Gå til innhold

DDR.ram hos komplett, hva er forskjellen på minne de selger?

Anbefalte innlegg

Hos Komplett står følgende på DDR-DIMM

DDR-DIMM PC2100 256MB DDR CL2.5

- Minne 184-P (for DDR-PC266MHz)

TwinMOS PC2100 DDR-DIMM 256MB CL2.5

Hva er forskjellen på disse to??

Grunnen til at jeg spør er at jeg bestilte ram for en god stund siden, og da bestilte jeg:

DDR-DIMM PC2100 512MB DDR CL2.5

Men da jeg fikk minnet var det TwinMos ram.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bare lurer, med tanke på kvaliteten på minnet. Hvor mye jeg kan overklokke det. Jeg betalte bare 800kr inklusiv frakt når jeg kjøpte det :smile: (Kjøpte i en gunstig periode)

Bror min bestilte også minnet fra kompett. Han fikk også TwinMos ram.

Er det noen som vet hvor mye jeg kan klokke fsb med denne typen ram??

Lenke til kommentar

Hva slags minnebrikker "standard" minne er, er avhengig av hva leverandør får inn på lager fra europaleverandør. Noen ganger får de veldig mye twinmos, andre ganger m-tech og en gang i blandt kingston. Twinmos brikker har ofte også brukt dip'er fra hynix brikker. Det er faktisk ikke komplett data som bestemmer hva slags brikker de får inn av standardbrikker (eller det dere kaller noname)...

Bestiller man twinmos brikker skal man dog HA twinmos brikker. At det står hynix på dip'en er bare en fordel da dette er dip'er med veldig god kvalitet.

Lenke til kommentar

For noen + litt mange år siden betalte jeg 1,2 k for 4 MB ram. Så jeg vil ikke si 800 for 256 er dyrt. Og den gangen, det var ikke mye DDR den gangen nei, ikke EDO en gang.

Jeg tror prisen på RAM vil holde seg stabilt en stund til, for det er vel ingen grunn til overproduksjon nå. Og prisen på RAM brikker er faktisk helt normalt. Det var bare den gangen det ble FOR billig. Så hvis du spør når det blir FOR billig igjen, hvis de produserer mye mer enn hva markedet trenger, så blir det billig. Det blir litt usansynelig. Men en liten jordskjelv i taiwan kan hvertfall få RAM prisene til å bli skyhøye...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...