DllInjexion Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) Hei. jeg skal filme en festival. der jeg skal stå ca 300meter fra der det skjer så skal jeg filme det. Jeg har en JVC- GR DVX507eg men når jeg zoomer inn langt så blir det rutete bilde? derfor trenger jeg en kamera som ikke få sånt (0.3 kilometer) Endret 6. mai 2004 av DllInjexion Lenke til kommentar
berntmh Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Ikke bruk digital zoom, så blir det ikke rutete. Denne kan du sikkert slå av i menyen. Men du kan ikke zoome like mye da. Men du kan sikkert få kjøpt en linse til kameraet som øker den optiske zoomen. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Det kameraet med størst optisk zoom som jeg har sett til dags dato, er Canon MV750i. 22x optisk zoom... pluss digitalt da, men det anbefales ikke. I tillegg kan du kjøpe en extender til denne. Det finnes sikkert noen uorginale på ihvertfall 2x, og da har du plutselig 44x optisk zoom. Men går du for en på 3x eller mer, så får du minst 66x optisk zoom, men samtidig vil bildet lett bli uskarpt på grunn av objektivets begrensninger OG at det er vanskelig å holde kameraet stødig. Selv på 10x zoom, er det vanskelig å holde kameraet stødig nok hvis du ikke bruker stativ, så stativ er en nødvendighet hvis du vil bruke Canons 22x zoom. Og går du enda lenger opp i zoom, vil det bli vanskelig å holde det stødig selv med stativ. Lenke til kommentar
DllInjexion Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2004 ok takk for svarene. Kan noen av dere gi en link til en linse for JVC camera? har lett på komplett men fant ikke Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Du har 27mm gjenger foran på kameraet. Her er en 2x linse hvor adapter følger med: http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller...c#goto_itemInfo Lenke til kommentar
DllInjexion Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 den passer vel ikke på alle DVkameraene? litt newbie i DV Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 den passer vel ikke på alle DVkameraene? litt newbie i DV Hvis gjengene foran linsen på kameraet ditt er på 27mm, 30mm, 30.5mm, 43mm, eller 49mm så skal den passe. Etter hva froggyler sier, har du 27mm. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Er det noen som har prøvd Panasonic NV-GS11? Den har visst 24x optisk zoom: http://produkt.akamera.no/vis_produkt.php?product_id=16980 Vanskelig å finne den i prisguiden. I går var den lagt inn, men i dag finnes det ingen priser (oppdatering: Nå er det plutselig der igjen ). Men Elkjøp har den til fem lapper: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text Endret 2. juni 2004 av hkm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå