Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internet for oss i grisgrente strøk (Uten telenor og UPC)

Anbefalte innlegg

Quote:

On 2002-05-06 01:21, Sjenever skrev:

Quote:

On 2002-05-04 02:19, Prelude skrev:

vel, jeg har bestilt etter mye om og men, trukket på konto for kortet men har fortsatt ikke fått noe i posten.

det file fetch systemet fungerer på den måten du kopierer en direkte link til filen du vil ha og paster den inn på file fetch siden til europe online og så blir filen lastet ned på en av deres servere for å senere bli sendt til deg. du kan ikke bruke AG, kazaa eller likn som laster direkte, kun via direkte ftp/www adresser.

men, jeg fikk noe i eposten min ifra dem i går, der dem annonserte for 'adsl like' surfing, der du bundler modem/isdn/kabel opp imot satelitten, og bruke DC, kazaa, AG eller rett og slett surfe veldig raskt, hastigheten skulle vere på 768kbit

Jepp. Kjører nå med dette systemet,(Skybooster) og det funker meget bra. Har en download-speed på mellom 80-140 KB/s. Kazaa, DC og AG går smertefritt.
:grin:
Du har også mulighet til å bruke en 2 Mb/s (file fetch).Mye bra stach der også.
Noe å anbefale for de som ikke har tilgang på bredbånd på andre måter.

Bruka du då det kortet som europeonline reklamerar med i den pakken sin? Eg har endå ikkje funne ut ka det heiter, men eg har klart å grave fram at eit av krava for å bruke Skybooster'en er at du bruka Tecnisat Skystar2 DVB kort (skal visstnok utvide til andre kort snart). Men eg går ut i frå at det er dette kortet EuropeOnline benyttar? Ellers så ser jo prinsippet ganske bra ut, ikkje like billig som adsl men akkurat det bryr eg meg lite om...:smile:

Ole

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-05-06 17:12, oleredv skrev:

Quote:

On 2002-05-06 01:21, Sjenever skrev:

Quote:

On 2002-05-04 02:19, Prelude skrev:

vel, jeg har bestilt etter mye om og men, trukket på konto for kortet men har fortsatt ikke fått noe i posten.

det file fetch systemet fungerer på den måten du kopierer en direkte link til filen du vil ha og paster den inn på file fetch siden til europe online og så blir filen lastet ned på en av deres servere for å senere bli sendt til deg. du kan ikke bruke AG, kazaa eller likn som laster direkte, kun via direkte ftp/www adresser.

men, jeg fikk noe i eposten min ifra dem i går, der dem annonserte for 'adsl like' surfing, der du bundler modem/isdn/kabel opp imot satelitten, og bruke DC, kazaa, AG eller rett og slett surfe veldig raskt, hastigheten skulle vere på 768kbit

Jepp. Kjører nå med dette systemet,(Skybooster) og det funker meget bra. Har en download-speed på mellom 80-140 KB/s. Kazaa, DC og AG går smertefritt.
Du har også mulighet til å bruke en 2 Mb/s (file fetch).Mye bra stach der også.
Noe å anbefale for de som ikke har tilgang på bredbånd på andre måter.

Bruka du då det kortet som europeonline reklamerar med i den pakken sin? Eg har endå ikkje funne ut ka det heiter, men eg har klart å grave fram at eit av krava for å bruke Skybooster'en er at du bruka Tecnisat Skystar2 DVB kort (skal visstnok utvide til andre kort snart). Men eg går ut i frå at det er dette kortet EuropeOnline benyttar? Ellers så ser jo prinsippet ganske bra ut, ikkje like billig som adsl men akkurat det bryr eg meg lite om...:smile:

Ole

Dette DVB-kortet er inkludert i prisen til EON. som i dag koster €59 (ca. 450 kr.) pr. år.(her har du plenty av nedlastingsmuligheter) Du har også et annet alternativ i tillegg til dette, som heter "Skybooster". Prisen er litt stiv der enda, men jeg regner med at den vil bli bedre etter hvert.

Her er noen linker hvor du kan lese mer om de valgmulighetene du har:

http://www.eoninside.com/index.htm

http://www.visualmodality.co.uk/

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-16 07:33, Shroomer skrev:

Bare litt kjipt at signalet må gå ca 71574 kilometer før det når frem til deg fra ISPen.

Ja vel...

Hvor er økonomene?

Her må man umiddelbart avkreve betaling pr. km.

Jo lengre data transporteres, jo mer glede har man av transporten og det er innlysende at det da må faktureres pr. datakilometer. Hvorfor skal de

som sitter rett under satelitten sponse alle andre?

En klar sak, spør du meg. Harry er enig med meg.

--- sic

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-07 09:42, Pion_ skrev:

Fins det andre firmaer enn Europe Online som leverer satelitt inet?

Det er mange som leverer satelitt internett, men for meg er dette det billigste alternaivet. Trenger linje hovedsakeligt til nedlasting, så for €59 får du mye for pengene.

Lenke til kommentar

Sjenever, bruker du det abb til €24.9 eller 34.9€ mnd?

regnet ut hva 3.9 cent pr minutt blir til norske kroner?

er selv intressert å prøve når jeg får utstyret mitt, men har ikke akkurat giddet å sette meg ned å regne så fryktelig mye :wink:

Lenke til kommentar

Angående Surf med Euro...

Detta är ett gammal beprövad satellit surf. Upload ske via modem medans Download går via satellite.

Snabbare än modem, nackdelen är ju att man fortsatt må betala för modem tiden.Tillkommer även kostnad för utstyret ( 59 Eur ).

Vore trevligt med en tillbaka melding på hur det gått med surfningen.

Lenke til kommentar

Svar til Prelude:

3,9 € cent =0,039 € =ca.30 øre.

Kjører med den til 39,9 €.

Kopi fra EON:

"Special Introductory Offer to Europe Online Members only! (59 € pr. år)

The new service "Europe Online SkyBooster powered by Plenexis" offers you:

Surfing via satellite at speeds of up to 768 Kbit/s,

Fast loading of "heavy" web pages,

Smooth performance of multimedia applications (Flash, Video),

Enjoyable Internet surfing in areas without terrestrial DSL coverage.

Requirements:

As a member of Europe Online you have all the basic requirements to access this new service. In addition, you need only the "EOL/Plenexis SkyBooster" software( download), a Technisat Skystar 2 (B2C2) DVB card—for other DVB cards available soon—and the manual ( download .doc, download .zip) for the full installation.

Registration:

To register for subscription to "EOL/Plenexis SkyBooster" you will need to open the registration window by clicking Start/Programs/SkyBooster/Online Registration. Then simply follow the instructions.

Subscription:

You can use "EOL/Plenexis SkyBooster" by subscribing to one of the following offers:

Offer 1: 1 month subscription incl. 10 hours free surfing for only 24,90 € *

Offer 2: 1 month subscription incl. 20 hours free surfing for only 39,90 € *

* For only 0,039 Euro per minute you can buy additional time for fast surfing with "EOL/Plenexis SkyBooster".

For optimum use

"EOL SkyBooster powered by Plenexis" works best in conjuction with Europe Online's Download Centre and File Fetch service. Surf with "EOL/Plenexis SkyBooster" and download with the EOL File Fetch and Download Centre!"

Svar til Codemaster:

Utstyret er inkludert i de 59€ (ca.450), også 1 år's abonnement. I den pakken er det et DVB-kort, manual og en kode som du må legge inn for å aktivere DVB-kortet. Surfingen med den nye "skybooster" går meget bra. Funker som med ADSL uten upload vel å merke. Testet linjen hos Itavisen.no og der ble resultatet 764Kbit/s, og det må jeg si er bra.

MSI K7T-266 PRO-R

AMD Athlon 1400MHz

512 DDR-ram

Plextor PX-W2410TA CD-RW

Toshiba DVD

[ Denne Melding var redigert av: Sjenever på 2002-05-07 16:06 ]

Lenke til kommentar

Hei!

Er det slik at visst eg kjøper meg bare en parabolantenne (hvor mye koster disse?), så kan eg få bredbånd på ca. 768 kb?

Eg da koster det ca. bare 500 kr for eit kort og eit års abonomang?

Uten nokken ekstra kostnader?

Og når det har gått eit år, kva koster det da?

Visst detta går ann, er det ein kjempe, kjepe, kjempe nyhet for meg :grin: !!!!!! :grin:

Går det ikkje ann og opploade?

Kan eg bruke direct connect på vanlig måte? og surfe?

(det går vel ann med skybooster eller.no, men kor mykje koster det og surfe der?)

Vær så snill og besvar mine spørsmål.....

mvh

Aslak

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-09 22:06, aslak skrev:

Hei!

Er det slik at visst eg kjøper meg bare en parabolantenne (hvor mye koster disse?), så kan eg få bredbånd på ca. 768 kb?

For så vidt riktig. Har sjølv bestillt antenne. Denne kosta 1000 kr med hovud og kabel + montering.

Quote:

Eg da koster det ca. bare 500 kr for eit kort og eit års abonomang?

Uten nokken ekstra kostnader?

Og når det har gått eit år, kva koster det da?

Ein sannheit med visse modifikasjonar. Du får altså et satelittkort og abbonnement fram til 15. oktober 2002 frå Europe Online. Det betyr at du får tilgang til 2mb/s uten upload. Ka som skjer etter den tid ana ikkje eg... Har høyrt snakk om at dei misser konsesjonen då, men dette er berre noke eg har høyrt!

Quote:

Visst detta går ann, er det ein kjempe, kjepe, kjempe nyhet for meg
!!!!!!

Går det ikkje ann og opploade?

Kan eg bruke direct connect på vanlig måte? og surfe?

(det går vel ann med skybooster eller.no, men kor mykje koster det og surfe der?)

Vær så snill og besvar mine spørsmål.....

mvh

Aslak

Dette systemet fungera altså med modem/isdn (frå din noverande isp - levrandør) som upload og parabolen som download. Dersom du vil kan du registrere deg for skyboosteren og velge mellom to abbonnement: 10 timar med 768 kb/s upload til 24,90 euro pr mnd eller 20 timar til 39,90 euro pr mnd. Utover desse tidene kan du altså kjøpe tid til 0,039 euro pr minutt.

Håpar dette var oppklarande!

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: oleredv på 2002-05-09 23:53 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: oleredv på 2002-05-12 00:49 ]

Lenke til kommentar

Det er ingen problem å innstallere dette i XP.

1)Dobbelklikk på B2C2setup.exe

2)Dobbelklikk på EolIndependentKenCastfazzt6101ClientForEON.exe

3)Dobbelklikk på EolIndependentKenCastTwofichPP.EXE

4)Dobbelklikk på EolIndependentIPUpdateelertpackage.exe

Dette var info jeg fikk ifra support på Europeonline.

Lenke til kommentar

Hva nøyaktig trenger man?

Dish?

Kabler?

Kort?

Programvare?

Hvem leverer slikt?

Og sist, men ikke minst; Hva blir totalPRISEN?

Finnes det flere forskjellige alternativer...?

Og med dette utstyret kan man bruke dishen til <b>ALT</b> av downloader? http, peer to peer, dcc, ftp, etc. ? Og alt går DIREKTE til pc'en? Eller skal det innom et webområde, queues og ventes på i timesvis... ? (ISP'er forskjellige?!?)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-14 16:25, antiloop skrev:

Noen av dere her nå som har fått utstyret og fått testet det!?

Erfaringer ??

Eg har fått utstyret ja. Har faktisk dreve og stressa med det heilt sidan før helga. Sjølv om eg har justert antenna inn til 95% grønn strek på Viasat sin digitale tuner vil ikkje satelittkortet ta inn signalet skikkelig. Det er oppe i 70% av og til også fell det heilt vekk. Noken kan gje meg eit råd! Har snart mista motet....:sad:

Kan det virkelig vere at antenna ikkje er skikkelig justert? Kanalane på Astra kjem jo klart inn både på analogt og digitalt.

Ole

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-04-19 08:55, TheLoco skrev:

Har forsatt ikke fått svar på hva slags satelittkort som medfølger?

Og som en annen også spurte om, hva med fildelingsprogrammer som WinMX/Imesh og lignende?

Venter ellers spent på pakken.

Og til Prelude: BY NAVN = STEDSNAVN

Og hvis de absolutt må ha gateadresse så har vel eiendommen et navn?

The DVB PCI card included in the package is the Skystar 2 DVB PCI card from Technisat. This card is optimized for data reception via satellite according to the DVB standard.

Technical Details:

Reception of data services via satellite

Data streams up to 90 Mbps

Reception of digital satellite TV and radio channel

Factory pre-programmed

Videotext

DiSEqC 1.0

Plug & Play

Reception Frequency: 950 MHz - 2,150 MHz

Symbol rate 2 - 45 MS/sec., SCPC and MCPC

FEC 1/2 2/3, 3/4 5/6, 7/8 (automatic adaptation)

Operating System: Windows 98 SE, Windows ME, Windows 2000 Pro SP2 and Windows XP Home and Pro

Made in Germany

Lenke til kommentar

Er det virkelig ingen som har synspunkt på mine problem? Det eg slite med er at signalet kjem og går på den eine "kanalen"(103), mens det er totalt fråverande på dei andre! Fann ut at det visstnok var problem med acpi greiene i bios, så eg slo dette av, men det var jo ikkje til noko hjelp!

Har også høyrt at det visstnok er ein litt eldre satelitt som tidligare var brukt til TV ein skal leite etter. Så at ein difor ikkje skal stole for mykje på at ein får inn astra sine tv - kanalar. Stemmer dette??

For øyeblikket har eg mest lyst å grave antenna ned i hagen.....:mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...