tKila Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Hei. Skal sette opp en webserver med Win2003 server. Den skal tjene en .Net løsning (web tjeneste) som skal kjøre spørringer mot en annen server med SQL base. Det vil maks være 2-5 besøkende om gangen. Vurderer å kjøpe en Dell PowerEdge Server med SCSI disker i Raid 1 (speiling). Hva bør man ha på en slik server? Raid skal haes pga. sikkerhet mtp disk kræsj. Trenger noe tips, Er ikke int. i noe overkill. Prosessor, Ram? Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Til det bruket burde du klare deg med en vanlig maskin som har RAID støtte. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Du burde kunne klare deg med en hvilken som helst liten poweregde som Dell tilbyr, men du trenger 512 mb ram uansett. Du kan gjerne investere i den Intel® Celeron® 2,4GHz prosessoren som er inngangsporten til Dell. Det er nok kraft i den for å drive en enkel .net-løsning. Og du trenger ikke noe annet enn 2 x 36 GB scsi-disker. Det er sjeldent web-servere trenger noe spesielt med plass. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) Trenger ikke store maskinen når det skal være 2-5 brukere samtidig inne, en pentium3 600MHz med 512 ram kan jeg love holder i massevis EDiT: En rask disk er jo å foretrekke også... Endret 6. mai 2004 av Typhon Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Jeg kjører samme type server løsning ( win 2003 enterprise ) på en Intel Celeron 2,5 GHz, med 1024 MB PC 3200 ram. Siden jeg hadde dårlig plass til serveren, har jeg brukt en Shuttle SS56G pc, så RAID har ikke jeg. Bruker en WD raptor disk som system disk, og en Barracuda disk som datadisk. Men mange hovedkort støtter jo RAID, så du kan vel like godt kjøpe en billig pc fra f.eks komplett, enn å kjøpe en komplett server løsning som mest trolig koster mye mer enn en vanlig pc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå