bidz Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) Har prøvd med døra åpen ja. Uten hell.. klarte 3-4mhz mer uten artifacts. Så litt i bios'en min. Har mulighet til og justere AGP spenningen der. Den står på 1.5v nå, men kan justere den til 1.6 eller 1.7.. Lurer på om det er verdt og prøve? Hvis jeg ikke får mer ut av kortet, blir det muligens en angrefrist-sak, så får jeg heller handle et annet sted. har da et Geforce 3 liggendes som jeg kan bruke i mellomtiden.. Hadde planlagt og flashe til XT, men det er jo ganske dumt når kortet ikke takler XT hastighet Endret 6. mai 2004 av bidz Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) Angrefrist? Jaja, det er ditt valg. Vil du absolutt ha noen % ekstra ytelse så... Endret 6. mai 2004 av EasyRaider Lenke til kommentar
OleNOR Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Kjøpte også nylig et powercolor 9800 pro, fikk en med den gamle kjølefestene (sort plastfester) har ikke lekt så mye med den enda. Men med ati tool fikk jeg artifacts på 455 og minne stopper på 365, antakelig stabilt rundt 450/360. Var litt skuffa over minne, men vpuen var overlegen. får se hva som skjer når jeg hiver på artic cooler etter hvert Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 bidz Skrevet 07/05/2004 : 01:13 Har prøvd med døra åpen ja. Uten hell.. klarte 3-4mhz mer uten artifacts. Hjelper ikke å øke agp spenning når du har artifacts nå. Da blir den enda varmere, som er det motsatte av det du vil ha! Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Kjøpte også nylig et powercolor 9800 pro, fikk en med den gamle kjølefestene (sort plastfester) har ikke lekt så mye med den enda. Men med ati tool fikk jeg artifacts på 455 og minne stopper på 365, antakelig stabilt rundt 450/360. Var litt skuffa over minne, men vpuen var overlegen. får se hva som skjer når jeg hiver på artic cooler etter hvert hmm, ati tool er ikke til å stole på. prøv å kjør 3dmark med 450 core a Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 (endret) Skal man bytte originalkjølingen på 9800Pro for at denne skal klare høyere hastigheter (som ved flashing til 9800XT), anbefaler jeg å skaffe samme kjøler som meg, OleNOR og mange andre her på forumet, nemlig arctic-cooling VGA Silencer. Denne fungerer brillefint på mitt PC 9800Pro@XT, og koster ikke allverden heller. Fordelen med denne kontra f.eks Zalman er at denne blåser den varme lufta UT av kabinettet, og gjør derfor ikke PCen varmere innvendig enn med original kjøling/Zalman. Kan kjøpes hos bl.a Microplex. EDIT: En eller annen gjøk hadde føkka opp linken min. Endret 7. mai 2004 av EviLEddiE Lenke til kommentar
bidz Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Orker ikke og sende kortet tilbake iallefall. Kjøper vel en Arctic VGA kjøler samt Artic Silver 5 pasta, får håpe det blir bedre da. Tror nemlig det er temperaturen som gjør dette. For hvis jeg bruker ATITool rett fra første boot (når pc'en er kald og vært av en god stund), så hopper jeg lett opp på 410-415mhz core uten artifacts, men når systemet begynner og bli varmt, så finner den artifacts helt ned til 395mhz core. Ergo vil jeg tro at det er noe galt med kjølingen på gpu'en, dårlig kontakt mellom kjøleren og gpu'en eller noe slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå