Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internet for oss i grisgrente strøk (Uten telenor og UPC)

Anbefalte innlegg

Hva slags satelittkort følger med?

Merke, type?

Har nettopp bestilt, 71€ inkl frakt.

Kommer det norsk moms og noe tolltull på toppen?

Blir vel noe ekstrakostnader til større disk oxo,

men best av alt, ikke et rødt øre ekstra til Telenor!

:grin:

Endelig divx og .ISO til utkant-Norge.

[ Denne Melding var redigert av: TheLoco på 2002-04-18 17:24 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan man koble det slik at man åpner sider i IE med denne linja? Kan man bruke Winmx og slike programmer?Det finnes ogso andre leverandører som har slike linjer, de er opp til 6Mbit for private og 36Mbit til bedrifter.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-17 23:03, TheLoco skrev:

Hva slags satelittkort følger med?

Merke, type?

Har nettopp bestilt, 71€ inkl frakt.

Kommer det norsk moms og noe tolltull på toppen?

Blir vel noe ekstrakostnader til større disk oxo,

men best av alt, ikke et rødt øre ekstra til Telenor!

:grin:
Endelig divx og .ISO til utkant-Norge.

Tror ikke det er moms og toll på det satelitt-pakken der. Da jeg kjøpte pakken kostet den 150€, og ikke noe ekstra. Nå har den sunket til 50€. :sad:

Du trenger en god del plass. Min 80GB ble full på noen få dager, så nå skal jeg sette inn en 80GB til. :grin:

MSI K7T-266 PRO-R

AMD Athlon 1400MHz

512 DDR-ram

Plextor PX-W2410TA CD-RW

Toshiba DVD

[ Denne Melding var redigert av: Sjenever på 2002-04-19 01:25 ]

Lenke til kommentar

vil ha den pakken selv, men ikke F*** om jeg får fullført bestillingen.

påstår dei ikke kunne verifisere adressen min.

tastet in _alt_ rett, med adresse (siden det er snakk om 'bondelandet' her så har jeg ikke postboks eller gate adresse, tastet inn etternavnet mitt som faktisk er navnet på stedet jeg bor.. har funkett fett før:) og post nummer og hele men nei, ikke F*** om dem vil vere med på leken :sad:

det virker som landsbygda ikke får lov til å bestille dette da man også _MÅ_ taste inn by navn :sad:

prøvt flere ganger med både NONE, ***, etternavnet mitt og andre vrier men det er FOR F**N ikke godtatt?! arrghhh! :mad: :mad:

HJELP! :sad:

Lenke til kommentar

Har forsatt ikke fått svar på hva slags satelittkort som medfølger?

Og som en annen også spurte om, hva med fildelingsprogrammer som WinMX/Imesh og lignende?

Venter ellers spent på pakken.

Og til Prelude: BY NAVN = STEDSNAVN

Og hvis de absolutt må ha gateadresse så har vel eiendommen et navn?

Lenke til kommentar

Europe online er noe jalla .. man kan ikke laste direkte som folk tror , ohh kan man trykke inn på en FTP og laste med 2 mbit .. haha.. *le* Skal man hente filer må disse hentes via file-fetcher (køsystem som sender filene via 2 mbps kanaler ) tar ofte en dag eller mer fra man "quer" filene til de kommer .. og man har bare 700 mb hjemmeområde, så får ikke plass til en hel cd i hver fetch.. det er så forbanna tregt og horete at er ikke verdt de 600 kr de selger ut kittet for . .desuten er EOL ute av bransjen i oktober.. det er da de har betalt leie frem til på astra, de er sån semi konk..

Og de streaming kanalene suger.. det er bare dritt og lort ikke en eneste kanal som er verdt å ha , Tv norge er bedre en alle de til sammen..

Har selv kjørt systemet i .. hmm .. 4-5 mnd .. tok bare ned ekke vits å sløse tid på , får bare en helvetes haug med kaos .. og av 120 gig får man kanskje 20 gig totalt complete greier..

nei spar pengene er mitt råd..

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-16 05:35, Templar skrev:

Dette er bra alternativ for mange, spesialt de som ikke har annet nettverk en modem eller ISDN.

Alt download trenger upload link for error control og annet, også du trenger upload til at gi beskje at du skal laste noet ned. Derfor er du avhenging av local forbindelse til ISP om du ikke vil kjøåe Satellite uplink :smile: hehe.. LYNRASKT pay pr. minute kan vi si.

Som at ha ISDN 100x men forsatt pay pr. min.

Hilsen,

Simon

NEi .. bruker man Unicast så sendes det upload info ja, men Unicast via EOL .. er tregere en et 33,6 modem .. hah.. jeg trur nok mange som kjøper denne pakka kommer til å få seg ganske saftig overraskelse.. det er så langt ifra en internet forbindelse man kan få, det er mer som et filkøsystem der filer kommer .. man får filene andre henter og , det er eneste fordelen .. men er så mye drit og lort som kommer og (husk på at halve europa har sån jall .. polen tsjekkia tyskland og alle andre land som får inn astra)

Noen som vil kjøpe mi pakke ? PCI kort , 6-7 mnd igjen abbonemang .. 500 kr + porto ..

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-19 08:55, TheLoco skrev:

Og til Prelude: BY NAVN = STEDSNAVN

Og hvis de absolutt må ha gateadresse så har vel eiendommen et navn?

ja, eiendommen har et navn, jeg har brukt det men det er fortsatt ikke godtatt. har kommet fram til en løsning dog, har fått en venn av meg som bor i Bergen til å signe opp i mitt navn og hans adresse, og førte på leveringsadressen til meg. alt godtatt og bestilling under vei.. :smile:

til den som sier det er kø-system, ja det er det, det er det jeg vil ha.. for meg er det ett fett om jeg får ISO'ene eller divx'ene i dag eller morgen, det sparer meg en del kronasjer uansett.

og nei, man trenger ikke å vere online med isdn/56K for å laste ned ifra satelitt. som jeg har sagt før, en kamerat av meg har dette ifra europe online, og etter hva jeg har sett og forstått så trenger kun maskinen vere på når din fil/er skal sendes.

dessuten så kan man 'leeche' det andre vil laste ned, det er bare å merke av hva du vil ha av det som er planlagt for sending og så får du det..

Lenke til kommentar

Må vel seie at dette frista veldig sterkt for meg som sit her med moden og som har dårlige utsikter for breiband den nærmaste framtid!

Men eg lure litt på korleis dette egentlig fungera. For min egen del har eg parabol, men denne er tydeligvis innstilt på feil satelitt (sirius og thor) og sidan denne antenna er utan motor så rekna eg med at eg eventuelt må kjøpe meg en ny tallerken. Så det eg lure på er jo kort og godt om dette er alt eg treng i tillegg til det eg får i den pakken? Er det rett og slett slik at ein koblar antenna rett inn i satelittkortet? Viss dette er tilfellet så ser eg litt lyst på dette, men eg kunne godt tenke meg å ha klarheit i dette før eg eventuelt bestiller en tallerken til!

Ole

Lenke til kommentar

jo det faktisk sånn at du kan bere henge opp en ny tallerken på 19' astra og koble kabelen direkte ifra tallerkenen til satelitt kortet. evt kan du bytte ut satelitthode holderen du har fra før med en 4 hoders holder og bruke en tallerken til dei tre satelittene du vil ta inn, og strekke kabel direkte ifra 19' til data'n din, dette bestemmer du selv, ellers så er det ingenting annet du trenger, ja kanskje bortsett ifra et par større hd'er :wink:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter å ha lest det meste av info på europeonline sine heimesider har eg komt fram til at dette berre må prøvast ut. Får opp en parabol-mann til veka for å sjekke om forholda til astra er gode nok.

Men før eg er 100% bestemt hadde det vore greit å fått høyre litt om ka som ligg på denne serveren til euorpeonline? Og i tillegg korleis dette "file fetch" (eller ka det heitte) systemet fungera. Eg skjønte det sånn at ein kunne oppgje adressa til ka som helst slags server ved hjelp av dette systemet. Eg går ut i frå at vanlige fildelingsprogram som imesh audiogalaxy og winmx f.eks ikkje vil virke med dette systemet?

Ole

Lenke til kommentar

vel, jeg har bestilt etter mye om og men, trukket på konto for kortet men har fortsatt ikke fått noe i posten.

det file fetch systemet fungerer på den måten du kopierer en direkte link til filen du vil ha og paster den inn på file fetch siden til europe online og så blir filen lastet ned på en av deres servere for å senere bli sendt til deg. du kan ikke bruke AG, kazaa eller likn som laster direkte, kun via direkte ftp/www adresser.

men, jeg fikk noe i eposten min ifra dem i går, der dem annonserte for 'adsl like' surfing, der du bundler modem/isdn/kabel opp imot satelitten, og bruke DC, kazaa, AG eller rett og slett surfe veldig raskt, hastigheten skulle vere på 768kbit

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-04 02:19, Prelude skrev:

vel, jeg har bestilt etter mye om og men, trukket på konto for kortet men har fortsatt ikke fått noe i posten.

det file fetch systemet fungerer på den måten du kopierer en direkte link til filen du vil ha og paster den inn på file fetch siden til europe online og så blir filen lastet ned på en av deres servere for å senere bli sendt til deg. du kan ikke bruke AG, kazaa eller likn som laster direkte, kun via direkte ftp/www adresser.

men, jeg fikk noe i eposten min ifra dem i går, der dem annonserte for 'adsl like' surfing, der du bundler modem/isdn/kabel opp imot satelitten, og bruke DC, kazaa, AG eller rett og slett surfe veldig raskt, hastigheten skulle vere på 768kbit

Dette virka berre meir og meir intressant....:smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-04 02:19, Prelude skrev:

Jepp. Kjører nå med dette systemet,(Skybooster) og det funker meget bra. Har en download-speed på mellom 80-140 KB/s. Kazaa, DC og AG går smertefritt. :grin: Du har også mulighet til å bruke en 2 Mb/s (file fetch).Mye bra stach der også. :grin: Noe å anbefale for de som ikke har tilgang på bredbånd på andre måter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...