Gå til innhold

Mandrake 10.0 Community, Official og Download

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

CE er en ...utvidet beta versjon. OE er den offisielle utgaven av 10, som skal legges ut som iso anytime nå. Derimot finnes den som rpms på ftper.

Hadde jeg vært deg ville jeg ventet til OE ligger ute som isoer istedet for å legge inn CE nå, og ftp-upgrade til OE. Veldig mange pakker som skal oppgraderes, samt div bugs underveis (sdien det er en beta versjon).

Så, download edition betyr bare at du har lastet den ned. Den inneholder grunnpakken med programmer. For de som vil, er det mulig å kjøpe utvidete pakker, og er man betalmedlem er det også mulig å få tilgang til OE nå med en gang, med en ekstra cd også.

Endret av TimeTwister
Lenke til kommentar
Community er vel den som består av bare opensource applikasjoner

Official tror jeg inneholder noen copyrightede applikasjoner

Alle programmene som følger med alle Mandrake-varianter er «copyrightet» eller opphavsrettsbeskyttet. Men de fleste er under frie lisenser og fritt redistribuerbare.

Alle de gratis nedlastbare variantene består utelukkende av fri programvare. Community Edition slippes i lang tid før Official, og fungerer således som en offentlig beta-test. Så om begge finnes, skal man velge Official siden den er nyere og betraktelig mer bug-fri.

Download veit jeg sannelig ikke..

For Mandrake-versjoner før 10, kaltes den nedlastbare varianten for Download Edition.

Så, for å konkludere, det du trodde du visste var galt, og resten visste du ikke. Kjempetypisk for forumet her, folk poster i hytt og pine!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...