_Nitro_ Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Hei, når jeg åpner upload.php siden min så kommer feilmeldingen Mayday mayday! Det oppstod en leif under opplasting! Dette er feilmeldingen min hvist det er noen som prøver å laste opp ei stor fil eller en .exe fil. Hvorfor kommer denne med det samme jeg åpner siden uten å ha gjort noe? Etter jeg har lastet opp så får jeg meldingen: Artikkelen ble lastet opp Hvordan få laget slik at feilmeldingen ikke kommer opp først? Blir litt forvirrende. upload.php: <?php $cfgProgDir = 'login-script/'; include($cfgProgDir . "secure.php"); include('mysql-config.php'); $uploaddir = '/usr/local/apache/htdocs/jkjk/hamarvet/docs/'; $uploadfile = $uploaddir . $_FILES['userfile']['name']; $fil = $_FILES['userfile']['name']; print "<pre>"; if (move_uploaded_file($_FILES['userfile']['tmp_name'], $uploadfile)) { print "<font type=arial color=00FF00 size=+7><b>Artikkelen ble lastet opp</b></font>"; $kategori = $_POST['kategori']; $artikkelnavn = $_POST['artikkelnavn']; $sql = "INSERT INTO docs SET artikkelnavn='$artikkelnavn', navn='$login', fil='docs/$fil', kategori='$kategori', dato=CURDATE(), tid=CURTIME()"; if (@mysql_query($sql)) { echo('<p></p>'); } else { echo('<p>Error: ' . mysql_error() . '</p>'); } } else { print "<font type=arial color=FF0000 size=+7><b>Mayday mayday!<br> Det oppstod en leif under opplasting!</b></font>"; } print "</pre>"; ?> <form enctype="multipart/form-data" action="<?php echo $php_self; ?>" method="post"> <b>Velg Kategori:</b><br> <select name="kategori"> <option>--- Velg Kategori ---</option> <option>Hund</option> <option>Katt</option> <option>Gnagere</option> </select><br><br> <b>Artikkelnavn:</b><br> <input type="text" name="artikkelnavn"><br><br> <b>Velg Artikkel som skal lastes opp<br></b> <input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="30000000000" /> <input name="userfile" type="file" /><br> <br> <input type="submit" value="Last Opp" name="send" /> <input type="reset" value="Avbryt" name="avbryt" /> </form><br> <b>1.</b> Velg Kategori<br> <b>2.</b> Skriv inn artikkelnavn (Prøv å begrens lengde på navn)<br> <b>3.</b> Trykk på bla igjennom og velg artikkel som skal lastes opp<br> <b>4.</b> Trykk på Last Opp<br> Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Fordi du bare sjekker om filen ble lastet opp. Og når du åpner siden har jo ingen fil blitt lastet opp. If'en din som sjekker dette returnerer da false, og går til else setningen. Som inneholder mayday outputen. F.eks så kan du legge det hele inn i en if setning som sjekker om skjemaet ble sendt. F.eks: if (isset($_POST['submit'])) { Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå