Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL'n min funker ikke! HELP!

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg bestilte Telenor ADSL for en liten stund siden. For 2 dager siden fikk jeg adsl boksen, splitteren og 4 tp(?) kabler. Og i dag fikk jeg ADSL programmvaren og brukernavn /m passord.. Jeg har innstallert ADSL stæsjet osv, det som fulgte med. Men når jeg trykker på koble til skjer det ikke noe, og det bare står Etablerer telenor internett kan dette ha noe med at jeg nettop har fått det, og Telenor ikke har åpnet meg i sentralen så jeg kan koble meg på internettet? Og hvor lang tid vil dette ta før de kobler meg opp?

Svar mottas med stor glede :wink: *ko0z ko0z*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du vet bruker Telenor ADSL samme linja som ISDN

eller POTS (plain old telephone system).

Hvis du har bestilt "Gjør det selv pakke" så har du vel allerede montert splitter og koplet til modem.

Hvis Telenor har gjort sin del av jobben, dvs koplet linja fysisk inn på DSLAM (enhet som kopler telefon

og internett ut på samme linja på sentralen)

så skal Sync lampa lyse. Det er viktig å være klar over at ok synclampe kun betyr at linja er fysisk koplet. For at du skal kople deg opp så må Telenor

legge inn ditt brukernavn og pasord osv i sin ADSL-database. Dette har dessverre noen ganger tatt tid.

Jeg hadde synclampe i 4 dager før abbonnementet var aktivert. Ring kundeservice og mas hvis det ikke virker til avtalt tid.

[ Denne Melding var redigert av: prunder på 2002-04-07 00:10 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...