det jeg vil ha, så dere trenger ikke foreslå amd. Fra før av har jeg en WD 120GB HD som jeg setter inn i den nye. Jeg skal ha dette: Kabinett: Antec SLK3700BQE 350W CPU: P4 2.8c 800mhz HK: Abit IC7-G RAM: Corsair 2x512 TwinX 3200LL GFX: Sapphire Radeon X800XT Kabinettvifte: Smartcooler 120mm Lydkort: Creative Audigy 2 (bulk) Surround: Logitech X620 6.1-system HD: Seagate Barracuda 7200.7 200GB DVD-RW: NEC ND-2500A I kabinettet følger det med en 120mm vifte. I tillegg skal jeg ha arctic silver ceramique goop, støvfilter til kabinettvifte, rensevæske til kjøleribbe + noe annet småtteri. Sum for alt dette + de småtteriene blir kr. 15.142 (u/frakt fra 3 forskjellige netshop'er) Hva synes dere? Vil dette funke bra? Det store spørsmålet er om 350W-PSU'en som følger med klarer å takle det oppsettet jeg har her, i tillegg til enda en HD som jeg må regne med at jeg skaffer meg i løpet av et års tid. [EDIT]: - Kall meg en gammel ringrev, men jeg er svak for intel Har aldri hatt noe annet enn intel, og om jeg satser på amd 64 blir det vel fort en god del dyrere. Og er det ikke et problem med operativsystem og applikasjoner - det er vel ikke optimalisert til 64-bit system enda? Tror nesten jeg får forutsette at jeg bare er interessert i intel-prosessorer, skulle kanskje slått det fast med en gang. - Forresten så velger jeg Seagate-hd fordi jeg vil ha lavere støy. - Da var de to punktene lagt inn i begynnelsen av posten! Endret 7. mai 2004 av sanyar Lenke til kommentar
glx Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 vil heller kjøpt en WD disk og et AMD 64 system.. Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) vil heller kjøpt en WD disk og et AMD 64 system.. kanskje du skal si hvorfor, så han føler at du legger noe bak det du sier Endret 6. mai 2004 av LgitechDInovo Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 vil heller kjøpt en WD disk og et AMD 64 system.. kanskje du skal si hvorfor, så han føler at du legger noe bak det du sier Vel noen ord AMD64=Power Lenke til kommentar
t0bben Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 La no gutten få kjøpe intel viss det er det han vil ha. Virker som han allerede har bestemt seg! Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 La no gutten få kjøpe intel viss det er det han vil ha. Virker som han allerede har bestemt seg! Lenke til kommentar
sanyar Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 La no gutten få kjøpe intel viss det er det han vil ha. Virker som han allerede har bestemt seg! Men jeg lurer fremdeles på om noen kan si noe om PSU. Blir jeg nødt til å skaffe en kraftigere PSU? Det er jo Antec, så det er jo kvalitet. PSU-testen viser at jeg kommer til å trenge i overkant av 431W, men det er jo en absolutt og teoretisk maks som vises av denne testen. De tar sikkert litt ekstra i stedet for litt for lite. Men jeg synes nå at 431W var døktig mye da! Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) Jeg hadde akkurat tenkt til og si; det går nok bra.. men så tittet jeg på GFX, det er spørs da.. I og med at Nvidia har anbefalt minst 480w til Gforce 6800 spørs det nok ikke om du trenger større/kraftigere PSU. Du kan sikkert finne dette ut ved og "rotte" litt rundt på ATI sine sider. Hilsen -Stikk-kont@kten- Endret 6. mai 2004 av Stikk-kont@kten Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) Tror det er strøm nok. Ser ut som et bra oppsett, og en p4 2.8 klokker bra hvis du skulle ha behov for det senere (om et par år når du virkelig sliter ) Bare vær obs på at den cpu'en du linker til er en 533MHz, du skal vel ha en 800MHz? (Bare nevner det i tilfelle du har putta den i handlekurven allerede ) Jeg hadde akkurat tenkt til og si; det går nok bra.. men så tittet jeg på GFX, det er spørs da.. I og med at Nvidia har anbefalt minst 480w til Gforce 6800 spørs det nok ikke om du trenger større/kraftigere PSU. Du kan sikkert finne dette ut ved og "rotte" litt rundt på ATI sine sider. Hilsen -Stikk-kont@kten- De nye ati korta bruker mye mindre strøm en 6800. Så ei "normal" strømforsying på 350W burde duge Tomshardware tester bl.a. strømforbruk i sin test av x800 Endret 6. mai 2004 av C4STOR Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Tror nok 350 watt holder, men det spørs litt hvilket merke, men vis det er et av de bedre merkene skal dette holde. Vis ikke så kan du kanskje kjøpe deg en Enermax 350w, eller 400w. De er ganske dyre men de yter mye bedre enn nesten alle andre!! Lenke til kommentar
sanyar Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 C4STOR: ja, det er 800bus jeg er ute etter. Stikk-kont@kten: geforce 6800ultra trenger visstnok mye mer enn ATI's kort. ATI kjører noe hardware-greier som trenger mindre strøm. Tror det var 90W som Tom's Hardware anslo som max av det X800XT trengte, men jeg husker ikke helt. Håper psu holder. Kan jeg risikere dårligere ytelse enn jeg egentlig skal ha, uten å merke det, dersom PSU er for pinglete? Eller er det fullgod ytelse helt til pcen begynner å boote i hytt og pine? Lenke til kommentar
sanyar Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) PSU'en er 350W SmartPower SL (modifisert psu-serie for antec's støysvake kabinett). Det er av solid Antec-kvalitet. Jeg tenkte egentlig på en Mist 480W siden jeg siktet meg mot GeForce 6800 Ultra, men siden det blir litt dyrt med ny psu (er vel en 895 kr eller noe for Mist). Uansett er 6800Ultra uaktuell siden koster 5000. Blir nok ATI X800XT eller PRO! [EDIT]: sorry for to poster etter hverandre. Gikk litt raskt her! Endret 6. mai 2004 av sanyar Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 vil heller kjøpt en WD disk og et AMD 64 system.. *lei* av folk som helliger wd til tusen. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Oppsettet så knallbra ut Men som C4STOR sier, kjøp 800Mhz-versjonen av CPU'en. Ellers var det helt optimalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå