Gå til innhold

Kjølevifte til T-Bird 1200

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har montert flere pc'er med coolermastere for folk & fe. De coolermasterne er rett og slett jævlige å få på..må trykke i hardeste laget rett og slett, blir jo litt nervøs av det. Hvor hardt clipset er varierer i allfall fra kjøler til kjøler. Noen merker er rett og slett "dumme"...

Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg ble noe varm i toppen da jeg skulle montere dritten. Litt redd for å ta for mye i også. Men en Taisol CGK760 er altså det som anbefales for t-birden min? Må jeg ha kjølepasta på da? (har ikke det nå heller) Og er denne pastaen vanskelig å påføre, eller er det bare å smøre på ett godt lag?

mvh.

|Droog|

Lenke til kommentar

Det er termisk lim på Taisolen fra Microplex, var på min i mai. Eg fjernet den og la på ett TYNT lag Artic silverII, gir enklere demontering. "Limet"/pastaen kan vist sitte litt ved demontering og må skiftes før ny montering. Pastaen skal vist ha høg temp.(rundt 60 grader) for å "glatte seg ut" mellom kjøler og CPU.

Overklokking.no hadde en test i mai på denne gå inn der og se på detaljene bl.a. klipset som sitter på 3 "tagger" på socket'en på hver side.Bedre fordeling av kreftene enn normale klips.

Lenke til kommentar

Fjern den termiske pastaen på taisolen. Få bort alle rester! (lurt å bruke fin stålull)

Smør et tynt lag Arctic på prossessorkjernen, og sett på kjøleren.

Dette er en veldig enkel kjøler å sette på.(bra festeklips)

OBS: TYNT lag! bare smør på med barberblad/bankkort slik at det såvidt dekker over hele kjernen.

[ Denne Melding var redigert av: enmannen på 2001-11-01 11:26 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...