Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da har et prosjekt som jeg og brukeren kvikks her på forumet har jobbet med en del nådd første del av lansering.

Vi er nå ute etter tilbakemeldinger på egentlig alt, så lenge det er seriøse tilbakemeldinger.

Selve prosjektet kan dere lese om på sidene.

Og jada, her er link til fisken: klikk_meg_nå

I sammenheng med dette vil jeg tro at selve siden og ideen bak den kan være interesant for en del her på forumet. Håper dere tar dere tid til å gi en bra tilbakemelding.

Takker på forhånd.

Endret av Findus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig tom, mouse overen i menyen kunne du strengt tatt med vanlig tekst/css for å spare båndbredde...

Den var jo selvsagt helt grei, men litt vel øde... :)

i tillegg:

Mailadresser skrevet som "navn (at) domene dot com" er vel litt ikke-bra, spør du meg.

Endret av Toolshed
Lenke til kommentar
Veldig tom, mouse overen i menyen kunne du strengt tatt med vanlig tekst/css for å spare båndbredde...

Den var jo selvsagt helt grei, men litt vel øde... :)

i tillegg:

Mailadresser skrevet som "navn (at) domene dot com" er vel litt ikke-bra, spør du meg.

Mouseover lar seg ikkje gjøre med vanlig tekst pga fonten som er brukt,

ingen fonter i systemet har samme uttrykk. Båndbredde har vi nok av,

det bekymrer mæ ikkje så mye.

Det vil komme mere grafikk når vi får begynt å trykket, da vil det være

fotosession med modeller, det vil også bli lagt ut egen reklame etc på

sidene. Men først må vi få trykket noen t-skjorter.

Mailadressene er veldig midlertidig. Kommer et skjema som skal ta seg av

alle henvendelser.

Takker for respons.

Lenke til kommentar

Mail adresser er enkelt og greit for å unngå eventuell spam.

Vi kommer til å gå over til kontakt skjema mest sannsynligvis.

Nå er det ikke jeg som har stått for noe av utformingen av layout.

Men så vidt jeg vet er mouseover/meny i bilde form grunnet fonten.

Skal jeg tolke det som at siden er treg å laste da? :wow:

Og for å kommentere litt mer.

Her står innholdet i fokus, fokuset skal stå på innhold, ikke på en fancy side.

Siden er ikke ment for å briefe og da er det ikke behov for en tung grafisk side.

Om vi derimot ikke lykkes på å sette fokus på innhold og konseptet så må vi jo revurdere layout/design ja.

Edit: Oops, kom litt sent med mitt svar jeg.

Endret av Findus
Lenke til kommentar

Nå skal det vel ikke tas hensyn til hvem som står bak siden, men når jeg har i bakhodet at dere to har laget dette, ble jeg veldig skuffet.

Så over til kritikken:

• "Langt fra ferdig" er det første som slår meg. Det kunne se ut som det "manglet" noe, at deler av siden rett og slett ikke ble lastet. Men det viste seg at det er feil. Med det tenker jeg på noe bakgrunnsgrafikk av noe slag, eller grafikk ellers på siden. Ser nå at du skriver at dette vil komme med tiden, og det håper jeg da virkelig.
  • Synes ikke "designet" er helhetlig. Med dette mener jeg at meny/innholdsdel/høyre side ikke har en gjennomgående stil, annet enn fargene i meny/venstreside. Får ikke en helhetsfølelse som jeg synes enhver webside skal ha.
  • Om det ikke kommer veldig mye mer innhold på de forskjellige undersidene/hovedsiden, vil jeg foreslå en "minisite-stil", der alt er innrammet i èn stor "boks". Tror dette også vil rette opp den nevnte "tomheten".
  • Høyresiden i mine øyne gjøres på en annen måte. Kanskje en boksversjon av denne også?
  • Menyen "flicker" veldig i IE, vil anbefale at du/dere tar en titt på ePsiLON47's innlegg om hvordan dette kan unngås.
  • Av en eller annen grunn får jeg vertikal-scroll, selv om det ikke er innhold på mer enn halve skjermen. Tok meg ikke tiden til å sjekke koden, men ville iallefall bare nevne dette.
  • Selve konseptet er bra, men jeg tror at url'en (adressen) i seg selv kanskje vil unnlate noen å klikke seg inn på siden etter treff i f.eks en søkemotor. Nå er selvsagt dette alt for sent å gjøre noe med nå, men bare en tanke fra min side.

Kan bli spennende å se hvordan du/dere har tenkt å løse dette med å intregrere

grafikken det snakkes om, tror nok det vil gi den et realt ansiktsløft. :)

Lenke til kommentar

Så genialt enkelt! :) Eller litt for enkelt?

Hmm ... Det må bli spørsmålet mitt. Vakker typografi. Man finner raskt en enkel,

lett lesbar meny, og et stort nyhetsfelt, som har en NYDELIG, passende font.

Skal ikke kommentere så mye design, siden det faktisk ikke er altfor mye grafikk

å kommentere, men brukervennlighet: Tja. En bruker av denne siden er vel først

og fremst ute etter å se på tidligere arbeider, og kunne enkelt bruke deres

tjenester. Der ble det litt bom. Alt snikk-snakket om hva dette er, kan taes i en

liten boks - selvfølgelig så stor at den blir lagt merke til -, men at tidligere bidrag

enkelt kan sees. Vil jeg tro.

Deretter: Dere sier jo enkelt selv: "Nudeshirt er en nystartet Norsk bedrift som vil

drive salg av t-skjorter for ungdom." For ungdom. Jeg mener ikke dette er noe

typisk ungdomsdesign? Jeg savner litt grafikk, mer bilder enn tekst, og mer leken

typografi. Dersom dere har en strategi bak dette, så ikke forandre det. ;)

Fonta på "nudeshirt.no / nudeshirt.com" ser ut til å være fucka.

Wa'eva. Veldig enkelt. Men allikevel en finfin side. Lykke til videre

med et genialt prosjekt! Stå på! :thumbup:

Lenke til kommentar
Skal ikke kommentere så mye design, siden det faktisk ikke er altfor mye grafikk

å kommentere, men brukervennlighet: Tja. En bruker av denne siden er vel først

og fremst ute etter å se på tidligere arbeider, og kunne enkelt bruke deres

tjenester. Der ble det litt bom. Alt snikk-snakket om hva dette er, kan taes i en

liten boks - selvfølgelig så stor at den blir lagt merke til -, men at tidligere bidrag

enkelt kan sees. Vil jeg tro.

Vi har jo to tilfeldige bidrag som vises til høyre.

Med tid vil det nok også bli litt reklame på forsiden for oss selv.

Kampanjer og slikt vil nok havne på forsiden.

Så den vil nok forandre seg litt etter hvert, men vi føler det er litt viktig å prøve å forklare hva det egentlig er vi skal gjøre.

Men vi tar selvsagt til oss alt av kritikk og ros og skal prøve å forbedre. Men vi ønsker mye tilbakemeldinger for å danne et godt bilde av hva en litt større gruppe personer mener.

Lenke til kommentar

Denne siden ser ut som en side som skal ha lite/dårlig innhold. Jeg synes skrifta var for stor, og det var litt lite detaljer. Husk: Detaljer behøver man ikke legge merke til, men være anonyme ting med eneste funksjon: å sprite opp siden.

Synes også at rolloveren var litt voldsom...

Lenke til kommentar
Denne siden ser ut som en side som skal ha lite/dårlig innhold. Jeg synes skrifta var for stor, og det var litt lite detaljer. Husk: Detaljer behøver man ikke legge merke til, men være anonyme ting med eneste funksjon: å sprite opp siden.

Synes også at rolloveren var litt voldsom...

Dårlig innhold? haha.. ska du ha mos :p

Det vil bli masse innhold etterhvert, men er i oppstartfasen vil det være

litt tynt, dessverre. Det kommer ingen grafikk bare for å sprite opp siden,

det er ikkje designet på siden folk skal legge merke til. Det vil som sagt

komme mere grafikk relatert til produktet og konseptet,

Teksten på hovedinnhold er for stor, den vil bli mindre.

Skal fikse et screenshot :yes:

Lenke til kommentar

Ok...

Det er et kommersielt konsept/side, og jeg tar derfor av silkehanskene... ;)

(you have been warned)

ze review:

• førsteinntrykk
    En matt, grå, kjedelig og fargeløs side..
    Ser ikke med en gang hva siden er der for (noe som jo er viktig når siden skal selge noe),
    "nudeshirt" + "stem" = :ermm:
    "nudeshirt" + "delta" = :scared:

• navigasjon
    nei... Vel er navigasjonen rett fram og skriften er godt synlig, men..
    fargene er veldig skarpe, på selve teksten er jo det vel og bra, men fargen på separatorene kunne med hell vært dempa..
    Som jeg sa over.. teksten i navigasjonen + tittel = ikke bra...

• innholdsfeltet
    Eh.. Den gråfargen passa definitivt IKKE inn som bakgrunnsfarge på det feltet..
    Pga. at resten av sia er hvit med svart skrift blir kontrasten på innholdet for liten.
    Spesielt pga. fargene på tittel og navigasjon, som igjen gjør de tvilsomme "regnestykkene" enda tydeligere..

• tittel
    Litt liten "tittel" ? Den kunne trygt vært litt høyere opp og litt større.. Kanskje med en logo også? For å heve inntrykket og få folk til å huske siden...

• nyheter, tilfeldige bidrag og nyhetsbrev aka høyre kolonne
    nyheter
    veldig bra, enkelt og greit..
    Trekker ikke for mye oppmerksomhet og enkelt å lese.

Tilfeldige bidrag
    Likte ikke helt..
    Etter min mening kunne de godt kommet under hverandre og vært større, eller kanskje bare ett.. og kanskje også med tittel/noe info?

Nyhetsbrev
    Den var akkurat slik den skal være..
    Eneste en ting.. Får brukeren tilsendt mail for godkjenning om han/hun velger å melde seg av? For om det skjer automatisk kan jo hvem som helst skrive folk av.. :roll:

• undersider
    logg inn
    Kul effekt/måte å gjøre det på!
    Eneste at den bugga litt i opera første gangen den kom opp, men da jeg dro musepekeren over krysset ble den slik den skal være..

stem
    Det ser veldig dumt ut med 3x3 små thumbs helt til venstre på en 100% side...
    float + %-verdier er mitt tips...

• oversikt/en slags konklusjon
    Jeg så først url, så navigasjon, så tittel, så nyheter, så eksempler, og SÅ teksten som forklarte at det her ikke er noe "wet t-shirt contest".
    Og var det ikke for at jeg synes wet t-shirt contest er sweet og at jeg ville gi et review, så hadde jeg nok lukka nettleseren da jeg kom til tittel eller navigasjon..
    Dette er jo så klart noe som sikkert vil forbedre seg da dere får frem eksempler på forsia, men.. ja..

Jeg synes bakgrunnsfargen på innholdet kunne vært hvit og at det kunne blitt brukt mere farger ellers for å gi siden en bedre personlighet og mere helhet.
    Å ha en grå side med skarpe farger noen få steder kan nok bli veldig bra, men det ER ikke bra nå...
    Siden er ikke en side som legger seg på netthinnen.. Ikke noe spesielt jeg husker, bortsett fra navnet da.. hehe.. ;)

Så.. Veldig lite salgbar, og jeg ville gått for en startover når det gjelder design...

Sorry, men her måtte jeg være ærlig...

Selve idèen bak er god, men innpakningen gir innholdet et dårlig rykte før man prøver det..

Endret av cfenzo
Lenke til kommentar

Reg som brunost. :-)

Jeg er fan av enkle og stilfulle sider. Og dette var nettopp det.

Funksjoner ser ut til å fungere. Kanskje greit om brukernavn (standardverdi) fjernes når det klikkes i feltet. Når jeg logger ut burde logg ut på menyen autmatisk bli logg inn.

Lenke til kommentar

Takker PoleCat, Dunestar og cfenzo for gode tilbakemeldinger, har ikke tid

akkurat nå til å kommentere alt dere tar opp, men det vil bli tatt med i

videreutviklingen av siden.

cfenzo; skal fikse slik at du ikkje trur du har havnet på en snuskete side,

vil iløpet av kort tid fikse "reklame" "bannere".

Designet blir nok ikkje mye forandret, det som derimot vil bli vurdert er den

dynamiske bredden, iallefall at man har en maks vidde her, slik at det ikkje

glir helt ut. Er veldig klar over at det gråefeltet ser mindre bra ut på høy opp-

løsning.

Endret av kvikks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...