Gå til innhold

Adresse til mySQL-database

Anbefalte innlegg

Jeg har en mySQL-database som jeg gjerne skulle brukt på to av sidene mine. Før brukte jeg www.freesql.org og da fikk jeg oppgitt en adresse til databasen som jeg kunne bruke istede for "localhost". Men i phpMyAdmin for jeg bare oppgitt:

Velkommen til phpMyAdmin 2.5.3

MySQL 3.23.58 som kjører på localhost som brukernavn@localhost

Går det ann å finne adressen til denne databasen også, så jeg kan bruke den på begge sidene mine? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dersom sidene ligger på samme maskin som mysql, er addressen "localhost" ellers kan du bare bruke ipen til serveren, eller domene dersom du har dette.

Det gikk ikke for meg. Jeg byttet ut "localhost" med IP-adressen til serveren/domenet.

Lenke til kommentar
Vanligvis er mysql servere stengt for traffikk på alt utenom localhost av sikkerhetsgrunner.

Men er det mulig for administrator av server å gjøre den tilgjengelig for andre servere, eller en spessiel server? Eventuelt hvordan?

Lenke til kommentar

Hvis du har root tilgang så kan du lage en ny bruker med "GRANT ALL ON databasenavn.* TO brukernavn@ipadresse IDENTIFIED BY 'passord';

Hvis jeg ikke tar helt feil :)

ipadresse er ip adressen til boksen som skal få slippe inn, der kan du bruke * men det frarådes på det _sterkeste_

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...