Gå til innhold

Norton Ghost 2003

gv1

Anbefalte innlegg

Hei

Håper noen kan hjelpe meg.

Jeg skal overføre win xp pro fra min gamle til ny pc.

Er det slik at det er bare å putte inn den CD/DVD jeg har lagt Ghost på, og det starter av seg selv? Eller må jeg lage en spesiell oppstart-CD/diskett?

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kun har en plate med ghost imaget ditt får du ikke uten videre startet opp fra den platen.

Mener det er verktøy i ghost for å lage bootbar plate, evt disketter.

MERK: Om du har annen hardware (chipset / cpu) på den nye maskinen din kan du ikke være sikker på at den vil starte opp uten videre.

Lenke til kommentar
Er det slik at det er bare å putte inn den CD/DVD jeg har lagt Ghost på, og det starter av seg selv?

Ja, hvis du har brent den DVD'en direkte i Ghost så stemmer det. Da skal Ghost legge inn bootkode på DVD'en slik at den booter og starter Ghost.

Merk det 'ronnyaa' sier om forskjellige maskiner. Da kan du kjøre en "Repair Install" av XP etter at du har brukt Ghost, det funket for meg.

Lenke til kommentar

Jeg ville nok anbefale deg å instalere XP fra scratch. Det vil spare deg tid i lengden. Ta backup av filer og dokumenter og e-mail. Legg det sånn i manuelt etterpå. Eller titt på den transfer wizzarden.

Den måten du beskriver bruk av Ghost brukes av nettverksadministratorer når de har masssssse helt like maskiner. For da er driverne identiske, hardwaren er lik..osv.

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...