~Alex~ Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Hei jeg satte i min nye 160gb hardisk og et pci kort(2 nye ide slots) alt virker og er bra, jeg kan kjøre alle ting som før. Det er bare det at når jeg starter opp er det kluss i bios, det står at den ikke finner cpu(men jeg kan starte opp maskinen ved å trykke f1, og det funker ) forstår ikke helt hvorfor bios ikke finner Cpu. Men når jeg satte i hardsiken måtte jeg unplugge en kabel i hoved kortet(ide kabel tror jeg, den var bøå og sto i en blå slott) jeg plugga i denne kabelen når jeg hadde fått presset inn hardisken i en av "lommene" i kabinette, derfor trodde jeg ikke det kom til å ha noe å si om jeg tok ut og inn den kablen. Det er ikke noe big deal, men det hadde vært greiet å få bort den meldingen under oppstart. thx Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Gå i BIOS -> finn "load optimized defaults" (eller liknende tekst) lagre endringer, så er du forhåpentligvis kvitt den meldingen Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) Mitt stalltips etter å ha vært borti noe liknende under TG04 er at strømforsyningen din ikke holder mål! Koble fra den nye harddisken og sjekk om det funker da, eller prøv å låne en strømforsyning... Edit: Glem det jeg skrev her! Leste ikke posten din godt nok først, trodde du ikke fikk startet maskinen i det hele tatt! Når jeg har hatt slike problemer ('Press F1 to ... bla bla ... unrecognized') har det noen gang funket å gå inn i bios og velge 'Exit and Save'... ofte problemet forsvinner med det! timtowtdi Endret 6. mai 2004 av timtowtdi Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 prøv å reset bios, enten via jumper eller batteriet, eller "load optimum defaults" inne i bios, som ronnyaa nevte har hatt ide problemer på mitt kd7-raid kort mange ganger, men en bios reset har alltid fiksa det Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 ...hvis noe av det ovenfor ikke virker, kan du prøve å oppdatere til nyeste bios versjon. Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 takk skal lastened noe ferdig, tester det i kveld takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå