Kowalski Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) Postet denne tråden for litt siden på et annet forum, men tenkte jeg ville dele her også. Tenkte meg at dette kunne være en tråd hvor vi poster bilder av bygninger/konstruksjoner som er spektakulære på et eller annet nivå. Det være seg alt fra skyskrapere til broer til installasjoner, men det må være noe som har en arkitektonisk verdi. Det er også fint om dere kan poste ørlite informasjon om bildene deres, slik som hva som er avbildet. Vennligst hold tråden så fri som mulig for uinteressant prat uten relevante bilder, og hold bilder på et fornuftig nivå med tanke på størrelse i både pixler og kb. Og snylt ikke båndbredde av andre! Jeg kan dra igang med noen perler for å gi et inntrykk av hva jeg mener med spennende konstruksjoner. Falling Water av Frank Lloyd Wright, et av hans mest kjente og applauderte verk: Det gyldne tempel, Kagawa Chateau de Chambord: Det røde fort, Agra: Tate Modern, London. Dere kjenner nok igjen bygningen fra coveret til en relativt kjent skive: Endret 6. mai 2004 av Kowalski Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Fint tiltak dette, men det var mange døde linker Kowalski. Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 Sjekket nettopp linkene, de er sprell levende Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 jeg ser de jeg fine bilder det er Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Taj mahal: En hviss brygge: Vet ikke hve dette skal forestille, men tøft var det Og en tøff ting i Christiania (trykk for større bilde): Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Har dere noen linker til noen kule arkitekt bygninger? Vurderer kankje og bli arkitekt. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Det røde fort så ut som det var hentet fra et dataspill! her er mitt bidrag, kanskje ett litt lokalt byggverk men.. Leonardo da Vinci broen i Nygårdskrysset, Ås Kommune: Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Har gått et par ganger over der ja! Synes broen er fin, men det rundt er liksom ikke så fint.. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 At colosseum står fortsatt er nå ganske så utrolig iogmed at den ble bygd for, tja, lenge siden... Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Angkor Wat i Kambodsja Lenke til kommentar
Ender Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Biblioteket i Alexandria, Egypt. Ferdig i 2002(?), teikna av det norske arkitektfirmaet Snøhetta. Heile den massive bakveggen av granitt er fylt med skriftteikn frå alle kjente skriftspråk i verda: Ganske stilig... Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Her er mitt bidrag, Twin Towers i Malaysia. PEEENT! Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) Noen av de beste er jo allerede vist. Men jeg synes denne er veldig spektakulær: Transamerica Pyramid, San Fransisco, California, USA Endret 17. mai 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
Ender Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Stata Centre, Massachusetts Institute of Technology Artikkel + fleire bilete her. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 For ikke å glemme Norges biddrag til verdens arkitektoniske kulturarv: stavkirkene. Her representert ved Heddal stavkirke. Forresten noen som vet hva "stavene" i en stavkirke er? Tips: Det er IKKE de plankebitene ("takspon") som utgjør taket... Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Kom over dette bildet da jeg lette etter noe til Babethreden. Frankrike er jo full av slott og flotte bygninger, vet ikke hvor dette er i fra, men pent i dobbel betydning. Lenke til kommentar
ratata Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 St Vitus katedralen i Praha, det finaste eg har sett innan byggverk Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 Ah, jeg var i Praha for et drøyt år siden. Tok blant annet disse bildene: Ja, det er en veldig flott kirke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå