Gå til innhold

Bios finner ikke Cpu

Anbefalte innlegg

Hei

jeg satte i min nye 160gb hardisk og et pci kort(2 nye ide slots) alt virker og er bra, jeg kan kjøre alle ting som før. Det er bare det at når jeg starter opp er det kluss i bios, det står at den ikke finner cpu(men jeg kan starte opp maskinen ved å trykke f1, og det funker :ermm: )

forstår ikke helt hvorfor bios ikke finner Cpu.

Men når jeg satte i hardsiken måtte jeg unplugge en kabel i hoved kortet(ide kabel tror jeg, den var bøå og sto i en blå slott) jeg plugga i denne kabelen når jeg hadde fått presset inn hardisken i en av "lommene" i kabinette, derfor trodde jeg ikke det kom til å ha noe å si om jeg tok ut og inn den kablen.

Det er ikke noe big deal, men det hadde vært greiet å få bort den meldingen under oppstart.

thx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt stalltips etter å ha vært borti noe liknende under TG04 er at strømforsyningen din ikke holder mål!

Koble fra den nye harddisken og sjekk om det funker da, eller prøv å låne en strømforsyning...

Edit: Glem det jeg skrev her! Leste ikke posten din godt nok først, trodde du ikke fikk startet maskinen i det hele tatt!

Når jeg har hatt slike problemer ('Press F1 to ... bla bla ... unrecognized') har det noen gang funket å gå inn i bios og velge 'Exit and Save'... ofte problemet forsvinner med det!

timtowtdi

Endret av timtowtdi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...