FenrisC0de Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 jo, jeg har postet 3-5 topics om dette før, men jeg har litt mere bevis. Her er poenget, jeg prøver å finne CPU tempen, men det går dårlig. feks: Aida32 (motherboardmonitor osv viser det samme): viser to cpu temp feks: CPU: 31c CPU diode: 51 sammtidig viser biosen 46-48c når Aida32 viser det som er nevnt ovenfor.. Så jeg åpnet side døren og følte på heatsinken, den var lunken.. den var ihvertfall ikke 46c. jeg har Coolermaster Aerogate II med temp målere, men grunnet usikkerhet har jeg ikke montert en på CPU, men kabinett tempen er ihvertfall rundt 20-23c og system hardisken er 28c, så hva gjør jeg?? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Strengt tatt: Hva er problemet ditt? At målemetodene på hovedkort er for dårlig når det gjelder tempratur er et velkjent faktum, og den tempraturen du opererer med her er ikke noe som helst problematisk... Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 men skal jeg overklokke er det kjekt å vite.. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Det er uansett temp under load som er av interesse. Det beste du kan gjøre er å overklokke, sjekke load temps + kjenne på ribba. Hvis du har montert cpu temp sensoren riktig (intil kjernen) så skal den tempen du får være ganske nøyaktig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå