Gå til innhold

billig RAM


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noname ram er ikke å anbefale, men den funker sikkert, siden de forsetter å selge det

 

uansett, jeg hadde ikke kjøpt noname ram, og det tror jeg stort sett alle er enige i

Helt uenig.

 

Har kjøpt "no-name" ram fra komplett mange ganger, og alltid fått tilsendt TwinMos brikker som har fungert utmerket samt tilogmed overklokket brukbart i sammenligning med f.eks dyrere brikker m/winbond.

Lenke til kommentar
mene twinmos er ikke "noname" ram, så hvis du har bestilt den rammen som bjørn lurer på, og fått twinmos så vet ikke jeg helt hva komplett driver med, med mindre twinmos lager ram uten navn da...

 

jeg har jo selv twinmos og det er bra ram det :yes:

Poenget er vel at det sannsynlighvis ikke finnes noen "no-name" brikker som er billigere enn f.eks TwinMos, så komplett selger derfor TwinMos som "no-name" slik at de kan prise "vanlige TwinMos brikker" litt høyere :-)

Lenke til kommentar
Når de har no-name, selger de ofte fra batcher med åpne forsendinger, slik at man KAN får TwinMOS, men dessverre også få skikkelig elendige saker.

Nå har jeg handlet noname brikker fra Komplett.no/Norek.no en rekke ganger. Og har uten unntak fått tilsendt TwinMos brikker. Siste brikkene hadde endog Winbond CH6 chipset :thumbup:

Lenke til kommentar
Poenget er vel at det sannsynlighvis ikke finnes noen "no-name" brikker som er billigere enn f.eks TwinMos, så komplett selger derfor TwinMos som "no-name" slik at de kan prise "vanlige TwinMos brikker" litt høyere :-)

:hmm:

 

høres litt logisk ut det, og hvis det stemmer så tar jeg tilbake min menig om å kjøpe "noname" siden du da tydeligvis får twinmos brikker

 

men jeg skal ha ocz neste gang jeg kjøper til meg selv tipper jeg, hvis jeg ikke finner noen bh-5 :love: en plass først...

Lenke til kommentar

Har også kun fått twinmos brikker når jeg har bestillt noname fra komplett. Har selv overklokket de fra pc2700 til pc3200.

 

Har en gang fått noen twinmos brikker som et nforce2 hk med innebygget vga ikke taklet (kræsjer). Det kan godt være at en biosoppdatering hadde fikset dette.

Lenke til kommentar

Dersom man ikke bygger et system for topp ytelse eller overklokking ville jeg ikke brydd om RAMen var noname eller ikke. Akkurat nå kjører jeg Kingston RAM, men det var mer fordi jeg fikk den billig i Malaysia, ellers har jeg uten unntak kjørt no-name RAM og har ALDRI hatt problemer og jeg har også ALLTID overklokket :) Men som en sier, du kan være max uheldig, men den skal uansett kunne brukes i henhold til de specs som er oppgitt og kan den ikke brukes, så er det bare å reklamere/sende tilbake.

Lenke til kommentar
noname ram er ikke å anbefale, men den funker sikkert, siden de forsetter å selge det

 

uansett, jeg hadde ikke kjøpt noname ram, og det tror jeg stort sett alle er enige i

Helt uenig.

Jeg også!

 

Noname funker helt fint dersom ram'en ikke skal overklokkes. Funker de ikke så har du selvfølgelig normal reklamasjon på 2 år og du får erstattet eventuelle defekte brikker. NB. Jeg tror ikke dette skjer ofte, men reklamasjonen er i hvertfall like gyldig som på andre brikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...