Essem87 Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Hallo! Jeg bestilte Telenor ADSL for en liten stund siden. For 2 dager siden fikk jeg adsl boksen, splitteren og 4 tp(?) kabler. Og i dag fikk jeg ADSL programmvaren og brukernavn /m passord.. Jeg har innstallert ADSL stæsjet osv, det som fulgte med. Men når jeg trykker på koble til skjer det ikke noe, og det bare står Etablerer telenor internett kan dette ha noe med at jeg nettop har fått det, og Telenor ikke har åpnet meg i sentralen så jeg kan koble meg på internettet? Og hvor lang tid vil dette ta før de kobler meg opp? Svar mottas med stor glede :wink: *ko0z ko0z* Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Har du fått et skriv om oppkoblingstidspunkt? Det skal du nemligen ha fått. Selv om du har fått utstyr, brukerutstyr og passord, så er det ikke gitt at forbindelsen er klar. En kjapp telefon til kundeservice vil avklare dette. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Hvis "line Sync" lampa på modemet ikke lyser, så er du antagelig ikke koblet til. Telenor ringte meg da de koblet meg til. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Jeg måtte ta kontakt med kundeservice og fortelle dem at alt var klart for oppringing. Da først la de meg inn som ny bruker. Serveren overfører nye kunder automatisk 1 gang i døgnet (klokka 24.00 tror jeg). Ring og fortell dem at du er klar for oppkobling og spør når oppkoblingen sannsynligvis skal virke. Sveinl. _________________ Chieftec Scorpio bigtower 340W ABIT KG7, AMD XP1600, Taisol CGK760 POV GF3, 768MB TwinMOS DDR, SB1024 60GB Western Digital, 56x Acer 24x Plextor, Logitech cordless optical [ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-04-06 21:41 ] Lenke til kommentar
Essem87 Skrevet 6. april 2002 Forfatter Del Skrevet 6. april 2002 Ok2k! Den "line sync" lampa som du kalte den, lyser ikke.. Btw, er det den øverste lampa på ADSL modemet? Men jeg lurer på hvorfor i H******* er alle de ETH-1 ETH-2 ETH-3 ETH-4 på modemet?? Hører jo at man ikke kan bruke de som en switch eller ruter, hvorfor er de der da?? Jeg har heller ikke fått noe brev om oppkoblings tidspunktet! Og jeg lurer på masse annet stæsj om ADSL'et osv.. Så bare kom med tips osv.. Kan det hende at jeg kan koble meg opp med ADSL i morgen? Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Quote: On 2002-04-06 21:39, Sveinl skrev:Jeg måtte ta kontakt med kundeservice og fortelle dem at alt var klart for oppringing. Da først la de meg inn som ny bruker.Serveren overfører nye kunder automatisk 1 gang i døgnet (klokka 24.00 tror jeg).Ring og fortell dem at du er klar for oppkobling og spør når oppkoblingen sannsynligvis skal virke.Sveinl._________________Chieftec Scorpio bigtower 340WABIT KG7, AMD XP1600, Taisol CGK760POV GF3, 768MB TwinMOS DDR, SB102460GB Western Digital, 56x Acer24x Plextor, Logitech cordless optical<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-04-06 21:41 ]</font> Merkelige greier dette. Jeg har adsl, fikk et oppkoblingstidspunkt. Min bor har fått alt utstyret tilsendt, og han har også fått et oppkoblingstidspunkt. Han også koblet opp, og trodde det bare var å sette igang. Men en kjapp telefon til kundeservice visste noe helt annet. Så kanskje du kan fortelle hvorfor han ikke bare kan gjøre som deg, og kun ringe for å bli koblet til? _________________ [ Denne Melding var redigert av: Pingo68 på 2002-04-06 21:48 ] Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Quote: On 2002-04-06 21:44, | J3ppe | skrev:Ok2k! Den "line sync" lampa som du kalte den, lyser ikke.. Btw, er det den øverste lampa på ADSL modemet?Men jeg lurer på hvorfor i H******* er alle de ETH-1 ETH-2 ETH-3 ETH-4 på modemet?? Hører jo at man ikke kan bruke de som en switch eller ruter, hvorfor er de der da?? Jeg har heller ikke fått noe brev om oppkoblings tidspunktet!Og jeg lurer på masse annet stæsj om ADSL'et osv.. Så bare kom med tips osv.. Kan det hende at jeg kan koble meg opp med ADSL i morgen? Vil bare fortelle deg at Telenor fører forskjellige modemer til ADSL-bruk. ETH... spørsmålene kan jeg ikke svare på da jeg sannsynligvis har et annet modem enn deg. Når det gjelder sync så skal den lyse hvis linjen din er operativ. Sveinl. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Quote: On 2002-04-06 21:46, Pingo68 skrev: Quote: On 2002-04-06 21:39, Sveinl skrev: Jeg måtte ta kontakt med kundeservice og fortelle dem at alt var klart for oppringing. Da først la de meg inn som ny bruker. Serveren overfører nye kunder automatisk 1 gang i døgnet (klokka 24.00 tror jeg). Ring og fortell dem at du er klar for oppkobling og spør når oppkoblingen sannsynligvis skal virke. Sveinl. _________________ Chieftec Scorpio bigtower 340W ABIT KG7, AMD XP1600, Taisol CGK760 POV GF3, 768MB TwinMOS DDR, SB1024 60GB Western Digital, 56x Acer 24x Plextor, Logitech cordless optical <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-04-06 21:41 ]</font> Merkelige greier dette. Jeg har adsl, fikk et oppkoblingstidspunkt. Min bor har fått alt utstyret tilsendt, og han har også fått et oppkoblingstidspunkt. Han også koblet opp, og trodde det bare var å sette igang. Men en kjapp telefon til kundeservice visste noe helt annet. Så kanskje du kan fortelle hvorfor han ikke bare kan gjøre som deg, og kun ringe for å bli koblet til? _________________ <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Pingo68 på 2002-04-06 21:48 ]</font> Kan hende de har en annen praksis nå enn tidligere kanskje. Jeg måtte bestille montør for å få telefonlinje og deretter bestille ADSL som også ble skrudd opp av montør. Dessuten er Telenor svært glemsomme av seg og skal man ha noe gjort riktig så må man alltid ringe dem og kontrollere at de har gjort jobben sin. Sveinl. Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 :smile: Jaggu meg, det var ikke det :sad: Ringte kundeservice og klaget. Enda på visa, 3 dager etter oppkoblingstidspunktet var linja klar. De hadde klart å glemme å legge inn stringverdiene :sad: Men praksisen er som før. Broderen gleder seg villt til 8. april, for da skal han også bli koblet opp. _________________ [ Denne Melding var redigert av: Pingo68 på 2002-04-06 22:05 ] Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Quote: On 2002-04-06 21:15, Pingo68 skrev:...En kjapp telefon til kundeservice vil avklare dette. Det finnes ikke noe som heter en kjapp telefon til den kundeservicen, i alle fall ikke til internettdelen. Virker som om det er en stakkar som prøver å løse internettproblemene til alle i hele Norge. Men de kan (som oftest) sine saker. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Quote: On 2002-04-06 22:00, Pingo68 skrev:[guote]Dessuten er Telenor svært glemsomme av seg og skal man ha noe gjort riktig så må man alltid ringe dem og kontrollere at de har gjort jobben sin.Sveinl. :smile: Jaggu meg, det var ikke det :sad: Ringte kundeservice og klaget. Enda på visa, 3 dager etter oppkoblingstidspunktet var linja klar. De hadde klart å glemme å legge inn stringverdiene :sad: Men praksisen er som før. Broderen gleder seg villt til 8. april, for da skal han også bli koblet opp. De hadde glemt å legge inn stringverdiene mine oxo. Når de la dem inn, virket det fremdeles ikke. De påsto at det måtte graves ny grøft og legges ny kabel. De skulle beregne et anleggsbidrag for meg for dette. Minst 100 m med grøft blir dyrt. Jeg jobber på El-verk og vet at bryting av 1m asfalt koster ca. 1000 kroner. 100 000 kroner minimum ville det koste meg. Hva var feil? Jo, de hadde skrevet node-adressen jeg skulle koble meg opp mot feil. "Det hadde sneket seg inn et lite mellomrom i nodeadressen" var svaret jeg fikk..... Etterpå virket det. Det tok over 1 uke å komme på nett pga. tabben deres. Derfor bør man alltid ringe og kontrollere jobben de har gjort. Jeg har god erfaring med tullet deres. Ha en fortsatt fin kveld. Sveinl. Lenke til kommentar
Essem87 Skrevet 6. april 2002 Forfatter Del Skrevet 6. april 2002 Så dere mener at jeg bør ringe Telenor Kundeservice,og si at jeg klar for oppkobling? Lenke til kommentar
Tommyd Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Akkurat dette skjedde med meg også! Det du må gjøre er å bruke raspppoe eller hva det nå heter, du kan laste det ned fra telenor. Da virker det nok helt fint, du kan laste det ned fra denne adressen: http://www.online.no/guide/veiledninger/pr...e-RASPPPoE.html Dette hjalp i alle fall meg, og konklusjonen er vel at telenor burde skaffe seg et nytt oppkoblingsprogram, for det de sender ut nå er absolutt ikke bra nok.. Håper du får det til:) Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Halloen! Ring kundeservice, bli ferdig med det. Da får du vite når du blir koblet opp. Ps: Hjelper lite med all verdens mulige oppkoblingsprogrammer, når linja ikke er koblet til. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Quote: On 2002-04-06 23:27, Pingo68 skrev:Halloen!Ring kundeservice, bli ferdig med det. Da får du vite når du blir koblet opp. Ps: Hjelper lite med all verdens mulige oppkoblingsprogrammer, når linja ikke er koblet til. 100% enig i dette. Ring du så ordner det seg nok. :wink: Sveinl. Lenke til kommentar
Tommyd Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 hm, må visst lære meg å lese litt mer nøye heretter, så ikke at linja ikke var koblet til, hehe.. Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Quote: On 2002-04-06 23:31, Tommyd skrev:hm, må visst lære meg å lese litt mer nøye heretter, så ikke at linja ikke var koblet til, hehe.. Sliter litt med lesinga mi selv jeg. Skylder på de sene kveldstimer. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Quote: On 2002-04-06 23:34, Pingo68 skrev: Quote: On 2002-04-06 23:31, Tommyd skrev: hm, må visst lære meg å lese litt mer nøye heretter, så ikke at linja ikke var koblet til, hehe.. Sliter litt med lesinga mi selv jeg. Skylder på de sene kveldstimer. Sene kveldstimer... Hmmm.... Sveinl. _________________ Mine hardwarespesifikasjoner [ Denne Melding var redigert av: sveinl på 2002-11-20 17:39 ] Lenke til kommentar
Essem87 Skrevet 8. april 2002 Forfatter Del Skrevet 8. april 2002 Yo Jeg ringte til kundeservice,jeg hadde jo bestilt med montør som kommer 17 April.De sa at 17 også var oppkoblingsdatoen. Det er jo ganske logiskt da hvorfor kobler de opp linja mi før montøren har vært her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå