Gå til innhold

Magnum 390 vannblokk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den gjør sikkert jobben, i kombinasjon med en god radiator!

Har ikke sjøl noen erfaring med den blokka, men kan i allefall fortelle at radiatoren´s kjøleeffekt vil være bestemmende for resultatet. Uansett type kjøleblokk :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-06 20:07, Skrue skrev:

Har ikke sjøl noen erfaring med den blokka, men kan i allefall fortelle at radiatoren´s kjøleeffekt vil være bestemmende for resultatet. Uansett type kjøleblokk :smile:

BULLSHIT!!!!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-08 11:09, ddd-king skrev:

Quote:

BULLSHIT!!!!

You ask for problems.......

Skrue kommer ti å klikke......

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-08 11:39, candymann skrev:

Quote:

On 2002-04-08 11:09, ddd-king skrev:

Quote:

BULLSHIT!!!!

You ask for problems.......

Skrue kommer ti å klikke......

Hahahaaa! Gliser godt over kommentaren din her nå, Candyman! Og gliser fortsatt når jeg skriver dette!

Er det sånn jeg blir oppfattet her i forumet? Som en villsint og superseriøs fyr som "klikker" om jeg får en dustekommentar som svar?

Slapp nå av da folkens!

Jeg er da ikke såå gammal og grå at jeg ikke tåler en skeiv melding i ny og ne :smile:

Bortsett fra det, skulle jeg gjerne visst hva du legger i ordet bullshit ddd-king?

Det er vel egentlig du som leverer "bull" her :grin:

Men du har allikevel gjort meg nyskjerrig på hvorfor du slenger ut den påstanden. Kan du underbygge den litt bedre?

Men tenk samtidig over at jeg tross alt har tuska litt med vannkjøling en god stund, og har etterhvert tilegnet meg endel erfaring omkring dette.

Uten dermed å si at jeg på noen måte vet "alt" om vannkjøling, så hoverende håper jeg virkelig at jeg aldri kommer til å bli!

Men kom igjen da ddd-king, så tar vi en diskusjon om saken!

"I´m waiting".........

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-08 17:31, Skrue skrev:

ddd-king, det ble så stille??

Jeg var på skolen og kunne dessverre ikke komme med noen argumenter før nå.

Radiatoren er nok den viktigste delen i et vannkjølingsystem. Men vannblokken må ikke undervuderes. Dersom vannblokken er designet feil, vil du ikke få utnyttet det kalde vannet, som radiatoren skaper, maksimalt...

Så kjøp/lag en god vannblokk og skaff en god radiator så har du kommet langt...

ikke for å terge deg, men jeg hadde dårlig tid da jeg skrev meldingen "BULLSHIT". Det var rett og slett det eneste jeg kom på i farten...:grin:

Lenke til kommentar

Quote:

ddd-king skrev (2002-04-08 17:38):

Quote:

Radiatoren er nok den viktigste delen i et vannkjølingsystem. Men vannblokken må ikke undervuderes. Dersom vannblokken er designet feil, vil du ikke få utnyttet det kalde vannet, som radiatoren skaper, maksimalt...

ikke for å terge deg, men jeg hadde dårlig tid da jeg skrev meldingen "BULLSHIT". Det var rett og slett det eneste jeg kom på i farten...
:grin:

Heheh, så det er det nye å si når man har dårlig tid!? I så fall så sier jeg bare BULLSHIT og tusler videre på min vei...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-08 17:38, ddd-king skrev:

Quote:

ikke for å terge deg, men jeg hadde dårlig tid da jeg skrev meldingen "BULLSHIT". Det var rett og slett det eneste jeg kom på i farten...

Ah, godt å se at du har kommet til hektene igjen da :razz:

Terga ble jeg vel egenlig ikke av kommentaren heller, men ble rimelig nysj på årsaken til et såpass bastant innspill!

Jeg selvsagt enig i at en riktig designet vannblokk er ganske viktig, men det har jo vist seg i flere tester at avvikene mellom de beste og dårligste vannblokkene er relativt små!

Har også egen erfaring med dette, ettersom jeg har laget noen vannblokker med forskjellig design. Fra den enkleste "høl i midten"-utgaven, til en adskillig mer komplisért spiral-blokk.

Det viste seg i praksis at begge var omtrent like gode (eller dårlige? LOL), CPU-temp ble marginalt bedre med spiral-utgaven, forskjellen ble bare to-tre grader på maxload.

Men en god (stor nok) radiator er svært viktig for et godt resultat, og var (som du sikkert skjønner) årsaken til at jeg la inn et par ord om dette.

Men vi er vel egentlig enige om dette vil jeg tro?

Får håpe det går bra med eksamen da!

/Skrue

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-08 18:43, Skrue skrev:

Jeg selvsagt enig i at en riktig designet vannblokk er ganske viktig, men det har jo vist seg i flere tester at avvikene mellom de beste og dårligste vannblokkene er relativt små!

Fra de dårligste alu blokkene til de beste kobber blokkene er det STOR forskjell. Det er en grunn til at så mange velger kobber framfor aluminium. Forskjellen er sikkert 6-7 grader og det er mye.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-08 18:43, Skrue skrev:

Quote:

On 2002-04-08 17:38, ddd-king skrev:

Quote:

Ah, godt å se at du har kommet til hektene igjen da :razz:

Terga ble jeg vel egenlig ikke av kommentaren heller, men ble rimelig nysj på årsaken til et såpass bastant innspill!

Har også egen erfaring med dette, ettersom jeg har laget noen vannblokker med forskjellig design. Fra den enkleste "høl i midten"-utgaven, til en adskillig mer komplisért spiral-blokk.

Det viste seg i praksis at begge var omtrent like gode (eller dårlige? LOL), CPU-temp ble marginalt bedre med spiral-utgaven, forskjellen ble bare to-tre grader på maxload.

Men en god (stor nok) radiator er svært viktig for et godt resultat, og var (som du sikkert skjønner) årsaken til at jeg la inn et par ord om dette.

Men vi er vel egentlig enige om dette vil jeg tro?

Får håpe det går bra med eksamen da!

/Skrue

Trudde overklokkere var interessert i og få lavest mulig temperatur. syns et par grader høres veldig mye ut jeg. BTW, testen din var bra

Lenke til kommentar

jeg for min del synes det er mye unødvendig "tullprat" fra enkelte.

Vi sitter alle med en viss informasjon og viten som vi burde dele med alle og enhver.

For noen virker en ting bra, og for andre ikke. En ting er sikkert: ingen PC-er er like.

"Er det ikke det ene, så er det det andre"

sa kjerringa da hun blødde neseblod....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...