Gå til innhold

bestill x800 xt på...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ber du de skrive: Computer Hardware  - 100$  og markerer som "gift", slipper du MVA'en som Loc Dogg prater om.

er du helt sikker på om at det virker sparer jo penger da :yes:

Så sant de gjør det, fungerer det 95% sikkert:D Problemet er at de KAN ta stikkprøve, men det er en slik sjanse du må ta :p

 

 

Og Al3x: Det er ikke ditt problem, da det er fyren i USA (eller hvor det var) som har skrevet det. Og siden han ikke bor i Norge skjer det ingenting, annet enn at du må gi tollvesenet riktige opplysninger og betale MVA deretter, DERSOM pakka blir tatt inn til stikkprøve.

 

Jeg har bestilt mange ting fra USA (fikk senest en idag), og alle har fungert og sluppet toll :D

Lenke til kommentar
Og Al3x: Det er ikke ditt problem, da det er fyren i USA (eller hvor det var) som har skrevet det. Og siden han ikke bor i Norge skjer det ingenting, annet enn at du må gi tollvesenet riktige opplysninger og betale MVA deretter, DERSOM pakka blir tatt inn til stikkprøve.

Jeg er AL3X ;)

Mao. feil person du "prater" til :p

Lenke til kommentar
men ati har jo ikke innebygd video prossesor de må man ha

 

Ikke video prosessor?

Mener du at de ikke har VPU?(visual processing unit)

ATI kortene har jo like mye video prosessor som nVidia.....

I noen tester banker x800xt 6800ultra, i andre tester er det omvendt og i andre tester er det likt....

Vi får se når skikkelige drivere osv kommer :)

Lenke til kommentar
hva skal du med så mye?,

 

Du trenger bare mer og mer ram på skjermkort.

Som Bill gates sa for en stund siden: 640k harddisk vil holde for alltid. :)

Bill Gates sa man aldri kom til å trenge mer enn 640k RAM.

Jeg for min del vil nok si meg litt enig med "hansol123" (var det ikke det han het?). nVidia kortet vil nok duge mer for "allround" bruk. Det vil bli meget mye kraftigere enn x800 til MPEG dekoding/koding og har høyere ytelse enn ATi kortet uten AA og AF. Selvfølgelig så er jo meningen at man skal bruke AA og AF når man har et så dyrt kort.

nVidia har også MYE høyere ytelse på OpenGL. Men så der det ikke så mange spill som bruker OpenGL nå for tiden (tror jeg).

 

Forresten så leste jeg en uoffesiell test av Radeon 9800XT i Flightsimulator 2004. Kortet ble testet mot en GeForce 5600 Ultra. Dette skulle jo bli en totalt overkill av nVidiakortet. Begge kortene ble kjørt på samme innstillinger (AA og AF også). Konklusjonen ble at 9800XT kortet lå over nVidiakortet hele tiden. 9800XT kortet lå gjennomsnittlig over med 2 FPS :scared:

Konklusjonen var at GFFX 5600 Ultra var det beste kortet til å spille Flightsimulator på (med tanke på pris/ytelse).

BTW: Denne testen var uoffesiell og ikke veldig grundig så det kan jo være feil.

Lenke til kommentar
hva skal du med så mye?,

 

Du trenger bare mer og mer ram på skjermkort.

Som Bill gates sa for en stund siden: 640k harddisk vil holde for alltid. :)

Bill Gates sa man aldri kom til å trenge mer enn 640k RAM.

Jeg for min del vil nok si meg litt enig med "hansol123" (var det ikke det han het?). nVidia kortet vil nok duge mer for "allround" bruk. Det vil bli meget mye kraftigere enn x800 til MPEG dekoding/koding og har høyere ytelse enn ATi kortet uten AA og AF. Selvfølgelig så er jo meningen at man skal bruke AA og AF når man har et så dyrt kort.

nVidia har også MYE høyere ytelse på OpenGL. Men så der det ikke så mange spill som bruker OpenGL nå for tiden (tror jeg).

 

Forresten så leste jeg en uoffesiell test av Radeon 9800XT i Flightsimulator 2004. Kortet ble testet mot en GeForce 5600 Ultra. Dette skulle jo bli en totalt overkill av nVidiakortet. Begge kortene ble kjørt på samme innstillinger (AA og AF også). Konklusjonen ble at 9800XT kortet lå over nVidiakortet hele tiden. 9800XT kortet lå gjennomsnittlig over med 2 FPS :scared:

Konklusjonen var at GFFX 5600 Ultra var det beste kortet til å spille Flightsimulator på (med tanke på pris/ytelse).

BTW: Denne testen var uoffesiell og ikke veldig grundig så det kan jo være feil.

ja video decoding osv er bra og ha mye bedre for spil utviklere og ha.

syns nvidia's nalu ser MYE bedre ut en ati's ruby men ati er kjøligere men hvem brys seg skal ha nvidia :thumbs:

Lenke til kommentar
Bill Gates sa man aldri kom til å trenge mer enn 640k RAM.

Jeg for min del vil nok si meg litt enig med "hansol123" (var det ikke det han het?). nVidia kortet vil nok duge mer for "allround" bruk. Det vil bli meget mye kraftigere enn x800 til MPEG dekoding/koding og har høyere ytelse enn ATi kortet uten AA og AF. Selvfølgelig så er jo meningen at man skal bruke AA og AF når man har et så dyrt kort.

nVidia har også MYE høyere ytelse på OpenGL. Men så der det ikke så mange spill som bruker OpenGL nå for tiden (tror jeg).

 

Forresten så leste jeg en uoffesiell test av Radeon 9800XT i Flightsimulator 2004. Kortet ble testet mot en GeForce 5600 Ultra. Dette skulle jo bli en totalt overkill av nVidiakortet. Begge kortene ble kjørt på samme innstillinger (AA og AF også). Konklusjonen ble at 9800XT kortet lå over nVidiakortet hele tiden. 9800XT kortet lå gjennomsnittlig over med 2 FPS 

Konklusjonen var at GFFX 5600 Ultra var det beste kortet til å spille Flightsimulator på (med tanke på pris/ytelse).

BTW: Denne testen var uoffesiell og ikke veldig grundig så det kan jo være feil.

 

jaja 640k ram.

Uansett vil alltid dataverdene gå videre og om ikke så mange år har vi godt over 1 gigabyte ram på skjermkortene våre.

nVidia har bedre ytelse på openGL spill men i noen tar ati dem.

Ati knuser nVidia med aa og af og det bør du koste på deg og bruke når du har et så dyrt/godt kort.

Med hva mener du at nVidia har bedre allround ytelse?

Litt nVidia fanboy?

Jeg tror jeg selv skal kjøpe 6800gt. fordi valget sto mellom den og x800pro.

Hittil viser tester at 6800gt kortet er hakker vassere, dermed kjøper jeg det.

Endret av TDK
Lenke til kommentar
Ehh.. Men hvor kan jeg bestille Radeon X800 så billig?? De fleste sidene fra USA leverer bare til USA.. Har noen noen bra sider??  :hmm:

Hei.

 

De får det inn på komplett 28/5, dvs om 14 dager. Har alerede bestilt dette :thumbs:

Greit å kjøpe de billigere men tenk på eventuel retur osv. Kjøp heller i Norge

Gleder meg som en unge.

Endret av knutern_
Lenke til kommentar
var på hardware analizes og såg på x800 xt og 6800 ultra så ett bilde fra ati og et fra nvidia jeg såg STOR  forskjell på shadow i nascar 2004 shadows med ati var som a se ati geforce 9800 men geforce så helt ny ut  så nå blir det nvidia

 

Hvis du klarer og se stor foskjell på x800xt og 6800ultra i billedkvalitet har du veeeeldig gode øyne!

Lenke til kommentar
var på hardware analizes og såg på x800 xt og 6800 ultra så ett bilde fra ati og et fra nvidia jeg såg STOR  forskjell på shadow i nascar 2004 shadows med ati var som a se ati geforce 9800 men geforce så helt ny ut  så nå blir det nvidia

 

Hvis du klarer og se stor foskjell på x800xt og 6800ultra i billedkvalitet har du veeeeldig gode øyne!

det var jo helt tydelig ati var ikke så god på den testen. nvidia vant :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...