ProXymus Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Når jeg kopierer filer fra andre maskiner med samba begynner hele kde å lagge.. klarer ikke flytte på musa ånkli eller noenting.. har prøvd å renice "kio_smb" osv til ingen nytte. Hvorfor er den så treg? er det mulig å sette slik at det blir iallefall litt CPU til overs som default? Vil heller ikke renice hver eneste gang jeg gjør noe som får pcen til å jobbe. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 hva er hdparm parameterene dine? Lenke til kommentar
ProXymus Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 /dev/hdc: multcount = 16 (on) IO_support = 0 (default 16-bit) unmaskirq = 0 (off) using_dma = 0 (off) keepsettings = 0 (off) readonly = 0 (off) readahead = 256 (on) geometry = 39813/16/63, sectors = 40132503, start = 0 denne ? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 DMA bør vel være på, om disken din støtter det. Vet ikke hvordan du gjør det men, noen kan det sikkert! Litt rart uansett da Samba ikke bruker mye kapasitet i forhold til f.eks kopiering mellom partisjoner (da går maskinen min litt tregt) Lenke til kommentar
ProXymus Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 hdparm -d 1 /dev/hdc: setting using_dma to 1 (on) HDIO_SET_DMA failed: Operation not permitted using_dma = 0 (off) Funka ikke :/ Gjorde det via su Bør jeg logge ut av kde også? Lenke til kommentar
sim Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Kanskje du ikke har støtte for chipsettet ditt i kernelen. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Tror det er mulig å sjekke om harddiskene / cdrommene støtter DMA med sysfs, eller kanskje i /proc... Husker iallfall jeg fant overveldene mye config muligheter på min PC. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Du må ha støtte for chipsettet ditt i kernelen. Ta en titt i outputten til "lspci" eller "cat /proc/pci". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå