D810 Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Vurderer å skaffe ny skjerm , og valgmulighetene er litt so so rundt her. Samsung Syncmaster 193T 25ms 19" er den som frister mest utifra størrelse/utseende og pris. 172X 12ms 17" er en mulighet men blir litt liten igjen.. Noen av dere som har den 193T og spiller battlefield, farcry, cs e.l. fps spill og vet hvor mye "ghost" effekt det evt er på denne skjermen ? Er den brukbar til spill eller for jævlig? Lenke til kommentar
Filla Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 På toppen av denne nettsida her, er det en link som heter TESTER , har du kikka der ? Hvis du er veldig heldig, kan dt hende at du klarer å finne en test som heter DEN STORE LCD TESTEN , del 2 (ja, det var et hint!) Lenke til kommentar
D810 Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 På toppen av denne nettsida her, er det en link som heter TESTER , har du kikka der ? Hvis du er veldig heldig, kan dt hende at du klarer å finne en test som heter DEN STORE LCD TESTEN , del 2 (ja, det var et hint!) Filla, nettopp det jeg har gjort, lest denne dølle testen og gudene vet hvor mange internasjonalt. Problemet med slike "synsing tester" er at de fleste skriver stikk motsatt av hverandre. Derfor jeg spurte om noen faktisk hadde disse skjermene og hva erfaring de evt sitter med selv. F.eks lest om denne skjermen her, dinside.no, tomshardware, anandtech , dvs brukt dager på å surfe etter noe saklig info, men dessverre slikt finner man lite av da fleste testere gjør det utifra personlige interesser og meninger ;-) Og et tips til deg, gjør verden en tjeneste og ikke kom med slike flames uten å ha en saklig god grunn til det. I dette tilfellet hadde du ikke peiling på hvor mange timer som har gått med i søken etter svar, likevel tenker du kortere enn nesa di og hopper til en konklusjon som er helt på bærtur ;-) Lenke til kommentar
Jack Jazzrabbit Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Jeg kjøpte denne skjermen for ikke så lenge siden, og er fornøyd. Forskjellen var stor fra å gå fra 17" CRT til 19" LCD... LCD-skjermen hadde f.eks mye bedre kontrastforhold enn CRT-skjermen min, men så hadde jeg da også en ganske gammel Likom-skjerm. Størrelsen på skjermen er også vidunderlig, du får veldig god oversikt over skrivebordet o.l., og tilt-funksjonen er veldig kjekk når du skal lese lange dokumenter eller surfe på web. Når det kommer til FPS-spill så vet jeg egentlig ikke hva jeg skal si. Dette er (som du kanskje har skjønt) den første LCD-skjermen jeg noengang har brukt, så jeg har ikke så mye erfaring i forhold til andre skjermer. Jeg har spillt CS Condition Zero endel etter at jeg fikk skjermen, og det henger litt... Men ikke så mye at det er irriterende eller at du ikke kan bli vant med det. Det kan kanskje være spillet, for jeg har spilt mye UT2004 med skjermen, og da har jeg ikke lagt så mye merke til "ghosting" som du kaller det (eller så er jeg rett og slett blitt vandt med det lille som finnes av ghosting) Er den brukbar til spill eller for jævlig? Den er definitivt ikke "for jævlig", den er helt ok synes jeg. Det finnes sikkert bedre, men da må du antageligvis punge ut mye mer for marginale forbedringer... Det eneste negative om skjermen som jeg kommer på i farten er at rødfargen blir "hakkete" i kantene når jeg ser på film, men det kan jo komme av alt fra filmen og dvd-spilleren til skjermkortet... (Konkret eksempel fra Matrix Revolutions når Morpheus og Trinity er å snakker med Merovingian i Club Hell) Håper svaret hjalp deg i valget av LCD-skjerm... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 172x: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=216147&hl= Lykke til med valget.... Lenke til kommentar
D810 Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 Tenkte jeg skulle være lur og skaffe noe sammenligningsgrunnlag så jeg nappet med meg en 15" aoc lcd på jobben, billigste sorten uten dvi eller noe fancy. Har prøvekjørt litt frem og tilbake i battlefield vietnam, farcry, kkrieger, desert rats vs africa korps , surfing osv. Denne skjermen "ghoster", muligens litt i meste laget for min del på sikt men likevel ikke i kategorien "for jævlig". Og om jeg gjetter rett så vil vel samsung 5x bedre... Url til denne btw http://www.aoc-europe.com/monitors_lm520.html ... Lenke til kommentar
enden Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 På toppen av denne nettsida her, er det en link som heter TESTER , har du kikka der ? Hvis du er veldig heldig, kan dt hende at du klarer å finne en test som heter DEN STORE LCD TESTEN , del 2 (ja, det var et hint!) Filla, nettopp det jeg har gjort, lest denne dølle testen og gudene vet hvor mange internasjonalt. Problemet med slike "synsing tester" er at de fleste skriver stikk motsatt av hverandre. Derfor jeg spurte om noen faktisk hadde disse skjermene og hva erfaring de evt sitter med selv. F.eks lest om denne skjermen her, dinside.no, tomshardware, anandtech , dvs brukt dager på å surfe etter noe saklig info, men dessverre slikt finner man lite av da fleste testere gjør det utifra personlige interesser og meninger ;-) Og et tips til deg, gjør verden en tjeneste og ikke kom med slike flames uten å ha en saklig god grunn til det. I dette tilfellet hadde du ikke peiling på hvor mange timer som har gått med i søken etter svar, likevel tenker du kortere enn nesa di og hopper til en konklusjon som er helt på bærtur ;-) Synes du skal ta og slappe av litt før du kaster ut beskyldninger om at testere ikke har peiling. Ja, det baserer seg litt på subjektive meninger (som det meste annet), men jeg er rimelig sikker på at det er få, om noen, her i landet som har bedre sammenligningsgrunnlag enn LCD gjengen som skriver for HW. THG ville jeg tatt med en klype salt, men hvis hw og anandtech er enige vil jeg si at saken er klar. Tester forøvrig LCD-er selv, og kan garantere deg at vi vet hva vi snakker om Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå