Gå til innhold

Soundblaster 5.1 gir ingen lyd.


Anbefalte innlegg

Jeg skiftet hd, og har nå en liten maxtor (40 g) pata til XP, og en 120 g seagate sata til til alt annet.

 

Problemet er at mitt SB 5.1 plutselig ikke fungerer. På enhetsbehandling kan man lese; Driveren er installert, men ikke aktivert. Hva faen er det?

Systemet vet rett og slett ikke at jeg har noe lydkort. Ingen lydinnstillinger er mulig siden jeg ikke "har" noe kort.

 

Dette er gjort;

 

- Slått av intergrert lydkort. ( Har prøvd med på også)

- Hentet de siste drivere. (Regner med det er de siste, men SB sine sider er jo ikke enkle.)

- Slått av digitale utganger (Har prøvd begge)

 

Jeg er desperat her dere. Har hatt problemer med pc`en lenge nå. Trodde alt var iorden helt til jeg skulle sette inn lyd, og da måtte det selvfølgelig være noe krøll med det også ¤%"#?&%/"!!!!!

 

"Specs"

 

- MSI KT-600

- 512 ram

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv enhetsbehandling-> høyreklikk lydkortet-> aktiver.

Kortet er aktivert. Det er driverene som ikke er det. Dette har jeg aldri vært borti før......jeg mener...aktivere drivere...????..hallo..

 

Prøvde å legge inn drivere som fulgte med kortet, men det samme skjedde. Det rare er at alt fungerte før jeg formaterte.

Lenke til kommentar
Hvorfor kan du ikke bruke det intergrerte lydkortet ? Det er vel 5.1 intergrert i kortet ditt om jeg ikke tar helt feil.

Regner med at det intergrerte lydkortet er bra. Derfor vil jeg bruke det. Men hva annet kan man gjøre en å aktivere det i BIOS og legge inn drivere som fulgte med HK? Jeg mener, da skal det liksom virke, vanskeligere enn det er det ikke, men jeg tok visst feil der :mad:

 

Jeg trenger hjelp her.........FarCry venter :wallbash:

Lenke til kommentar

Har du prøvd å flytte lydkortet til en annen pci plass?

Hadde store problem med mitt Monstersound lydkort, klikke i vinkel +++

Bestilte nytt Audigy kort, men mens jeg venta på det så testet jeg å flytte monstersoundkortet og vips alle problem borte(Bortsett fra at det vart pensjonert når jeg fikk Audigy kortet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...