hurst Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Leste i denne artikkelen: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=1566754 Hvordan fungerer dette systemet egentlig? Kan det hende at gamle cd-spillere ikke klarer å lese slike cd'er? Og hvordan kan man lage en sikkerhetskopi (noe som faktisk er lov) av en slik plate da? bare lurer jeg... Lenke til kommentar
BBC Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Vet ikke eksakt hvordan de har gjort det med Sony-cd'ene, men; Som oftest legges det inn feil opplysninger i TOC (Table Of Content) slik at en cd-rom ikke skjønner bæret av hvor data'ene er hen. En vanlig cd-spiller bryr seg ikke om slike TOCs. Derimot er det endel dyrerer cd-spillere som har samme system som cd-rom og ikke klarer å spille kopibeskyttede cd'er. For å kunne ta en sikkerhetskopi av en kopibeskyttet cd, bør man helst finne ut hvilket system som er benyttet, men; Som regel går det ganske greit hvis du har en bra cd-rom (f.eks. Plextor) og benytter ett program ala CloneCD. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Hvis alt går i knas er det jo ikke verre enn å putte CD-en i en stasjonær spiller og spille inn manuelt. Ikke toppp kvalitet, men det er jo ikke MP3 heller. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom...key2audio.shtml Clonecd tar det meste!! Ikke noe overaskende det, siden programmet kopierer en cd i raw-mode og dermed tar en 1:1 kopi av originalen :smile: Hvis du har litt peiling er enhver kopibeskyttelse bare ett lite tidsmessig hinder! Lenke til kommentar
hurst Skrevet 6. april 2002 Forfatter Del Skrevet 6. april 2002 Quote: On 2002-04-06 22:14, Darth MToffy skrev:Clonecd tar det meste!! Ikke noe overaskende det, siden programmet kopierer en cd i raw-mode og dermed tar en 1:1 kopi av originalen :smile: Så det du sier er at det er mulig å kopiere slike cd'er som ikke kan leses av en cd-rom? Lenke til kommentar
SkyFish Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Ingen kan noen gang lage noe som er kopisikkert. Alt som kan lages kan brytes ned igjen og rippes, ripperne er sikkert flinkere i faget enn de som egentlig lager sperrene selv. De er nok den mest undervurderte gruppen i verden nå for tiden. Så ikke uro deg for at mp3 og pc musikk forsvinner. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Quote: On 2002-04-06 22:16, hurst skrev:Så det du sier er at det er mulig å kopiere slike cd'er som ikke kan leses av en cd-rom? Ja! De kan fint leses i raw-mode! Clone-cd bryr seg ikke om hva som er på cd'en!! Den tar hver 0 og 1 etter som de kommer og bryr seg ikke om TOC, hakk i plata(som er en del av flere beskyttelser), og andre slike hindringer! Clonecd er ett genialt program :smile: Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Stusset litt når jeg så den artikkelen i VG ja, for den plata de snakket om har jeg hatt liggende på pc'n i 1-2 uker (mp3) så noen har tydligvis klart det. :smile: Ikke helt min musikksmak, men allikevel......... Lenke til kommentar
BBC Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Hørte på tv2-nyhetene at Celine Dion-cd'en i værste fall kunne få pc'en til å krasje. Gjelder det kun for Windows eller er det en "hardware-feil" i cd-rom som kan ta ned f.eks. Unix/Linux også? Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Jeg kopierte den cd'n uten problemer på min brenner med NERO. Brukte bare copy cd og den spiller som bare det uten noen problemer.. var først ETTER jeg hadde kopiert den jeg så påskriften "WILL NOT PLAY ON PC/MAC" Lenke til kommentar
tokov Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Nero 5.5.7.2 fikser det også til mp3 Lenke til kommentar
moft Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 alle som kjøper slik sabortert søppel (den virker ikke på avanserte bilstereoer heller) burde bare rippe den , og levere plata tilbake til butikken pga feil standard. det der er IKKE en "CD" etter standarden som Philips electronics har definert på 70-tallet (det er da dem gjorde det) CD-Text ble beskrevet på rundt 87 tror æ. etter det kom det ingen nye standarder. noen har brukt multisession til putte på video , men det er ikke i konflikt med CD standarden. levér søpla tilbake etter å ha laget en ekte CD av den , før du også får en bra bilstereo. - har du tenkt på at det finnes bilstereoer som kjører WindowsCE ? og dem kommer nok til å bli mer vanlig etterhvert. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 På den Celine Dion "disken" så står det hverken CD eller Compact Disk på den da. Og når det i tillegg står med synelig skrift at den ikke kan spilles på PC eller Mac så kan du kanskje få et lite problem å bytte den. btw. Når man kopierer med cloneCD kopierer man "kopibeskytelsen" også da ? Lenke til kommentar
moft Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 næh , om det ikke står CD , så er det villedende innpakning , (derfor måtte DVD'ene ha eget cover fra starten , enda de første coverene så rare ut) om du bruke clonecd så kopierer du beskyttelsen , men det er ikke poenget . poenget er å rippe til en image , og så fjerne "dritten" og så brenne audioen fra image filen eller mounte den som en virtuell CD og så rippe den (da funker CDDB) æ er ikke musikkinteresert , bare teknologi-interesert. , og liker ikke monopolistiske musikkhaier som tar 92% av CD-Prisen. Lenke til kommentar
tokov Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Det er bare og rippe denne cd'n direkte til mp3 i nero uten problemer, bare og ikke ta med datafila som ligger på plata. vips så har du alle låtene i mp3 format til å spille på pc'n :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå