SAGE Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Hvordan er det dette adsl-opplegget egentlig funker?? Hvis jeg legger inn adsl, kan jeg da si opp telefonabbonementet med telenor??hater å betale til den drittbedriften så hvis jeg kan ordne meg med headset og ringe via internett på adsl-linjen, så er det jo intressant, men hvis jeg må betale for begge deler så blir det alt for dyrt.... Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Dessverre må du ha telefonabbonnement. ADSL baserer seg på rask nedlasting og tregere opplasting. Dette er en ulempe. En annen ting er at ADSL er halvduplex, dette betyr at du bare kan sende informasjon i 1 retning om gangen (gjelder hvertfall telenor). Men det er jo ganske raskt da. Sveinl. Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Må man ha telefon? Er ikke så sikker på det jeg :smile: I prislistene til http://www.bluecom.no tilbys det adsl uten telefon til 490 kroner i måneden (billigste alternativ). Har sendt Bluecom en mail for å få en redegjørelse om det er mulig å få adsl uten å ha et telefonabonnement. Lenke til kommentar
SAGE Skrevet 8. april 2002 Forfatter Del Skrevet 8. april 2002 Ha vært flott om du kunne få avklart dette!! Hvis jeg kan kutte ut den fordømte telenor-avgiften og dermed ringe via internett, så er jo saken veldig grei.....Da blir det adsl,ja!! Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 har en kamerat av meg som har bluecom. Han har ikke noen form for telefon abo. Han har 384kbps, men for litt mer faktisk :smile: ADSL-modemet er bare å plugge i switch/hub så er man rett på nett. Man får vel 5 ip adresser av bluecom hvis jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Hos NGT trenger du ikke tlf.abb fra telenor.. Det gjør du sikkert ikke hos bluecom heller, men telenor krever at du har tlf abb. Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Yepp, Bluecom selger adsl der du ikke trenger tlf.abonnement, men det kommer da en ekstra-avgift på kr.100,- pr.mnd. Lenke til kommentar
hurst Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Det eneste du trenger er vel ei telefonlinje frem til der du skal ha adsl. Adsl går jo tross alt gjennom denne kabelen. Tror det er bare telenor som forlanger at man har telefonabb. Hvilke programmer ol. trengs for ip-telefoni? Og hva koster det? Lenke til kommentar
Energizer Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Har hørt om flere prog. som ikke koster en dritt, og er gratis og ringe med, hvis du har ADSL.. men jeg vet ikke hva den heter.. noen som vet? Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Quote: On 2002-04-08 12:36, hurst skrev:Det eneste du trenger er vel ei telefonlinje frem til der du skal ha adsl. Adsl går jo tross alt gjennom denne kabelen. Tror det er bare telenor som forlanger at man har telefonabb.Hvilke programmer ol. trengs for ip-telefoni? Og hva koster det? Ip-telefoni er vel ikke kommerselt enda, ihvertfall ikke i Norge. De du skal ringe må vel også benytte Ip-telefoni? Lenke til kommentar
SAGE Skrevet 9. april 2002 Forfatter Del Skrevet 9. april 2002 Ip-telefon??må alle du evt. skal ringe til via nettet ha dette??går det ikke an å ringe til vanlig hustelefon....hørtest bra ut en stund dette, men.... Skulle jo tro det burde gå an med headsett og riktig programvare..... Lenke til kommentar
Coq Rouge Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 ip-telefoni er avhengig av den du skal komunisere med. Skal du komunisere med en pc i andre enden går det altids an å benytte diverse programvare for videokonferanser og streaming. ip-telefoni til telefon er dermed avhengig av isp'en din. Jeg husker at da vi fikk ADSL hos oss (i fjor vår engang var det vel) fra nextgentel, vurderte de å tilby ip-telefoni som en ekstra komersiell tjeneste. Vet ikke om de har startet med det i ettertid, men vil anta at de ikke har det da vi ikke har fått noen informasjon om det enda. Coq Rouge Lenke til kommentar
SAGE Skrevet 9. april 2002 Forfatter Del Skrevet 9. april 2002 Hva mener du egentlig når du sier at "Ip-telefoni til telefon er avhengig av isp'en min"....? Sikkert et teit spørsmål, men... Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 IP telefoni er det bare en i norge som lever nå..og knapt de...UPC. Det er telefontrafikk over datanettverket. IP står for "internett Protokol". Standarden som alle enheter som er koblet på internett kommunisere via....en IP adresse er en unik adresse. IP telefoni fungerer helt som vanlig telefon, som gjør at du kan ringe til hvemsomhelst...MEN som sagt..det er bare EN i norge som lever det til privatpersoner. (som jeg vet om) Så IP telefoni er ikke særlig utbredt i Norge enda. Om du skal ha ADSL, så ta fra alle andre en Telenor, og dropp telefonabo ditt og få deg et høyforbruks abo til mobilen din. Mao..om du får deg ADSL kan du IKKE....IKKE ringe via den til andre telefoner...ikke enda..*s* AKIRA Lenke til kommentar
Inbreak Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Har NGT og har ikkje telefonabbonemang. IP telefoni har eg ikkje hørt noke om endå, så det tvilar eg på er komt endå. Angåande IP telefoni las eg for snart ett par år sidan om ein eller annen boks en kunne kjøpe og kople til datamaskina. På denne kunne ein kople ein telefon (måtte vere analogtelefon), og en hadde dermed IP telefoni. Veit ikkje om denne er muli å få tak i lenger eller kor. Meina prisen var rundt 2000 då. Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Tviler på at du kan bruke ADSL til å ringe opp vanlige "hus-telefoner". Men hvis du kjøper deg ADSL så kan du prate med alle andre som har ADSL, og snart har jo alle det :smile: Men dog, det er synd at de ikke bygger ut lengre for jeg må fortsette med lusen dial-up... Lenke til kommentar
airguard Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Har nextgentel og har sagt opp mitt telefon abbonement for lenge siden så det funker :smile: Jeg har et mobil abbonement isteden betaler nå ca 500 kroner mindre pr. mnd en før, når jeg hadde vanlig abb. dette inkl. surfing og vanlig ringing. Skal du ha telenor adls må du også ha et telefon abbonement hehe. airguard Lenke til kommentar
madmanX Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 NTG kommer snart med IP-telefoni. Men det gjelder kun de som har Cisco routeren tror jeg. Vet heller ikke helt når de kommer med denne tjenesten. :sad: Lenke til kommentar
Roella Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Quote: On 2002-04-06 21:05, Sveinl skrev:Dessverre må du ha telefonabbonnement. ADSL baserer seg på rask nedlasting og tregere opplasting. Dette er en ulempe. En annen ting er at ADSL er halvduplex, dette betyr at du bare kan sende informasjon i 1 retning om gangen (gjelder hvertfall telenor).Men det er jo ganske raskt da.Sveinl. Man kan da laste ned musikk fra f.eks morpheus, mens noen laster ned fra deg samtidig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå