Necleto Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Hei sann dere altvitere. Jeg har et Sapphire Radeon 9700 PRO AIW kort (som i utgangspunktet er ganske kjapt) som jeg gjerne vil få til å yte noe mere. Har ikke så stor erfaring når det gjelder OC av skjermkort, men hadde satt pris på om noen hadde noen gode råd til meg. Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 ...ingen forslag?... Lenke til kommentar
Bitbuster Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) Siden du ikke har all verdens erfaring, så vil jeg anbefale deg å laste ned rivatuner. Enkelt, men bra klokkeprogram. Så er det bare å prøve seg frem; øke kjerne- og minnefrekvens til du ser artifakter i spill/3dMark, og klokke ned igjen til artifaktene forsvinner. Verre er det ikke. Ser du mørkt på å gjøre dette manuelt, så finnes et kjekt program, ATItool, som klokker kortet til maks, stabile frekvens automatisk. Også verdt en titt. Jeg hadde for øvrig et 9700pro kort tidligere som gikk til ca 365 på kjerne og 337 på minne. Dette var en svært tidlig utgave, så mulig ditt klarer bedre. Lykke til! edit: så ikke siggen din; det er jo tydelig at du har tatt hovedpoenget Endret 6. mai 2004 av Bitbuster Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) Siden du ikke har all verdens erfaring, så vil jeg anbefale deg å laste ned rivatuner. Enkelt, men bra klokkeprogram. Så er det bare å prøve seg frem; øke kjerne- og minnefrekvens til du ser artifakter i spill/3dMark, og klokke ned igjen til artifaktene forsvinner. Verre er det ikke. Ser du mørkt på å gjøre dette manuelt, så finnes et kjekt program, ATItool, som klokker kortet til maks, stabile frekvens automatisk. Også verdt en titt. Jeg hadde for øvrig et 9700pro kort tidligere som gikk til ca 365 på kjerne og 337 på minne. Dette var en svært tidlig utgave, så mulig ditt klarer bedre. Lykke til! edit: så ikke siggen din; det er jo tydelig at du har tatt hovedpoenget Ja, hehe. Har tidligere overklokket kortet ganske høyt, men bare lurte på om det var noen tips eller triks til å få ut enda mer av kortet. Brukte RedLine programmet som følger med de fleste Sapphire kortene. Tror faktisk jeg fikk mitt på omtrent 410 på kjerne og tilsvarende mange "hakk" (antall hopp oppover) på RAM-en. Endret 6. mai 2004 av AMD 4ever! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå