vihovde Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Prøver å få til å brenne filmen som jeg har tatt opp med mitt Sony Digital Handycam. Jeg bruker Ulead VideoStudio 8 og Nero Burning ROM v6.3.1.6 Ultra Edition. Camera er tilkoblet med USB kabel. I Ulead VideoStudio 8 kan jeg velge mellom DV, AVI, MPEG, VCD, SVCD, DVD og WMV. Har prøvd å brenne dem ut som MPEG og AVI i Nero, men min DVD spiller ( Ny som støtter det meste) sier at den ikke kan spille den av ??? Bruker en NEC 2500 DVD brenner og Princo DVD-R plater. Kan noen "Guide" meg gjennom denne prosessen ? Hvilke innstiller jeg skal bruker OSV... På forhånd takk for hjelpen. Lenke til kommentar
ragnic Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 det går ikke å brenne filene som rene mpeg filer, formatet som dvd spillerne krever er riktignok mpeg-2, men de må redigeres på en spesiell måte før spilleren kan kjøre dem. på engelsk på brukes uttrykket 'dvd-author'. Det finnes egne programmer til dette, men ulead video studio har dette integerert, husker ikke helt hvor du finner det i farta, så du får bare prøve deg frem. når du finner det er det en 'wizard' som hjelper deg gjennom oppbygging av menyer og linker og slikt. Lenke til kommentar
gussen Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 ULEAD VIDEOSTUDIO v.8 Hei, Gjør som følger. 1. Overfør filmen fra Kamera til PC via FireWire. 2. Sjekk prosjektinnstillinger fra menyen "File" -> "Project Preferences" Skal være AVI, DV Type 1, PAL hvis du har hentet film fra mini-DV kamera. 3. Rediger filmen din i VideoStudio. 4. Når du er ferdig å redigere går du til siste step i menyen på toppen, "Share". 5. Klikk på iconet som ser ut som en film-rull, og velg "DVD PAL" fra menyen. VideoStudio skriver da en standard DVD-fil til disken din. 7. Bruk VideoStudio til å brenne DVD'en med fancy menyer og musikk etc. 8. Eller bruk Nero; Velg "DVD Video" som type format. Dra MPG-filen du laget i VideoStudio over fra katalogene på høyresiden av skjermen til DVD-katalogen på venstre side - og start brenningen. Nero sjekker at filene dine er OK når du drar de over til DVD-katalogen. 9. Spill av filmen i DVD spilleren. 10. Sjekk DVD Player Compatibility List for å se hva din DVD spiller kan spille av. Sjekk at du skriver til riktig DVD-format (DVD-R eller DVD+R) som spilleren din kan spille av. DVD-brenneren din fra NEC skal kunne brenne både -R og +R. DV123 Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Du må for all del ikke bruke USB til overføring, det er jo ment for å brukes som web camera og slikt, kvaliteten blir latterlig. Overfør som sagt ovenfor med firewire. Hvis du ikke har firewire ledning, og/eller firewire utgang på PC'en, så må du gå og kjøpe det. Koster bare noen få hundrelapper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå