|Droog| Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 Har idag ei vifte fra CoolerMaster som ikke holder mål. Hvilken vifte kan dere anbefale til min AMD T-Bird 1.2GHz? (ikke overklokket) Lenke til kommentar
HAG Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 Taisol 760 er ganske kraftig uten ekstrem lyd og koster ikkje skjorta, kr 258,- hos Microplex og billiger andre steder. Lenke til kommentar
|Droog| Skrevet 31. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2001 Lurte på en liten ting til; Skal viftene være så vanskelige å få på? Klemma som skulle feste Coolermaster-vifta, var så hard at jeg slet med å få den på plass. (nei, jeg er ikke spes. sterk :smile:) Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 Har montert flere pc'er med coolermastere for folk & fe. De coolermasterne er rett og slett jævlige å få på..må trykke i hardeste laget rett og slett, blir jo litt nervøs av det. Hvor hardt clipset er varierer i allfall fra kjøler til kjøler. Noen merker er rett og slett "dumme"... Lenke til kommentar
|Droog| Skrevet 31. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2001 Må innrømme at jeg ble noe varm i toppen da jeg skulle montere dritten. Litt redd for å ta for mye i også. Men en Taisol CGK760 er altså det som anbefales for t-birden min? Må jeg ha kjølepasta på da? (har ikke det nå heller) Og er denne pastaen vanskelig å påføre, eller er det bare å smøre på ett godt lag? mvh. |Droog| Lenke til kommentar
HAG Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 Det er termisk lim på Taisolen fra Microplex, var på min i mai. Eg fjernet den og la på ett TYNT lag Artic silverII, gir enklere demontering. "Limet"/pastaen kan vist sitte litt ved demontering og må skiftes før ny montering. Pastaen skal vist ha høg temp.(rundt 60 grader) for å "glatte seg ut" mellom kjøler og CPU. Overklokking.no hadde en test i mai på denne gå inn der og se på detaljene bl.a. klipset som sitter på 3 "tagger" på socket'en på hver side.Bedre fordeling av kreftene enn normale klips. Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 1. november 2001 Del Skrevet 1. november 2001 Fjern den termiske pastaen på taisolen. Få bort alle rester! (lurt å bruke fin stålull) Smør et tynt lag Arctic på prossessorkjernen, og sett på kjøleren. Dette er en veldig enkel kjøler å sette på.(bra festeklips) OBS: TYNT lag! bare smør på med barberblad/bankkort slik at det såvidt dekker over hele kjernen. [ Denne Melding var redigert av: enmannen på 2001-11-01 11:26 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå